אוהדי מכבי ת"א יפוצו על המנוי ב-19/20, תמם: "אנחנו איתם"

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

האלופה הפכה לראשונה בליגת העל שמציעה את האפשרות ותחזיר לקהל 25% מהעלות, כשהאוהדים יוכלו לבחור באחת מבין ארבע דרכים. הסמנכ"לית הסבירה מדוע אין אופציה לזיכוי כספי ודיברה על הפייר-פליי וגובה ההפסדים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

משבר הקורונה מונע מאוהדי הכדורגל לתמוך בקבוצותיהם מהיציע ויצר גם פגיעה כלכלית למועדונים, שספגו אובדן משמעותי של ההכנסות ממכירת כרטיסים. גם האוהדים נפגעו כספית בשל חוסר היכולת לממש עד תום את המנויים שרכשו בעונה שעברה ועל כן, האלופה מכבי תל אביב הודיעה היום (ראשון) למנוייה כי תפצה אותם ב-25% מעלות המנוי של עונת 2019/20.

בהודעה הרשמית של המועדון, שהפך לראשון בליגת העל שמציע אפשרות כזו, הוסבר כי בעלי המנויים יוכלו לבחור לממש את הסיכוי באחת מארבע הדרכים הבאות, כשהבחירה תיעשה עד ה-11 בדצמבר.

1. ויתור על הזיכוי לטובת תמיכה במועדון – בעל המנוי שיבחר באפשרות זו יסייע למועדון לצלוח את אחת התקופות המאתגרות בתולדותיו.

2. העברת הזכויות לטובת פיתוח מחלקת הנוער – במסלול זה, הזיכוי של בעל המנוי יועבר לקידום הבא של מכבי תל אביב ויעזור ברכישת ציוד מתקדם והובלת פיתוחים טכנולוגיים על מנת לקדם את שחקני המחלקה.

3. קופון לרכישת מנוי למשחקי הבית של המועדון – בעל המנוי יוכל לממש את הזיכוי עבור רכישת מנוי למשחקי הבית דרך אתר 'לאן'. תוקף הזיכוי יהיה למכירת המנויים הבאה (אותה צפוי כי ניתן יהיה לקיים כסדרה) והקופון יעמוד לעונה אחת בלבד (2021/22).

4. קופון לרכישה בחנות האונליין של מכבי ת"א: אופציה זו תקנה לבעל המנוי קופון לרכישה בסכום הזיכוי, שתוקפו יהיה לשנה מיום קבלתו.

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי ת"א. המועדון יבוא לקראתם | מאור אלקסלסי

שרון תמם, סמנכ"לית המועדון, הסבירה מדוע אין זיכוי כספי: "דיברנו על זה רבות, בכל העולם ראינו שהזיכוי מגיע לרכישה עתידית. להחזיר כסף במזומן זו בחירה מאוד קיצונית ואנחנו יודעים שהאוהדים אוהבים את המועדון ודואגים לו ולכן האפשרות היא זו שמתאימה לקהל שלנו. אנחנו רוצים להגיד שאנחנו המועדון הראשון והיחיד בארץ שייצא עם תוכנית כזו. אנחנו כן רוצים להחזיר להם". היא הוסיפה כי כל קבוצה בסיטואציה אחרת ובמועדון פעלו לבדם".

מדוע התוכנית יצאה לפועל כעת: "עבדנו על כך מהקיץ ובשל אילוצים חיכינו עד עכשיו. בהתחלה היינו בטוחים שנשחק נגד מכבי חיפה עם קהל אבל לצערנו הרב כפי שאנחנו רואים – בינתיים אין קהל ואין ליגה, שזו בעיה בפני עצמה. חיכינו וציפינו זמן רב אך אנחנו מבינים שהתקופה היא קשה מאוד לכל העולם ואין טעם לחכות עוד". עוד הסבירה: "לצד התביעה הייצוגית שהוגשה, קיבלנו תמיכה אדירה מהאוהדים שפנו אלינו בלי סוף, ומאוד מאוד הרגשנו אותם, שזה לא מובן מאליו בתקופה כזאת מסובכת. אנחנו מאוד מאוד גאים באוהדים".

מצב כלכלי לא פשוט: "המועדון כרגע נמצא בסיטואציה מאוד מאוד מאתגרת מבחינה כלכלית, אז אנחנו כן רוצים לתת את האופציה לאוהדים שרוצים לתרום לנו או למחלוקת הנוער, שהיא ישות נפרדת מהקבוצה הבוגרת. שמענו שהרבה אנשים רוצים לתרום ולעזור. האופציה השלישית היא לקבל את הזיכוי במוצרים בחנות והאופציה הרביעית היא לקבל את הזיכוי לרכישת מנוי כשיגיע הרגע, בעזרת השם זה יקרה במהרה".

אצטדיון בלומפילד | אודי ציטיאט

על הפייר פליי: "החוקים חלים על כולם, מדובר בהפסד מקסימלי של 30 מיליון יורו בשלוש שנים. על מנת שנוכל לצאת מזה, צריך לייצר הכנסות, ולכן צריך קבוצה טובה, לכן צריך שחקנים טובים וכן הלאה. כדי לצאת מהעננה הזאת אנחנו צריכים הכנסות שקשורות לאירופה, לליגה וכמובן לייצר שחקנים בעצמנו, אחרת אנחנו לא נצליח לעמוד בחוקים האלה".

רשת ביטחון: "אני לא יכולה כרגע לסמוך על הרשת ביטחון, היא לא הורגשה עד עכשיו כי עדיין לא נכנסו לשלב הביצוע – לא חילקו את הכספים. אני לא רואה כל כך את זה קורה, אני מקווה מאוד שנגיע לזה, אבל אני לא יכולה לחכות לזה. זה דורש פרוצדורה יחסית ארוכה, צריך לבנות תוכנית, להוציא אותה לציבור, ואז הציבור צריך לתת הערות שלו, לאחר מכן צריך להפוך את זה לפורמלי, ולבדוק שהקבוצות עומדות בזה. אף אחד לא יודע את הזמנים. עד לפני שבועיים הייתי בשיחות יום-יומיות, עד שהבנתי שיש בירוקרטיה ומדינה בסחרור. אני מבינה שכולנו בסיטואציה מאוד מאוד מאתגרת, כנראה גם באוצר ובמשרד הספורט, אז להגיד את האמת, אין לי מושג למה אפשר לצפות מבחינת זמנים או ביצוע. אם מישהו יודע – זה ארז כלפון, אבל אני חייבת להודות שאני מציקה לו הרבה פחות. אני מבינה שיש בירוקרטיה וצריך לחכות"

גובה ההפסד של מכי תל אביב: "עשרות מיליונים שמיטש גולדהאר צריך לכסות מהכסף. אין דרך אחרת פשוט. ולכן אני אומרת שאנחנו צריכים מאוד-מאוד להיזהר, כי אם אנחנו לא נעמוד בפייר-פליי עונה אחרי עונה, אנחנו לא נצא מזה לעולם, ולכן אנחנו צריכים לייצר התייעלות והכנסות נוספות בכל המחלקות כדי לצאת מזה. יחד עם זאת, אנחנו מבינים את מה שקרה בעונ שעברה, עונת 19/20, והמנויים בסופו של דבר לא ראו את משחקי הפלייאוף ולא יכולנו להתעלם מזה. למרות הקושי ולמרות ההפסדים החלטנו שאנחנו צריכים את המתווה הזה כי כמו שאוהדים איתנו אנחנו גם צריכים להיות איתם, זה מערכת יחסים הדדית".

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי