איינבינדר שוחרר מבית"ר ויפנה לבוררות, אור זהבי נשאר

דן איינבינדר
דן איינבינדר | אריאל שלום

דרמה בקבוצה מהבירה: היו"ר אלי אוחנה שוחח עם הקפטן והודיע לו על סיום העסקתו לאחר שלא הסכים לעבור לאף קבוצה אחרת. הבלם התעקש להמשיך על אף שניהל משא ומתן עם חדרה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עם סיום חלון ההעברות חלה דרמה בבית"ר ירושלים. קפטן הקבוצה דן איינבינדר שוחרר בהחלטה חד צדדית מהמועדון, בעוד הבלם אור זהבי נשאר בסופו של דבר. מבית"ר ירושלים נמסר: "לאחר סיום חלון ההעברות, שוחח היו"ר המועדון עם הקשר והודיע לו כי לאור הנסיבות, בהן לא הסכים לעבור לאף קבוצה בליגה, החליט המועדון לסיים את העסקתו".

כזכור, המועדון הודיע לאיינבינדר כבר לפני ארבעה חודשים כי אינו נמצא בתוכניות המקצועיות והציע לו לחפש קבוצה אחרת ואף לעזור לו בכך תוך הבטחה ששכרו לא יפגע. הקשר קיבל הזדמנות להמשיך להתאמן עם הקבוצה כדי לא לפגוע בכושרו אך יחד עם זאת הובהר לו כי יש רצון לקדם שחקנים אחרים בתפקידו ולא חל שינוי בהחלטה המקצועיות.

הקשר קיבל הצעה ממ.ס אשדוד, אך לא הייתה התקדמות. איינבינדר, שכבר נפגש עם משה חוגג בתחילת השבוע וביקש לחזור לסגל, קיבל סירב מהבעלים. מ.ס אשדוד הגישה הצעה לעברו אך לא חלה התפתחות. הקשר יפנה לבוררות.

דן איינבינדר
שוחרר מהסגל. דן אינביינדר | אריאל שלום

"איינבינדר ונציגיו בחרו לדחות כל בקשה שהגיעה אליו", נמסר מבית"ר. "מספר רב של קבוצות התעניינו בשחקן ואף ראו בו שחקן מפתח לכל דבר, בעוד בית"ר מצידה הבהירה כי לא יוכל לשחק בשורות המועדון עוד. לאורך כל הדרך כיבדנו את דן, אך בסופו של דבר הוא בחר להישאר במועדון למרות שתנאיו לא היו נפגעים אם היה עובר. לאחר התייעצות משפטית ארוכה, ובצער רב, הודענו לדן על סיום העסקתו, ומבחינתנו הוא אינו חלק מסגל הקבוצה יותר. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

ומה קרה עם אור זהבי? לגבי הבלם – במהלך היום הוא ניהל משא ומתן מול הפועל חדרה, וסוכנו אבי נמני אף נפגש עם ראשי המועדון מהשרון בניסיון לסגור. בסופו של דבר – השחקן התעקש, רצה להישאר בבית"ר והבהיר שהוא מאמין שהוא יכול להילחם על מקומו בסגל.

מספר שעות לפני סיום החלון, בית"ר ירושלים הגישה לבלם הצעה באמצעות סוכנו, אבי נמני, לחוזה חדש שנע בין שנתיים לשלוש בסכומים משתנים. כזכור, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ביקשו במהלך השבוע להשאיר את אור זהבי בקבוצה משום שלפי דעתם, אופיר קריאף צריך לתפקד כקשר בלבד ולא בעמדת הבלם.

אור זהבי
אור זהבי | דני מרון

והיה גם משחק אתמול בבית"ר ירושלים התעוררו הבוקר לעידן חדש. שבע נקודות מתשע השיגה הקבוצה עד כה בליגה, אבל אחרי התצוגה אתמול ב-0:4 על הפועל חדרה, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה יכולים לסמן וי נוסף מעל אחת המשימות החשובות העונה: חזרת מיכאל אוחנה לכושר הבקעה. ויש עוד כמה נקודות אור: הרעב של השחקנים המחליפים והעובדה שעטר, שנעלם עם הקבוצה במחצית הראשונה, חזר להבקיע.

למרות הניצחון יש כמה נקודות שכדאי להתעכב עליהן. ראשית, היכולת במחצית הראשונה. גם שחקני בית"ר ירדו עם חששות לחדר ההלבשה. דראפיץ' וברדה התעכבו על נקודות המפתח עליהן עבדו אחרי הפועל תל אביב: מעבר למשחק אגפים כשהקבוצה היריבה מסתגרת וגם משחק הלחץ שלא עבד. "אנחנו לא מספיק מדויקים, לא חוטפים להם את הכדור כשאנחנו מבצעים לחץ, אם נעשה את זה, ננצח", נאמר במחצית. "דיברתם על 'רעל' בתקשורת, אז תביאו אותו למחצית השניה". 

במחצית השניה, זה גם עבד להם. "ידענו שברגע שהשער הראשון יגיע, הכל יקרה מהר. כשיש לך שחקני התקפה כמו עטר, ורד, שועה ואוחנה, אין שום סיבה שלא נרתיע כל הגנה בליגה", אמרו בבית"ר, שבני יהודה מחכה לה בשבת. אם במשחק הקודם בצוות המקצועי ביצעו שלושה חילופים במחצית והעירו לשחקנים, כעת, כמובן, הם היו מרוצים מאוד מהמחצית השניה. "כל השבוע ישבנו עם השחקנים והסברנו להם איפה טעו, שמחים שזה השתלם", אמרו. "ככה צריכה להיראות בית"ר. קבוצה שמחה, עם משחק לחץ וכדורגל התקפי. זה מה שהאוהדים רוצים".

צפו בתקציר: 0:4 מרשים לבית"ר ירושלים

בחזרה למחליפים. השער הרביעי הוכיח מה החשיבות שלהם. עוזיאל פרדו שתורגל השבוע לסירוגין על שועה פתח על הספסל ובישל לשלום אדרי – שבמהלך הפגרה הארוכה של הליגה עוד היה מועמד לעבור לחדרה, ועכשיו בבית"ר שוקלים להחתימו על חוזה לעונה נוספת. בקבוצה רצו רק שער של שועה כדי להשלים את החגיגה, אבל זה לא קרה. אחרי שהעיר על הספסל בעקבות החמצה של פרדו מול הפועל, השבוע הם תורגלו לסירוגין. הצוות נתן לשועה לפתוח, אבל החלוץ כבר מבין שהוא לא יקבל את חולצת ההרכב בקלות.

כפי שפרסמנו כאן השבוע, מתאוסיניו שמירר בבכי באימון בעקבות פציעה בשריר הירך האחורי ייעדר לפחות חודש. אתמול הוא היה אמור להיכלל בסגל במקום אחד משחקני ההתקפה המחליפים, אבל נראה שבית"ר תוכל להסתדר בינתיים בלעדיו. כזכור, גם חלאופילו האסלביינק ייעדר לאחר הפגרה.

אדרי. שער נפלא והארכת חוזה? | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי