לוזון: משחקי האימון? לגרוטו אין הסבר, אנשים חיים בלה-לה לנד

אבי לוזון
אבי לוזון | אודי ציטיאט

יו"ר מכבי פ"ת התראיין ברדיו 103FM וירה: "עונש אם היינו משחקים? אולי היינו מקבלים פרס, כמו החרדים". על הכספים שהקבוצות צריכות לקבל: "אין רשת ואין ביטחון". וגם: דרש להחזיר את הקהל למגרשים בכפוך לבדיקה

(גודל טקסט)

ביום שבת הבאה (31 באוקטובר) תחודש סוף סוף ליגת העל אחרי פגרה כפויה בשל הסגר שטילה הממשלה על מדינת ישראל. אבי לוזון, יו"ר מכבי פ"ת, שהוציא את שחקניו לחל"ת ואז הפציר בכל בעלי הקבוצות לפעול באותו האופן כדי שמקבלי ההחלטות יתעוררו, התראיין בתוכנית הספורט של רדיו 103FM ומתח ביקורת על ההתנהלות של פרופסור גרוטו. דרש להחזיר את הקהל למגרשים באמצעות בדיקת קורונה במגרש, והתייחס גם לכספים שלא הגיעו מרשת הביטחון, לנבחרת ישראל ומנור סולומון.

תחילה נשאל לוזון על כך שגרוטו עדיין לא הודיע האם משחקי הליגה יפתחו בסוף החודש או לא: "זה שטויות. הוא באמת חושב שביום חמישי או בשישי אפשר להודיע שבשבת יש משחק. לכל גופי השידור, מועצת ההימורים. נו באמת. אנשים פה חיים בלה-לה לנד".

מדוע אסור לקיים משחקי אימון: "אני אמרתי שצריך לשחק (נגד מכבי נתניה, משחק האימון לא התקיים). אין לו שום הסבר נקרא לזה שמניח את הדעת, הסבר מקצועי. אני לא יודע איך להגיד את זה. זה לא בסדר. הרבה החלטות במדינת ישראל בכל הנושא הזה של הסגר הן לא טובות, אפשר להבין למה הן התקבלו?".

האם הקבוצות היו מקבלות עונש אם היו מחליטות לשחק: "אולי היינו מקבלים פרס כמו החרדים. מי היה עושים לנו? ברית מילה? ארז כלפון גם איים על בית"ר ירושלים, מישהו קנס אותם? אז הוא אמר".

אבי לוזון | דני מרון

האם עצירה נוספת של הליגה לא תאפשר לסיים את העונה: "אני חושב, ושמעתי גם את ארגון הבריאות העולמי אומר שאנחנו צריכים לנהל את החיים שלנו כרגיל על אף הקורונה כל עוד יש פחות מ-5% נדבקים. מעבר לכך, מצב החולים הפעילים השתפר וחזר לנקודת המוצא – 20 אלף חולים. יש ירידה יפה, יש 3.5% נדבקים מבין 40 אלף בדיקות. אנחנו בכיוון הנכון". לוזון הוסיף כי ניתן יהיה לסיים את העונה גם אם זה יקרה ביולי בלית ברירה.

הקהל צריך לחזור למגרשים: "אני חושב שהסגר היה נכון לשעתו והיום צריך לשחק, ואפילו אגיד יותר מזה – צריך לחשוב איך להחזיר את הקהל – 20% מהאצטדיון או 30%. לגופו של עניין, אם יש החמרה אז צריך לבטל את עניין הקהל, ואם יש הקלה אז שכן הקהל ייכנס. הכדורגל גם ככה הוא לא מסוכן כי אנחנו ענף הספורט היחיד שמשחקים באוויר הפתוח. תסביר לי שמונה דונם במגרש פחות או יותר..איך זה מסוכן? ערן זהבי, שיהיה בריא, חלה בקורונה, הוא לא יבקיע עוד שבועיים? בטח שכן, שפעת? מי שצריך להישמר אלה בני ה-70 עד 90, כולנו שומרים על אמא שלי. בכל העולם מאות שחקני כדורגל חלו ולא קרה דברים".

איך תתאפשר הכנסת הקהל: "כרגע מחכים לאישור של משרד הבריאות, כאן ובאירופה, יש בדיקת קורונה שתוך 30 שניות תספק תשובה, נשיפה ותוך חצי דקה אתה יודע מה קורה. נעשה ניסוי בימים אלה בבית חולים שיבא. ברגע שהוא יסתיים ויקבלו אישור שרמת הדיוק היא 99.9%- אני חושב שאפשר יהיה להכניס את הבדיקה הזו לכל מגרשי הכדורגל. טכנולוגיה, אני יכול להגיד לך שהטכנולוגיה הזו כל אחד שירצה להיכנס למשחק כדורגל ישלם כרטיס כניסה+25 שקלים לבדיקה ואז הבדיקה תראה ירוק – אתה נכנס, ובדיקה אדומה – הביתה. אפשר לשמור על שני מטר ומסכות וחבר'ה אנחנו משחקים באוויר החופשי ולא באולם ממוזג או משהו.

איתמר גרוטו, שחקני מכבי פתח תקווה
איתמר גרוטו, שחקני מכבי פתח תקווה | מנהלת הליגה בכדורגל

מקרה הקורונה במכבי פ"ת :"בקבוצה שלנו היה שחקן שלצערי אובחן כחיובי – גיא חדידה. הוא בא למשחק ליגה נגד כפר סבא, לא הרגיש טוב במחצית, גיא הוציא אותו ושלח אותו הביתה ואמר לו אל תבוא עד לתוצאות, קיבלנו שהוא חיובי וכולם היו בריאים כי כולם שמרו על הכללים".

על המאמן המנטאלי של נבחרת ישראל: "הוא חוצפן, הוא לא ידרוך פה יותר".

לדבריו, הכספים מרשת הביטחון לא הגיעו: "אין רשת ואין ביטחון. משרד הספורט לא קיבל שקל, חשוב לי לדייק. אני מעריך שיגמרו אולי בנובמבר לעבור על כל ההערות ואז יחליטו. בהתחלה הייתי אופטימי וחשבתי באוקטובר-נובמבר נקבל כסף. אם אקבל כסף בדצמבר אעשה מסיבה. אם תתחלף הממשלה, אם יהיו בחירות… קבוצות שבונות על הכסף הן בבעייה".

לוזון משוכנע שעיקר תקציב רשת הביטחון יגיע לחמש הגדולות: "75 מיליון השקלים האלה, אני אומר, עיני לא צרה באף אחד, אבל קבוצה כמו הפועל ת"א וגם בית"ר ירושלים יקבלו 15 מיליון שקל, אל תתפוס אותי במילה. וקבוצה כמו הפועל קריית שמונה, מכבי פ"ת וכל אלה יקבלו בין חצי מיליון שקלים לשני מיליון שקלים. אם בקבוצה כמו ק"ש לא תקבל את הכסף שלה, איזי יכניס את היד לכיס. אם פ"ת לא תקבל כסף, אבי לוזון יסתדר. אבל אני לא בטוח שאם הפועל לא תקבל את ה-15 מיליון שקלים, הפועל תסתדר. אני מודיע לך, תבדוק אותי, חמש הגדולות יקבלו למעלה מ-80% מהסכום. מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל ת"א והפועל ב"ש".

ז'וסואה, יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

המצב של מכבי פ"ת: "30 שנה אני בקבוצה ותמיד עמדנו בהתחייבויות לכולם ללא יוצא מן הכלל. אני מתכוון לעמוד בהן עוד 30 שנה – רק שאלוהים יתן לי. שילמתי לכל מאמן שפוטר אצלי. זה לא משנה מי התפטר ומי לא, אם החלטנו להיפרד, נאמר זאת כך, באים ומגיעים להסכמה, קח X משכורות. המקרה האחרון שהיה לי זה אלישע לוי ושילמתי לו את כל המשכורת עד סוף העונה, לא קרה כלום, הכל טוב".

בהמשך התייחס לוזון לנבחרת ישראל שהחמיצה הזדמנות להגיע ליורו: "קודם כל אני חושב שהיה לנו צ'אנס לא נורמלי נגד סקוטלנד כי שיחקנו נגד נבחרת שהיא לא יותר טובה מאיתנו בלשון המעטה. יכולתי לדבר אחרת אם השוער היה עוצר את הפנדל הראשון והשחקן הטוב ביותר שלנו היה מבקיע. היינו מפסידים בכל מקרה לסרביה כנראה אבל היה לנו חודש של אשליות".

האם וילי רוטנשטיינר עשה הכל כדי לנצח בסקוטלנד: "הוא כן רצה לנצח, למה מה, הוא לא רצה לנצח? היו לו מספיק הזדמנויות לנצח את המשחק ולצערי דווקא בערב כזה ערן זהבי ומואנס דאבור שהם שני שחקנים מצוינים – היו ביכולת לא טובה".

וילי רוטנשטיינר | מאור אלקסלסי

לאן יגיע מנור סולומון בשנתיים הקרובות: "קודם כל שחטאר דונייצק היא מועדון גדול, קבוצה שמופיעה באופן קבוע בליגת האלופות. אני מעריך שהוא תוך אגיד בזהירות תוך שנה שנה ורבע הוא יהיה באחת מ-10 או 20 הקבוצות הטובות בעולם. אם קבוצה תשלם 20 מיליון יורו עליו, יש לנו 20%, את המתמטיקה אשאיר ליתר".

הביקורת של וילי על מרציאנו: "זה פחות מהביקורת ששלמה שרף העביר על רפי כהן בזמנו. אני אומר שלא וילי צדק ולא שליימה. שמעתי השבוע מה שאמר שאול אייזנברג קצין העיתונות אז".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי