כלפון ופרנקל לראש הממשלה נתניהו: "בטוחים שלא תיתן יד להרס הספורט"

ביבי נתניהו | YOAV DUDKEVITCH / Contributor

יושבי ראש מנהלות הליגה במכתב שיועד גם לשר התרבות והספורט חילי טרופר ולשר האוצר ישראל כ"ץ: "קיים סיכון קיומי לעונת המשחקים 2020/21 אם לא נשוב לאימונים ב-14.10 כפי שהובטח וסוכם. אלפים ייצאו לחל"ת"

(גודל טקסט)

יומיים לפני התאריך המיועד בו יוכלו לשוב המועדונים לפעילות, קבוצות ליגת העל ואנשי מנהלת הליגה בכדורגל ובכדורסל עדיין ממתינים לבשורה.

לראשי ענפי הספורט המקצועני המוביל בישראל הובטח כי ב-14.10 הם יוכלו לשוב לאימונים ושבועיים לאחר מכן גם לחדש את עונת 2020/21, אולם הבוקר (שני) פנו יושבי ראש המנהלות, ארז כלפון ושמואל פרנקל, לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים חילי טרופר (משרד התרבות והספורט), יולי אדלשטיין (משרד הבריאות) וישראל כ"ץ (משרד האוצר) כדי להבהיר את הסיכון הקיומי לעונת המשחקים אם הפעילות לא תשוב לסדרה.

"במהלך השיחות שהתקיימו בשבועיים האחרונים, הובטח כי ענפי הספורט המקצוענים יהיו הראשונים שישובו ל פעילות אימונים עם תום הסגר, ב-14.10, וקיימו משחקים בחלוף שבועיים ממועד זה. כפי שצוין לא אחת, הנזק שנגרם לענפים כתוצאה מהשבתתם המוחלטת הוא אדיר ואנו מתקרבים לצערנו לתהום שממנה לא תהיה דרך חזרה", כתבו כלפון ופרנקל לקראת ישיבת הממשלה וקבינט הקורונה מחר.

ארז כלפון, שמואל פרנקל |

"בניגוד לענפים אחרים במשק ובשל מגבלות פיזיולוגיות ובניית סרגל המאמצים, נדרשים אימונים של מספר שבועות מקבלת האישור לחזרה לקיום אימונים ועד לקיום המשחקים. אם אישור החזרה לפעילות יתעכב מעבר ל-14.10, בניגוד לסיכומים בעל פה, יוביל הדבר להוצאת אלפי עובדים לחל"ת, לקריסה כלכלית של הקבוצות ולנזקים בלתי הפיכים לענפי הספורט המובילים בישראל. מעבר לכך, דחיה מעבר למועד זה עשויה לסכן את המשך פעילות העונה שכן כבר עתה אנו ניצבים בפני ביית לוחות זמנים אדירה וזאת כיוון שהליגה היחידה שהפסיקה את פעילותה היא הליגה בישראל".

כלפון ופרנקל במכתבם התחייבו להמשך עבודה מלאה באופן מופקד ומדוקדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותוך החמרת הכללים במידת הצורך וסיכמו: "אנו בטוחים שלא תתנו יד להרס הספורט המקצועני בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי