המנהלת איימה לקנוס קבוצות שיתאמנו. בית"ר: ממשיכים להתאמן כרגיל

משה חוגג , פרופסור איתמר גרוטו | אבשלום ששוני, דני מרון

ארז כלפון דורש להטיל קנס בגובה מאה אלף שקל, במועדון לא מתרגשים והבהירו: "עומדים בכל התקנות". חוגג זוכה לתמיכה של ראשי המועדונים. מאחורי הקלעים מתרחשת דרמה גדולה. טרופר למשרד הבריאות: "חדלו מאיומים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

במנהלת הליגה פנו לבית"ר ירושלים שוב הבוקר (חמישי), בבקשה להפסיק את האימונים באופן מיידי. מאחורי הקלעים מתרחשת דרמה גדולה, כשהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הודיע למנהלת הליגה כי אם הקבוצות ימשיכו להתאמן, הוא מצפה לנקיטת סנקציות קשות נגדן. יחד עם זאת, במנהלת לא בטוחים האם מבחינה תקנונית ניתן לקנוס את בית"ר ירושלים או להפעיל נגדה סנקציות אחרות. חוגג זוכה לתמיכה של ראשי מועדונים במהלך שלו, אך משרד הבריאות הודיעו אתמול למנהלת כי היא לא תוכל לעבור על הנושא בשתיקה.

לגבי העניין התקנוני, כלפון עצמו שיגר מסר לקבוצות לפיו חזרה של הקבוצות לאימונים בניגוד למתווה משרד הבריאות מסכנות את המשך קיום הליגה. כלפון הודיע לקבוצות כי קבוצה שתקיים אימון בניגוד לתקנות תיקנס ב-100 אלף שקל, על ידי קיזוז הסכום ממה שמכונה תמריץ קורונה" הניתן לקבוצות. עוד צוין, כי אנשי המנהלת קיבלו הבטחה שהקבוצות יחזרו לאימונים ב-14.10 ומאוחר יותר גם לפעילות סדירה. 

למרות האיומים של המנהלת, גורם בבית"ר ירושלים אמר היום: "הקבוצה תמשיך להתאמן גם מחר. אנחנו עומדים בכל התקנות".

שחקני בית"ר ירושלים | בית"ר ירושלים, רשמי

קודם לכן, גרוטו כתב במכתבו האחרון למנהלת כי "בוחנים מחדש את מדיניותינו באשר להמשך פעילות הספורט המקצועני, כולל אפשרות לעדכון התקנות בנוגע לספורט המקצועני הבינ"ל". יחד עם זאת, כדי לעשות מהלך כזה גרוטו ייאלץ לשנות את מה שקבעה הרשות המחוקקת, כלומר הכנסת, דבר שייקח זמן רב. כרגע, יש לציין, עדיין לא נעשה צעד כזה ובמנהלת אף מעריכים שגרוטו לא באמת יפעל לשינוי החוק כדי לעצור את אימוני הקבוצות באירופה ויעמוד בהבטחתו להחזרת האימונים.

בנוסף, שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר בתגובה לאמירות של בכירי משרד הבריאות: "אני קורא לאנשי משרד הבריאות לחדול מאיומים מיותרים על הספורט הישראלי. ממשלת ישראל אישרה על פי דרישתנו תקנות שמאפשרות לקבוצות ולשחקנים בינלאומיים להמשיך ולהתאמן בצורה רציפה כדי שיוכלו לייצג את מדינת ישראל בכבוד. כל איום על המשך אימונים אלו חסר תוקף משפטי ובעיקר פוגע בספורט הישראלי לחינם".

עוד הוסיף: "אני קורא לכל אנשי הספורט הישראלי לנהוג על פי התקנות והכללים ולהתגייס כמו כולם למשימה הלאומית של הורדת שיעור התחלואה. אני פונה למשרד הבריאות בבקשה להפסיק את האיומים בעונשים קולקטיביים ולהמשיך לעבוד בשותפות על מנת למצוא פתרון שיאפשר לספורט הישראלי לשוב בהקדם. מיליוני ישראלים אוהבי ואוהדי ספורט מצפים מאיתנו לכך".

חילי טרופר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי