"נאלצתי לחטוף את אשתי מישראל, היה קשה להוציא אותה מת"א"

חוף גורדון, תל אביב | JACK GUEZ / Contributor

"יש בת"א 300 ימי שמש בשנה, בלתי אפשרי להיות במצב רוח רע. חוף גורדון - היפה בעולם". וגם: המצב הביטחוני, התרבות היהודית, התנאי שהציב לאבי לוזון והאפשרות שיחזור. תומאש סיבוק בראיון לא שגרתי

(גודל טקסט)

נבחרת צ'כיה תארח הערב (ראשון ב-21:45) את נבחרת ישראל במסגרת המחזור החמישי של ליגת האומות ומי שמכיר מצוין את המדינות הוא הבלם הצ'כי תומאש סיבוק, שכזכור שיחק בין 2017 ל-2019 במדי מכבי פתח תקווה. בראיון מיוחד לקראת ההתמודדות, סיבוק סיפר על הבחירה בישראל, התנאי שהציב כשהתקבלה ההצעה מהקבוצה של אבי לוזון, החיים בתל אביב, המצב הביטחוני והקושי לשכנע את אשתו לעזוב.

ב-2017, אחרי תשע שנים בטורקיה, סיבוק עבר במפתיע לישראל. "זה היה צעד נהדר, אני ומשפחתי נהנינו מאוד", סיפר הבלם והסביר את הבחירה: "הייתי שם באליפות אירופה עד גיל 16 ושמונה שנים מאוחר יותר חזרתי עם בשיקטאש – והתרשמתי מאוד מהמדינה. כשסיימתי בטורקיה, רציתי לנסות אתגר חדש ולהחזיר למשפחתי אחרי כל מה שהיא שעברה איתי במשך הקריירה. בחרנו במדינה שמדברים בה אנגלית ויש בה בית ספר אמריקאי שהוא רב תרבותי. כשהגיעה הצעה מישראל, שמו של המועדון אפילו לא עניין אותי, היה לי רק תנאי אחד – לגור בתל אביב. פתח תקווה נמצאת במרחק רבע שעה ברכב, כך שהסכימו לבקשתי".

למה דווקא תל אביב: "אנשים שם חיים כמו אמריקאים. אחוז החרדים אינו גבוה והם לא פופולרים בקרב המקומיים, כי הם לא מתגייסים לצבא. ישראל זו אומה של ספורט. אנשים בכל הגילאים נוסעים על סקייטבורד ועל אופניים. השמש זורחת 300 ימים בשנה, כך שזה כמעט בלתי אפשרי להיות במצב רוח רע. בתל אביב יש את חוף הים היפה בעולם. גרתי בשכונה טובה, כ-50 מטר מחוף גורדון. בקיץ, מחודש ספטמבר ועד מאי, העיר מלאה בתיירים. יש אווירה נהדרת. מגרשי הספורט מוארים, אנשים רוקדים, מתאמנים ומטיילים".

תל אביב | EMMANUEL DUNAND / Contributor

על החגים: "בהתחלה היה לי קשה. למשל, כשהלכתי לארגן משהו בבנק, פתאום הוא היה סגור בגלל חג כזה או אחר או בגלל ששבת. חווינו חגים מקומיים גם בטורקיה. אני שמח שהכרנו את התרבות היהודית בישראל. עשינו שבת אצל כמה מקומיים והיה נחמד מאוד. החל מיום שישי ועד מוצאי שבת, חנויות נסגרות, אף אחד לא עובד ומשפחות נפגשות לארוחה חגיגית".

איך הוא העביר את זמנו הפנוי: "נהגנו לקחת אופניים חשמליים ויצאנו לפיקניק בפארק. אופניים חשמליים, כי קשה מאוד לדווש בחום של הקיץ. אני חייב להודות שהיה לי מאוד קשה להוציא את אשתי מישראל, כי אף אחד לא הכיר אותנו, לא היינו מחויבים לשום דבר וזו הייתה תקופה מושלמת עבורה. כשהיינו צריכים לעזוב, הייתי צריך לחטוף אותה (צוחק). אם אקבל הצעת עבודה שתמלא אותי, אני בהחלט יכול לדמיין את עצמי חוזר לגור זמנית בישראל".

האם הוא טייל במקומות נוספים בישראל: "היינו במקומות המעניינים ביותר עבור תיירים – ירושלים, ים המלח, בית לחם. מתל אביב לירושלים, זו נסיעה של שעה ורבע, לא משהו רציני. ישראל מאוד יפה. אני מאוד מצטער על כך שהתקשורת העולמית מדברת על ישראל בצורה רעה. גרתי שם, ראיתי מה הם יכולים לבנות במדבר, איך הם מסננים מים מהים, פשוט נדהמתי. הישראלים מאוד חרוצים".

על המצב הביטחוני: "שומרים עליך בכל רגע נתון. כמעט כל האנשים שירתו בצבא, כולל נשים. כדורגלנים צעירים ששיחקו איתי במכבי פתח תקווה התגייסו לצבא גם הם, הם צריכים לשרת במשך שנתיים ושמונה חודשים. הישראלים גאים מאוד במדינה שלהם, ובצדק. בישראלים יודעים שהם "יבלו" את כל חייהם במלחמה. עליהם להיות תמיד צעד אחד לפני מדינות ערב, כך שהם תמיד צריכים להיות ערניים".

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי