קריאף: "בא לי לקחת כדור ודגל, לנסוע לבית וגן ולהפגין"

אופיר קריאף | מאור אלקסלסי

"מה שקורה פה זה בושה, מחריגים הפגנה אבל שולחים אלפי ספורטאים הביתה", "אם היינו לפני בחירות, הספורט היה מוחרג". בעקבות ההחלטה של משרד הבריאות, קפטן בית"ר ירושלים תוקף. ראיון

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים זועמים על החלטת משרד הבריאות לסגור את האימונים והמשחקים. שחקני הקבוצה יצרו חזית אחידה ויצאו למאבק משותף במטרה להחזיר את הכדורגל למגרשים. אחד מהשחקנים שמובילים את המאבק בבירה הוא אחד הקפטנים, אופיר קריאף. בראיון לספורט1 הוא יוצא נגד מקבלי ההחלטות ושולח מסר ברור גם לעבר הממשלה: אם היו בחירות, הוא אומר, כנראה שהכדורגל היה מוחרג.

"מה שקורה פה זה פשוט בושה, מחריגים במדינה הזאת הפגנה ובקלות דעת כזאת שולחים אלפי ספורטאים, בהחלטה ללא מחשבה, הביתה? אם עוצרים את הכדורגל, משפחות יכולות לקרוס", תוקף קריאף בראיון. "אנשים לא מבינים מה קורה בכלל. באירופה הקהל חוזר למגרשים. ומה אנחנו ביקשנו? לשחק כדורגל? מה יש לבנאדם, אחרי יום קשה, לראות מול המסך? הוא רוצה ליהנות משעה וחצי של כדורגל. לא ברור מי קיבל את ההחלטה הזאת בממשלה, אבל מי שקיבל אותה שיידע שזו הזיה. אם היינו לפני בחירות, אף אחד לא היה עוצר פה את הכדורגל".

כלומר, ההחלטה היא פוליטית

"נכון מאוד. זאת מכה, מכה קשה. לעומס כזה מטורף בכדורגל, של שלושה משחקים בשבוע – אי אפשר לצפות. מדליקים ומכבים אותנו כאילו אנחנו שאלטר. הלו, אי אפשר לשבת בבית, לא שיחקנו כבר חודש וחצי, איכות המשחק תיפגע ומלא שחקנים ייפגעו. אני כבר לא מדבר על הפן הכלכלי. משפחות שלמות מתבססות פה על פרמיות. מה אתם עושים? מחלקות הנוער סגורות, ילדים ומאמנים יושבים בבית. הם צריכים להביא פרנסה הביתה ואוכל לילדים. שאנשים יתחילו להתעורר".

אופיר קריאף
אופיר קריאף | אריאל שלום

מה אתה חושב על הליגה שהקים חוגג? רעיון שיווקי אדיר, אבל לא נשמע כמו משהו ריאלי

"מתוך ייאוש, מנסים לחשוב על פתרונות אחרים. זה מהלך גאוני של חוגג וכולן חייבות להצטרף למיזם הזה. אם זה יחזיר את הכדורגל – דיינו. הלוואי ויכולנו לארוז מזוודות ולעזוב ליוון, אבל אתה צריך להבין שיש הרבה משפחות מאחורינו ולא יודע איך זה יקרה. מצד שני, אם לא תהיה ברירה – נעשה מעשה כדי שהכדורגל יחזור".

באיזה רמת כושר משחק אתה?

"שאלה טובה. אני לא רואה את האור בקצה המנהרה בקטע הזה. בין עונה לעונה יש פגרה שאתה מכיר ויודע לחשב מה אתה עושה, אבל במקרה הזה – אתה לא יודע מתי תחזור. יש דיבורים על עוד שבוע ואולי על עוד חודשיים. הלו, יש לנו משפחות. אני לא רווק שבונה את הלו"ז בצורה שהוא רוצה. יש לי אשה ובית, זה שואב ממך כוחות. המצב שלנו לא טוב בכלל, אני מקווה שאלה בממשלה 'יקבלו קצת שכל' ויחזירו את הכדורגל כמה שיותר מהר. אם זה ימשיך ככה, זאת תהיה מכת מוות לכדורגל הישראלי".

מה השלב הבא?

"אין לנו מה לעשות, מלבד להשמיע את קולנו. הלוואי ויכולתי להפגין – בא לי לקחת כדור ודגל, ללכת לבית וגן ולעורר מחאה. אני רוצה להחזיר את השגרה לחיי ולחיי הרבה אנשים. הקהל ישמח לשבת בבית ולראות אותנו. אין שום סיבה שמשרד הבריאות לא יאשר את זה".

אופיר קריאף, אייל גולסה
אופיר קריאף, אייל גולסה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי