מיכאל אוחנה בראיון מיוחד: "מדובר בחוסר שוויון, זה לא יכול לקרות"

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | מאור אלקסלסי

כוכב בית"ר ירושלים מחכה לחזור למגרש, מאמין במתווה של חוגג ומבקר את משרד הבריאות בראיון לספורט1: "חושבים שאנחנו כמו תוכנת מחשב. מה הם חושבים לעצמם שהם דוחים משחק?"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

"עצם זה שיש קבוצות שמתאמנות בארץ, כמו מכבי תל אביב ובאר שבע שזוכות לרצף – זה לא מובן מאליו. בכל מקום בעולם מכינים את הגוף טוב טוב לפני משהו שהוא תחרותי. ומה עושים כאן? הפסקה. ה'ברייק' הזה לא טוב לגוף ולא אפשרי עבורנו. על אחת כמה וכמה שיש קבוצות שעושות את זה. זה יוצר חוסר שוויון בנינו לבינם. איזה מן שוויון יש בליגה כשבאר שבע ומכבי תל אביב מתאמנות? זה לא ספורט בעיניי".

כך אומר קשר בית"ר ירושלים מיכאל אוחנה בראיון לספורט1, בעקבות ההחלטה של משרד הבריאות שלא להחריג את האימונים והמשחקים של הכדורגל הישראלי ולהשבית את הענף. שוב. רק כדי להזכיר, המשחק האחרון של בית"ר ירושלים במסגרת רשמית נערך ב-30/08, אז ניצחה 0:1 את הפועל חיפה. צמד המאמנים החדש, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, עדיין לא ערכו את הופעת הבכורה שלהם על הקווים.

יש טענה שמכבי תל אביב ובאר שבע ישחקו אחת מול השניה במחזור הבא. זה מועיל במשהו?
"מדובר בחוסר שוויון, זה לא יכול לקרות. אנשים חושבים שאנחנו כמו תוכנת מחשב. מה חושבים במשרד הבריאות, שנוכל לחזור למגרשים מעכשיו לעכשיו? מה הם חושבים לעצמם שהם דוחים משחק? זה מצטמצם לעומס שיהיה בליגה לקראת הסוף. אתה לא יכול לפתוח את העונה הבאה מוקדם. הצפיפות הזאת לא טובה, היא יוצרת בעיה שיהיה קשה לתקן".

מיכאל אוחנה | צילום: בית"ר ירושלים האתר הרשמי

אתה מרגיש שזה מסכן אותך, הצפיפות הזאת?
"ארבעה משחקים בשבוע זה משהו שאתה יכול לעמוד בו רק עם הכנה מאוד רצינית. אחרי שלושה שבועות בלי אימונים, אי אפשר לחזור לשחק. אנשים חושבים שאפשר 'לתקתק' את הליגה, אבל לא מבינים שכדי לחזור לכושר משחק אני צריך לפחות חודש, אחרת לא אוכל לחזור".

ההחלטה היא פוליטית?
"אני לא נכנס לקטע הפוליטי כי אני לא מבין בתחום, אבל אני יכול לומר לך שבי בתור ספורטאי זה פוגע מאוד. זה פוגע בי פיזית, מנטלית ואפילו פוגע במעגלים מחוץ לכדורגל. אני מקבל המון הודעות מאנשים, שעם כל הסגר הזה רוצים רק דבר אחד שיעזור להם: לראות כדורגל. הספורט בארץ הוא לא בעדיפות העליונה של המדינה, מה לעשות. הם מרחיקים עוד פעם את הספורט מהציבור. במקום להחריג את האימונים, להראות שיש רצון לקדם את הספורט – הם עושים ההפך. זה מרחיק את הקהל מהיציעים ואת החיבה שלהם למשחק".

איך היית פותר את המצב הקיים?
"קטונתי לדעת איזה צעדים אפשר לעשות, אבל אני מקווה שמקבלי ההחלטות ישנו את ההחלטות. אולי עם המתווה החדש של חוגג נצליח לשחק. אני מאמין שמי שקבע את זה ומי שחשב על זה, שזה מושיקו, חשב על כל האופציות. אם צריך לצאת לשבועיים כדי לשמור על הכושר – נעשה מה שצריך. אבל לא יעצרו את הכדורגל. כמו שאמרתי קודם, זה מאוד פוגע, ההפסקות האלה במשחק וחוסר הספורטיביות שנוצר מול באר שבע ומכבי תל אביב. אלה החלטות שלא העמיקו בהן יותר מדי כדי להבין שזו טעות. אני מקווה שמישהו יתעורר ויבין שזו טעות".

צפו: המשחק האחרון של בית"ר ירושלים בליגה

קיצצתם בשכר ועכשיו אין כדורגל. אתה מרגיש שהלופ לא נעצר?
"הכדורגל הוא הנשמה שלנו. השחקנים, הצוות וההנהלה חיים את זה, אז קודם נחזור לאימונים ואחר כך נתעסק במה נפגענו ובמה פחות. תן לי לחזור רק להתאמן, עזוב את הליגה, אני רוצה כרגע רק להתאמן. זה דבר בסיסי עבור ספורטאי. עמדנו במתווה של הקבוצות, לא הפרנו שום דבר. תראו כמה ממושמעים היינו, אז אני לא רואה סיבה לא להמשיך באימונים". 

אפשר להתאמן בלי מגע?
"בספורט לא אמורה להיות הגבלה של מגע, אבל אם זו תהיה הבעיה נמצא גם לה פתרון. הוכח כבר שבמהלך משחק לא מדביקים אחד את השני, אז אני לא רואה סיבה. בעזרת השם, אני מקווה שיחזירו לנו את הדבר שאנחנו הכי אוהבים. אסור לתת למצב הזה להימשך".

לחצו לכל העדכונים, הסרטונים והנתונים על בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי