קנסות כבדים, ביקורי פתע באימונים: הנהלים החדשים של המנהלת

ז'וסואה, צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

לקראת אישור הממשלה להחרגת אימוני הכדורגל, במנהלת יפרסמו שורה של צעדי ענישה מחמירים נגד שחקנים וקבוצות שיפרו נהלים. עשרות עד מאות אלפי שקלים יקוזזו ממענקי הקורונה. אדלשטיין לכלפון: "סומך עליכם"

(גודל טקסט)

קנסות שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים לשחקנים מפירי בידוד וקבוצות שלא יעמדו בקריטריונים, מינוי נציגים שיערכו ביקורי פתע באימונים ואיסור על המאמנים לבוא צמגע עם השחקנים – זאת רק חלק מרשימת ההגבלות שאמורות להיכנס היום (שלישי) לתוקף, לאחר שממשלת ישראל תאשר את החרגת אימוני קבוצות ליגת העל באופן רשמי ואת האימונים החל ממחר.

על פי המתווה עליו סיכם יו"ר המנהלת ארז כלפון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל המשרד פרופסור איתמר גרוטו, ההנחיות החדשות לחזרת הקבוצות לאימונים יהיו מחמירות מהרגיל. כלפון הוא זה שהציע להחמיר את ההנחיות כדי לקבל את מה שהכדורגל הישראלי חיכה לו כל כך הרבה זמן – מתווה שיאפשר חזרה למשחקים בתוך פחות משלושה שבועות.

על פי ההסכם, שיאושר היום סופית, נציגי מנהלת הליגה יסתובבו במתקני הקבוצות ויערכו ביקורות פתע. קבוצה שתפר את הנהלים תיקנס באמצעות קיזוז מענק הקורונה שלה, בגובה 400 אלף שקל. שחקנים שיתפסו מפירי בידוד יקנסו אף הם והקבוצות ייאלצו לנקוט בסנקציות קשות כלפיהם. עוד סוכם, כי המאמנים שיהיו בבידוד ימנעו ממגע עם השחקנים, כולל גם שיחות אישיות. 

גאורגיוס דוניס | דני מרון

במהלך השיחה אמר אדלשטיין לכלפון כי "אני סומך עליכם, השתכנעתי שאתם תעמדו בהנחיות. אני רואה את העבודה שאתם עושים ומאמין בכם".

גורמים במנהלת העריכו כי "הנהלים החדשים לא מותירים לקבוצות ברירה. שחקן שיפר בידוד עשוי להמיט אסון על הכדורגל הישראלי. אנו משוכנעים כי הליגה תתחדש ללא תקלות מיותרות". בשלב זה, על פי לוח הזמנים המתכונן, הליגה אמורה להסתיים במועדה. יחד עם זאת, אם הקורונה תטיל סגר נוסף, ידונו במנהלת באפשרויות שעומדות בפניהם.

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי