ושוב איתכם: הקבוצות ישובו להתאמן, ליגת העל תתחדש ב-31 באוקטובר

אופיר קריאף, אלירן עטר, עמנואל בואטנג | דני מרון

זה סופי ורשמי: קבינט הקורונה הכריז כי אימוני הליגה הבכירה ישובו החל ממחר, ליגת המשנה אמורה לחזור בשבוע הבא בכפוף לאישור הממשלה. כחלק מהמתווה, מאמנים יעטו מסכות בזמן משחקים

(גודל טקסט)

13 ימים לאחר שהספורט בישראל נעצר בגלל העלייה החדה בתחלואה והכניסה לסגר השני, אפשר לנשום לרווחה ואפילו לחייך: במהלך קבינט הקורונה שנערך הלילה (שלישי), ממשלת ישראל אישרה להחריג את אימוני קבוצות ליגת העל בכדורגל, שישובו אל כר הדשא ב-31 בחודש אוקטובר עם המחזור השלישי. באשר לליגה הלאומית, מועד חזרתה טרם נקבע, אך הקבוצות ישובו להתאמן בעוד חמישה ימים וזאת בכפוף לאישור קבינט הקורונה שיתכנס פעם נוספת ויכריע סופית בנושא.

כזכור, כבר אתמול אישר השר חילי טרופר כי הקבוצות יוכלו לחזור לאימונים ב-14 באוקטובר, כלומר מחר. במנהלת המתינו רק לדבר אחד – אישור קבינט הקורונה שהתכנס הערב ודן באסטרטגיית היציאה מהסגר, כששניים מהנושאים העיקריים בו היו פתיחת מוסדות החינוך ואישור החרגת אימוני ומשחקי הספורט.

מתווה החזרה

כחלק ממתווה החזרה, הוחלט כי השחקנים והצוותים ישהו בבידוד ויורשו לצאת אך ורק לאימונים ולמשחקים. בנוסף, חדר ההלבשה יהיה סגור ועל השחקנים יהיה להגיע לבושים מהבית. עד להודעה חדשה, נקבע כי ההגעה לאימונים תתבצע באמצעות רכב פרטי בלבד. העדיפות ראשונה היא שכל שחקן או איש צוות יגיע ברכב לבדו, אולם ישנה אפשרות ששני אנשים יגיעו ברכב משותף וזאת בתנאי שהם יעטו מסכות והנוסע השני יישב במושב האחורי כשחלונות הרכב יהיו פתוחים במהלך הנסיעה.

אלירן עטר, רועי גורדנה
אלירן עטר, רועי גורדנה | דני מרון

בכל הנוגע למשחקים, ניתן לגיע באמצעות האוטובוסים של המועדונים, אך מומלץ לצמצם ככל הניתן את מספר הנוסעים ועל הקבוצה לוודא כי נוסע אחד בלבד יישב בספסל אשר מכיל שני מושבים. בזמן הנסיעה, חלה חובה על כל הנמצאים לרבות הנהג להקפיד על עטיית מסכות. ככל שהדבר יתאפשר, יש לפתוח את החלונות.

לפני אימונים ומשחקים, כל השחקנים ואנשי הצוות יעברו מדידת חום, חתימה על טופס הצהרת בריאות ובדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה. במידה ואחת מהבדיקות תהיה בעלת ממצא חריג, לא יורשה אותו נבדק להיכנס. מדובר על חום בטמפרטורה של 38 מעלות ומעלה, אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות וסטורציה (חמצן בדם) מתחת ל-95 אחוזים. על כל שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי והמנהלתי חלה חובה להקפיד על עטיית מסיכות עד פתיחת האימון ומיד עם סיומו. בניגוד לשחקנים, הצוות המקצועי והמנהלתי נדרש לעטות מסיכות באימון עצמו, אך בהתאם לשיקול דעתם ועל מנת להעביר הוראות, מאמני הקבוצה רשאים להסיר את המסכה וזאת בתנאי שישמרו על מרחק מתאים.

בכל הנוגע למשחקים עצמם, מאמן הקבוצה יהיה רשאי להסיר את המסכה בזמן שיתדרך את השחקנים מן הקווים, אולם הדבר אינו מאפשר לו להיות ללא מסכה במהלך כל דקות המשחק. כל שאר הנוכחים במגרש, למעט השחקנים בזמן החימום והמשחק, נדרשים לעטות מסכה בכל שלב.

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן, עידן ורד, עומרי אלטמן | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי