מתקציב הגברים: ביהמ"ש הורה להעביר לבנות נתניה 570,000 ש"ח

שחקני מכבי נתניה | דני מרון

לאחר שמועדון כדורגל הנשים עתר לבית המשפט בטענה לאפליה מגדרית קשה מצד העירייה בנוגע לחלוקת התקציבים העירוניים, העירייה נדרשה לקזז את הסכום של מהקבוצה אותה מאמן ריימונד אטוולד ולהעבירה לבנות נתניה

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

הישג גדול לקבוצת כדורגל הנשים בנות נתניה. בית המשפט העליון הורה היום (רביעי) לעיריית נתניה להעביר מיידית 570,000 ש"ח לקבוצת הנשים, על חשבון הסכום שהעבירה לקבוצת הגברים. בעקבות ההחלטה תוכל קבוצת הנשים להתכונן לעונה שתיפתח ב-25 בנובמבר עם הסיבובים הראשונים של גביע הליגה וגביע המדינה, כאשר הליגה עצמה תחודש ב-15 בדצמבר.

שופטת בית המשפט העליון, דליה ברק ארז, דחתה היום את בקשת עיריית נתניה לעכב את העברת הסכום המדובר אותו היה עליה להעביר לקבוצת הנשים העירונית בכדורגל בהתאם לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בלוד (השופט רמי אמיר), וחייב את עיריית נתניה בהוצאות משפט בסך 3,000 ש"ח.

בעתירה אשר הגישה בנות נתניה, טענה קבוצת הנשים לאפליה מגדרית קשה מצד העירייה בחלוקת תקציבי הספורט העירוניים, לאחר שזו העבירה תקציב הגדול פי 20 לקבוצת הגברים העירונית על אף ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל. בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וקבע כי העירייה פעלה בחוסר תום לב וניסתה להעביר את הסכום לקבוצת הגברים שלא כדין.

עיריית נתניה ומכבי נתניה ערעורו לבית המשפט העליון על פסק הדין וביקשו להמתין עם העברת הכספים עד להכרעה בערעור. היום, דחה בית המשפט העליון בקשת העירייה והורה לה להעביר את הכספים באופן מיידי, תוך שהוא מדגיש את העובדה שהקבוצה מתכוננת בימים אלה לפתיחת משחקי ליגת העל.

עו"ד אורי כהנא המייצג את קבוצת בנות נתניה התייחס להחלטה : "מדובר בהחלטה חשובה, המלמדת גם על סיכויי הערעור שהוגש. חשוב מכך, ההחלטה תאפשר לקבוצת הנשים בכדורגל לפתוח את הליגה, להתמודד על תארים ולהביא כבוד רב לעיר נתניה. חבל שעיריית נתניה מתייחסת לקבוצת ליגת העל לנשים בכדורגל בצורה בלתי מקצועית באופן המשמר את המצב הקיים בו נשים מודרות מענף הכדורגל להערכתי סיכויי הערעור קלושים. בית המשפט המחוזי קבע בצדק רב, כי במשך שנים הפלתה עיריית נתניה שלא כדין את כדורגל הנשים בעיר. בית המשפט קבע בהחלטה מנומקת ומדויקת, שהעיריה לא יישמה את הקריטריונים שקבעה בעצמה, והעבירה מאות אלפי שקלים מדי שנה, מקבוצת הנשים לקבוצת הגברים. בית המשפט גם קבע, לאחר שזימן את נציגי העיריה לשני דיונים ארוכים, כי גורמים בעיריה פעלו בחוסר תום לב לאחר שניסו לבצע ברגע האחרון, שינוי דרמטי של התבחינים לרעת הנשים, במסווה של תיקון טעות סופר וללא סמכות. יחד עם זאת אנחנו שמחים על הבאת התיק בפני בית המשפט העליון, מדובר בנושא חשוב ואנחנו מאמינים שבית המשפט העליון יקבע הלכה מחייבת בנושא שתנחה גם עיריות נוספות"

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת העל בענפי הכדור לנשים, התייחסה אף היא להחלטה: "אני מברכת את קבוצת בנות נתניה על ההחלטה שתאפשר את השתתפותה בליגת העל השנה. הפליית נשים בספורט נפוצה לצערי ברבות מהרשויות המקומיות. מחלקות ספורט רבות בעיריות מבקשות לתקצב את הענף החזק ביותר משיקולי פופולריות ושוכחות שתפקיד הרשות המקומית הינו לעודד ולהנגיש את הספורט לכלל אוכלוסיית העיר הכוללת בדרך כלל 50% נשים. מנהלת העל בענפי הכדור לנשים שמה לה למטרה לייצר מציאות שונה בה לכל אישה בישראל מקום בנוף הספורט הקבוצתי המקצועי."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי