שכטר: מעולם לא הייתה תקופה כה קשה, מרגיש שירד המסך על הספורט

איתי שכטר | Michael Molzar/SEPA.Media /Getty Images

חלוץ מכבי ת"א קרא למקבלי ההחלטות לחדש את הכדורגל חרף הסגר: "מדבר בשמי אבל אני שופר של עוד עשרות שחקנים שהענף זה ביתם. אנחנו מתאמנים כמובן אבל שאר השחקנים בליגה לא וזה כואב". ורד: "רגע לפני מלחמת אחים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם ממשיכה להתאמן כרגיל בצל הסגר משום שתשחק בשלב הבתים בליגה האירופית, וכך גם לגבי הפועל באר שבע, אך בכדורגל הישראלי בפרט ובספורט בכלל כואבים את המצב הנוכחי. מי שזעק את זעקתם של חבריו הוא חלוץ מכבי תל אביב, איתי שכטר, שפרסם פוסט ארוך וכואב על המצב הנוכחי וכתב: "מעולם לא הייתה תקופה כה קשה, מרגיש שירד המסך על הספורט".

"ימי הקורונה מלווים כל אחד מאיתנו בחודשים האחרונים, אני שחקן כדורגל מאז שאני זוכר את עצמי, הכדור הוא חיי מימי עמק יזראל בתור ילד ועד למשחקים בליגת האלופות כמקצוען", פתח שכטר את דבריו ואמר: "מעולם לא הייתה תקופה כזו קשה שמרגישים ממש שירד על המסך מעל ענף הספורט".

אמנם מכבי, כאמור, מתאמנת אך שכטר מביט על חבריו: "אני שופר של עוד עשרות שחקנים שהענף זה הבית שלהם ובשביל עוד עשרות-אלפי אוהדים שמצפים לחזרה של הכדורגל הישראלי. הקבוצה שלי משחקת בליגה האירופית ולכן אנחנו מתאמנים אבל שאר השחקנים בליגה לא מתאמנים וזה כואב, מאוד כואב".

לסיום פנה בבקשה גדולה: "מבקש שמשרד הבריאות יחד עם איגוד הספורט ויושבי ראש הקבוצות יתאמו שולחן עגול על מנת שנחזור לפעילות אימונים סדירה ככל האפשר".

View this post on Instagram

*ימי קורונה זה מלווה את כל אחד מאיתנו בחודשים האחרונים, אני שחקן כדורגל מאז שאני זוכר את עצמי, הכדור הוא חיי מימי עמק יזרעאל בתור ילד ועד משחקים בליגת האלופות בתור שחקן מקצוען, אני נושם אותו מגיל 0, מעולם לא הייתה תקופה כזו קשה, שמרגישים ממש שירד המסך מעל ענף הספורט ואצלי זה הכדורגל , אני מדבר בשמי אבל אני שופר של עוד עשרות שחקנים שהענף זה הבית שלהם, ובשביל עוד עשרות אלפי אוהדים שמצפים לחזרה של הכדורגל הישראלי, הקבוצה שלי משחקת בליגה האירופית ולכן אנחנו מתאמנים אבל שאר השחקנים בליגה לא מתאמנים וזה כואב מאוד כואב , אני מבקש שמשרד הבריאות יחד עם איגוד הספורט ויושבי ראש הקבוצות יתאמו שולחן עגול על מנת שנחזור לפעילות אימונים סדירה ככל האפשר.. #הכדורגלזההחיים @itamargrotto @ipfl_football @chili_tropper

A post shared by Itay Shechter (@itayshechter) on

מייד לאחר שעשה כן שכטר הצטרפו אליו גם שחקנים בולטים נוספים בליגת העל כדוגמת קשר בית"ר ירושלים, עידן ורד שסיפר שסבתו נפטרה מהקורונה וטען שזה מרגיש כמו מלחמת אחים, ואליהם הצטרף יונתן כהן שכתב: "תנו לחברים שלנו לשחק".

ורד כתב: "הכדורגל הוא לא רק ספורט. הוא הרבה מעבר לזה, בשביל האוהדים, השחקנים והקבוצות, ודווקא עכשיו כשמצב הרוח הלאומי ירוד ואנחנו הולכים לישון בחדרה קיומית – אנחנו מחפשים את השגרה המבורכת וצמאים לכדורגל", כתב ורד.

הקשר חתם את דבריו: "אני מדבר בשם כל מי שאוהב את הכדורגל הישראלי וקורא למקבלי ההחלטות בשם כל הכנף – להתעורר ולהזרים חמצן לכדורגל. יש פתרונות, יש משאבים – צריך רק את הרצון וההשקעה.

יונתן כהן מבקש להחזיר את הכדורגל | צילום מסך: אינסטגרם

בנוסף לשלושת הכוכבים ממכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, גם ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל פרסם הודעה בנושא השבתת הענף: "על רקע העובדה שהשבתת אימוני הכדורגל תימשך גם השבוע, ארגון השחקנים והשחקניות קורא לשר הבריאות, שר התרבות והספורט ולכל הגורמים הרלוונטים בממשלת ישראל לאפשר לשחקני ושחקניות הכדורגל לחזור להתאמן מיידית, בכפוף להנחיות ושמירה על בריאות הציבור".

מושיקו מישאלוף, מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל, פנה לשרי הממשלה ולחברי הכנסת בוועדת החוקה (שיידרשו להצביע על החזרת האימונים): "שחקני ושחקניות הכדורגל לא מתאמנים זה כשבועיים. זאת לאחר הקפאת הפעילות שחווינו בגל הראשון של הקורונה. השבתת האימונים מסכנת את בריאות השחקנים ומגבירה את הסיכוי שייפצעו לכשישובו לפעילות תחרותית. ספורטאי מקצועני חייב להתאמן בקביעות כדי לשמור על כושרו הגופני וכשירותו למשחק. אי אפשר להקפיא את אימוני השחקנים מבלי להתחשב בנזקים הגופניים שייגרמו להם.

ארז כלפון, ניקולס לב, משה מישאלוף, ניר אלון
ארז כלפון, ניקולס לב, משה מישאלוף, ניר אלון | מנהלת הליגה

"מעבר לפגיעה הוודאית בבריאות השחקנים, המשך השבתת האימונים יפגע ביכולתם לעמוד בדרישות המקצועיות כאשר תתאפשר חזרה לפעילות תחרותית. תהיה זו פגיעה קשה ואין כל ספק שייקח לשחקנים זמן רב להתאושש ממנה. אסור להתעלם גם מהפגיעה המנטאלית כאשר שחקנים רבים שרויים בחוסר ודאות לגבי פרנסתם ובריאותם. בנוסף, להבדיל מענפים אחרים במשק, בהם העובדים יוכלו לשוב לעיסוקם ברגע שהסגר יוסר, לשחקני ושחקניות הכדורגל יידרשו לפחות שבועיים על מנת לחזור לכשירות בליגות המקצועניות, וזאת כאשר הם חשופים לפציעות.

"משרדי הבריאות והתרבות והספורט חייבים לדאוג לשלומם ולבריאותם של עשרות אלפי שחקני ושחקניות הכדורגל", סיכם מישאלוף, "מי שייתן ידו להמשך הקפאת האימונים יהיה חתום על סיום עונת הכדורגל, לצד פגיעה בפרנסתן של משפחות רבות ועל ריסוק הענף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי