נס זמיר: "טעיתי בקבלת ההחלטות בקריירה, אנסה לצאת לחו"ל"

נס זמיר חוגג | מאור אלקסלסי

פתיחת העונה הרעה ("זקוקים לניצחון ראשון ועד אז אין מה להתבכיין"), הסגל הקיים ומעמדו של סילבס, המטרות שהציב לעצמו ("מספר שערים דו ספרתי") והיעד הבא: בגיל 30 ורגע לפני הדרבי, קשר הפועל חיפה מדבר על הכל

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

לפני פחות משבועיים חגג קשר הפועל חיפה, נס זמיר, את יום הולדתו ה-30. שחקנים רבים כבר נמצאים בשיאם בגיל הזה, חלקם אפילו כבר אחרי, אבל אצלו יש הרגשה שהוא עדיין לא הגיע לשיא המיוחל. הוא ידע עליות ומורדות לאורך הקריירה, שהחלה בסערה עם יציאה לספרד כבר בגיל נוער, אך עברה שינויים רבים מאז.

הקריירה של זמיר הלכה ודעכה בבני יהודה, בית"ר ירושלים (במדיה רשם 14 משחקים ושוחרר), הפועל ראשון לציון והפועל פתח תקווה. אך הייתה גם נקודת מפנה. הכל השתנה וזמיר עלה על דרך המלך כשהגיע בקיץ 2018 להפועל חיפה – ממנה הוא מקווה לצאת שוב לאירופה ולהגשים את החלום.

בראיון מיוחד לספורט1, זמיר מספר על פתיחת העונה החלשה של קבוצתו, הפספוס שלו בקריירה ומדבר גם על ההתרגשות לקראת הדרבי הראשון של העונה, מול מכבי חיפה בשבת הבאה (19:50, שידור ישיר בספורט1).

נס זמיר
נס זמיר | מאור אלקסלסי

בעונה שעברה הפועל חיפה הגיעה לפלייאוף העליון והייתה הפתעה נעימה, אבל העונה אתם בירידה חדה ביכולת ובהתאם גם בתוצאות. מה קרה הקיץ?

"אנחנו מאוד מאוכזבים וזה מתחיל מהצוות הניהולי, המקצועי ועד אחרון השחקנים. באמת סיימנו את העונה הקודמת בצורה טובה וקיווינו להמשכיות, אבל עזבו אותנו כמה שחקנים וזה לא התחבר. בכדורגל יש את עניין המומנטום ולפעמים צריך לקחת נקודות גם כשמשחקים לא טוב. לצערי היינו הרבה יותר טובים מבית"ר ירושלים במחזור הראשון ולא ניצחנו. נכון שקל יותר לתקן אחרי ניצחון, אבל אין מה להסתכל אחורה ולהתבכיין. אנחנו עם הפנים קדימה".

מה לא עובד? איפה הבעיה?

"אין סיבה אחת, כי אם זה היה רק משהו ספציפי אז היינו מתקנים. זה חוסר החיבור והמומנטום השלילי שמלווה אותנו. בעיניי זה לא סוף העולם, יש בקבוצה שחקנים טובים שחלקם הצטרפו רק לאחרונה והם אמורים לשפר את מצב הרוח. נהיה קבוצה טובה, אנחנו צריכים ניצחון שייתן לנו זריקת עידוד מוראלית – זה הכי חשוב לנו".

נס זמיר
"מת לתקן". זמיר | מאור אלקסלסי

עד כמה פגרת הנבחרות באה בזמן?

"תלוי איך מסתכלים בזה. מצד אחד זה טוב, אבל מצד שני זה פחות טוב כי אני כשחקן כדורגל כבר מת לתקן. בינתיים אנחנו דוחים את הקץ ויודעים שמצפה לנו משחק לא פשוט מול מכבי חיפה אחרי הפגרה".

לאחר ההפסד למכבי נתניה היו רחשים סביב פיטורים של חיים סילבס. מה השחקנים חושבים על זה?

"אני פחות רוצה להיכנס לזה, כי אני לא קובע ויש את האנשים שמחליטים. בסופו של דבר חיים סילבס לא על המגרש והוא לא יכול להבקיע מצבים ברחבה כמו שהיו לנו מול נתניה. זה הרבה תלוי בנו והיו לנו מספיק הזדמנויות לנצח את המשחק הזה, אבל הכדור לא נכנס".

סילבס ושחקני הרכש. "צריכים ניצחון שייתן לנו זריקת עידוד" | הפועל חיפה, רשמי

אתה חושב שהקבוצה נבנתה בצורה שגויה הקיץ? לא במקרה הצטרפו שלושה שחקנים בימים האחרונים של חלון ההעברות.

"קודם כל, הגיעו שחקנים מצוינים שיכולים לעזור לנו. אני חושב שגם בתחילת העונה היה לנו סגל איכותי ויש תחרות גדולה על ההרכב, אבל השחקנים החדשים יביאו איתם אנרגיה חדשה שהייתה נחוצה לנו".

אתה לא חושב שיש יותר מדי שחקנים שהם שחקני כנף?

"זה טוב שיש תחרות גדולה, זה משפר את האימונים ואת רמת המשחק כאשר יש יותר ממחליף אחד. נכון שזה לא פשוט ואולי יש מעט עומס על העמדה, אבל אני מקווה שכל אחד יתרום את חלקו כדי שנהיה במקום הרבה יותר גבוה".

עד כמה הקורונה פגעה בכם?

"נפגענו מאוד, אבל רוב הליגה נפגעה באופן שווה חוץ מהקבוצות שמשחקות באירופה. אנחנו לא יכולים להתבכיין שהמצב שלנו קשור לקורונה, כי כל הקבוצות עברו את זה".

אולי לשיחות על קיצוץ בשכר הייתה השפעה?

"אני לא חושב שהיה קשר בין העניין הכספי והמקצועי. בכל הארץ קיצצו והמשכורות ירדו ונפגעו, אבל זה לא אמור להשפיע על המגרש".

בשבת הבאה הדרבי. זמיר נגד הירוקים | מאור אלקסלסי

זמיר החל את דרכו כשחקן צעיר בגדנ"ע יהודה ומשם עבר למחלקת הנוער של בית"ר טוברוק. כבר בגיל 17 הוא יצא לאירופה ושיחק בקבוצות המילואים של חטאפה ואלבסטה הספרדיות, הרשים במדיהן וכבר היה בדרכו לאתלטיקו מדריד, אבל נתקל בקשיים מול רשויות צה"ל ונאלץ לשוב ארצה. עם חזרתו לישראל שיחק במכבי פתח תקווה ובבני יהודה, אך לצערו ירד עם הקבוצות לליגה הלאומית. עם בני יהודה הוא העפיל בחזרה וזכה בחוזה לשלוש שנים בבית"ר ירושלים, אבל לא הצליח לבוא לידי ביטוי בבירה ושוב ירד ללאומית. הוא היה מהבולטים בליגת המשנה, הרשים את ניר קלינגר גם בהפועל ראשון לציון וגם בהפועל פתח תקווה, וכך נסללה בחזרה דרכו לליגה הבכירה עם חוזה בהפועל חיפה.

איך אתה מסכם את התקופה שלך בהפועל חיפה?

"התחלתי עכשיו את העונה השלישית שלי במועדון. בעונה הראשונה הייתה לי חצי שנה מדהימה ואז ירידה בכושר, בעונה שעברה עשיתי עוד שדרוג והשנה אני מקווה לעשות שדרוג נוסף, אבל כמובן שאני תלוי בכל הקבוצה ובכלל אנחנו תלויים אחד בשני, כי זה משחק קבוצתי. אם כל אחד ייראה טוב יותר, אז גם אני אצליח לעשות עונה טובה".

ניסית לצאת לחו"ל בעונה שעברה. מה קרה שזה לא צלח?

"לא רציתי לצאת לאירופה כדי להגיד שאני שם, אלא למצוא מקום שהוא נכון עבורי. טוב לי בהפועל חיפה והיו לי עוד הצעות מקבוצות אחרות בישראל, אבל החלטתי להמשיך בהפועל חיפה ואני בטוח שאוכל לתרום לקבוצה".

נס זמיר
זמיר במדי בית"ר ירושלים. חתם לשלוש שנים, אך מיעט לשחק | אודי ציטיאט

אתה מרגיש פספוס בקריירה?

"אני בטוח שפספסתי משהו. בעיקר טעיתי בקבלת ההחלטות וזה דבר מאוד קריטי. אני חושב שהיום אני יותר בוגר בקבלת ההחלטות. הקריירה של כדורגלן היא מאוד קצרה ולכן כל החלטה היא משמעותית. בגיל צעיר הגעתי לספרד ובאיזשהו שלב בחרתי לחזור לישראל ולעבור למכבי פתח תקווה, ושם הלך לי פחות טוב. הייתי צריך להישאר באירופה, אבל כולנו חכמים בדיעבד. אני שמח בחלקי ונמצא במקום טוב".

מה אתה מצפה מעצמך העונה מבחינת שערים ובישולים?

"בשנה שעברה כבשתי 10 שערים בכל המסגרות וסבלתי הרבה פיזית וגופנית. השנה אני מגיע הרבה יותר טוב לעונה הזאת, דורש מעצמי הרבה יותר ורוצה להגיע למספר שערים דו ספרתי – אני יכול לעשות את זה".

אתה רואה את עצמך זוכה להיות חלק מנבחרת ישראל?

"להגיע לנבחרת זו תמיד השאיפה וכמובן שזה דבר מרגש להיות שם. הייתי בנבחרת הצעירה (12 הופעות והאחרונה שבהן לפני עשור, מ.ו) ומאז לא זומנתי, אבל בשביל להגיע לנבחרת אני צריך לעשות הרבה יותר ממה שעשיתי עד עכשיו".

זמיר נגד נתניה. מצפה למספר דו ספרתי של שערים ובישולים | ברני ארדוב

ובחזרה לליגה. יש כבר התרגשות לקראת הדרבי?

"האמת שעוד לא מרגישים את ההתרגשות. אנחנו סופגים אנרגיות חיוביות ורוצים לחזור למומנטום טוב, יודעים שמצפה לנו משחק לא פשוט בכלל מול מכבי חיפה שנמצאת במומנטום מצוין והיא אחת הקבוצות הטובות בישראל אם לא הטובה ביותר".

אתם מגיעים כאנדרדוג מובהק?

"אנחנו מגיעים לכל משחק במטרה להוציא תוצאה טובה ורוצים להשיג ניצחון ראשון העונה. במצב של היום ולפי הטבלה, אנחנו האנדרדוג".

כמה חסר לכם הקהל?
"מאוד חסר לנו. כדורגלן ניזון מהלהט של הקהל ואנחנו מנסים לעשות הכל בשבילם. אין ספק שכואב לנו שאנחנו לא רואים אוהדים ביציע".

איפה הפועל חיפה תסיים את העונה?

"אני לא חושב שזה נכון לדבר על סיום העונה או על פלייאוף עליון ותחתון, אלא קודם כל רוצים לצבור נקודות ולהשיג ניצחון ראשון. אחרי זה אני בטוח שהדברים יתאזנו".

נס זמיר בעוד שנתיים ב..?

"וואו, שאלה לא פשוטה. יש לי חוזה לשנתיים בהפועל חיפה ואז אשמח לנסות לצאת לשחק בחו"ל, לאתגר חדש ומרתק. בינתיים אשמח לזכות בתואר עם הפועל חיפה ולהביא אותה להישגים".

זמיר. לא ויתר על יציאה נוספת לחו"ל | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי