שחקני מכבי חיפה מחו. מסתמן: מנחם לא יסכים להיות כינור שני לטאווטחה

שחקני מכבי חיפה במחאה | ראובן כהן, אתר מכבי חיפה

במועדון מקווים שהמגן יצטרף לפני חזרת הליגה וטרם החליטו מי יעזוב בהנחה שזה יקרה. השחקנים הניפו שלטים מחוץ לסמי עופר: "תחזירו לנו את הכדורגל". חזיזה: "זה לא הגיוני, גרוטו וגמזו צריכים לשנות את ההחלטה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקני מכבי חיפה הפגינו היום (שלישי) ברחבת סמי עופר וזאת במחאה על הפסקת הכדורגל ובקריאה לאפשר לכדורגלנים לחזור להתאמן בהקדם. השחקנים אשר נכחו בהפגנה גרים בקרבת האצטדיון ושמרו על כללי הסגר. על השלטים שהניפו ג'וש כהן, בוגדן פלאניץ', חוסה רודריגס, דולב חזיזה וגודסוואי דוניו, נכתב: "כדורגל זה החמצן שלנו" ו"תחזירו לנו את הכדורגל".

חזיזה אמר: "זה לא תפקידי להתייחס לממשלה, גרוטו וגמזו צריכים לשנות את ההחלטה שלהם ולפחות לתת לנו להתאמן. האימונים בבית ובמרפסת, לא באמת עוזרים. לשחק במגרש כדורגל זה שונה. אנחנו לא משחקים רק בשביל עצמנו, אלא משמחים מאות אלפי אוהדים שיושבים בבית במקום ביציע. ההודעות שקיבלתי מאנשים שישבו בבית מוכיחות זאת, זה פתרון לשמח אנשים ואני שמח שעשינו את זה. מקווה שיקבלו את ההחלטה הנכונה. לקטע את הליגה זה לא נורמלי. אי אפשר לצאת לחופשה בת שבועיים ואז לחזור לאימונים כאילו כלום לא קרה. אנחנו לא רוצים ששיחקנו ייפצעו, צריכים לחשוב על הבריאות שלנו. חייבים לבוא לקראתנו, כי אחרת לא יהיה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור".

חזיזה הוסיף והתייחס למסע האירופי של מכבי חיפה שהסתיים בלונדון בשבוע שעבר: "היה מוצלח ומרגש. שיחקנו טוב, ניצחנו משחקים ועשינו הפתעה מול רוסטוב. לא רצינו להפסיד 7:2 מול טוטנהאם, זו לא הדרך של מכבי חיפה, אבל מנגד לא רצינו לעשות בונקר כי זה לא מאפיין אותנו. זו קבוצה חדשה ויש עוד עונה ארוכה לפנינו".

שחקני מכבי חיפה במחאה | ראובן כהן, אתר מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה במחאה | ראובן כהן, אתר מכבי חיפה

בניגוד לחלק מקבוצות ליגת העל שכבר הוציאו את השחקנים לחל"ת, ולמרות הקריאה של אבי לוזון לקבוצות נוספות לנהוג כמוהו, במכבי חיפה לא מתכוונים להוציא את השחקנים לחל"ת בתקופה הקרובה. במועדון מקווים שראשי מנהלת הליגות יגרמו למשרד הבריאות לשנות את החלטתו ולהחזיר את האימונים והליגה בקרוב: "אנחנו לא מתכוונים להשתמש בכלי הזה כרגע, נתמוך במנהלת בכל מה שצריך ונקווה שמקבלי ההחלטות יתעשתו בקרוב", הסבירו במועדון.

בינתיים, שחקני הקבוצה שלא יצאו למשחקי הנבחרות עורכים אימונים ב"זום" והצוות המקצועי שומר עימם על קשר רציף. במקביל, בוגדן פלאניץ' וצ'רון שרי חזרו לישראל לאחר חופשה קצרה. באשר למחנה האימונים בחו"ל, בחיפה לא ממהרים לקבל החלטה: "אם הליגה תחזור בעוד חודש אין ערך למחנה כזה", אמרו במועדון.

בגזרת טאלב טוואטחה, לאחר סגירת חלון ההעברות באירופה, המנכ"ל אסף בן דב ונציגיו של המגן ממשיכים להפעיל לחץ על הבולגרים שסירבו למתווה על בסיס הישגים עתידיים ולא מתפשרים על דמי העברה. בחיפה מאמינים כי פתיחת חלון העברות השלישי בישראל, תביא לסגירת העסקה לפני חזרת הליגה. 

טאלב טוואטחה | אודי ציטיאט

בחיפה עדיין לא החליטו מי יעזוב אם טוואטחה יגיע, אך לכולם ברור שסאן מנחם שחקן מוערך הרבה יותר בליגת העל מיהב גורפינקל, ולא בטוח שהוא יסכים לשמש ככינור שני. כידוע, מנחם עשה התקדמות אדירה מתחילת העונה שעברה ואף זכה להתעניינות מקבוצות באירופה לאחר שהוזמן לנבחרת ישראל.

באשר לעומרי גלזר, שחזר לסגל לאחר שלא מצא קבוצה בליגת העל ובאירופה, בסביבתו משדרים אופטימיות בנוגע למצבו, למרות מעמדו בקבוצה: "בכדורגל הכל יכול לקרות, הזדמנות של עומרי תגיע. אם הוא יעבוד קשה ויהיה מוכן, הוא פתאום יכול להיות שוב השוער הראשון של מכבי חיפה" אמר מקורב לשחקן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי