"תורג'מן שאל: 'דלה, מה קורה?'. אמרתי לו: 'אלון, נכנסים לכלא'"

דלה ימפולסקי | מגד גוזני, וואלה! ספורט

אחרי שחשף את סיפורו בספורט1, דלה ימפולסקי חוזר לפרשת החקירה בזלצבורג ב-2012 ומגלה פרטים חדשים. "השוטרים שיתפו איתי פעולה וצעקו לו 'כלא, כלא'. ואז גילינו את האמת"

(גודל טקסט)


בסוף השבוע פורסם בספורט1 הסיפור של דלה ימפולסקי, שחקנה של מכבי חיפה ומכבי נתניה לשעבר – עד לפני שמונה שנים, שחקן שמככב במדי הירוקים במוקדמות ליגת האלופות והיום מתרכז בעסקי הנדל"ן באפריקה ומשחק באור יהודה מליגה א'.

במהלך הכתבה סיפר ימפולסקי כי הוא נזכר לאחרונה בפרשת המעצר באוסטריה, אז עוכבו השחקן ואלון תורג'מן במשטרה המקומית ושוחררו רק לאחר התערבות של הדובר דודו בזק. כעת, ימפולסקי חוזר לאירוע ההוא ומבקש לספר פרטים חדשים מתוך מה שקרה במחנה.

במסגרת הפרשה, למי שלא זוכר, ימפולסקי הגיע עם חברו אלון תורג'מן כדי לפרוט דולרים, ותוך שניות המשטרה האוסטרית פשטה עליהם בטענה שניסו להמיר דולרים מזויפים. תורג'מן רצה לפדות את הכסף כדי לקנות מתנה לאמו, אך הדולרים שנתן לו אביו, כך התברר, נקנו מחלפן רחוב והיו מזויפים. בעקבות האירוע, אביו הגיש תלונה אז במשטרת חדרה.

דלה ימפולסקי | מגד גוזני, וואלה! ספורט

"היינו במחנה אימונים עם ראובן עטר", נזכר ימפולסקי. "לא היה לנו הרבה זמן, היו לנו הרבה משחקים ומכבי חיפה נתנה לנו שלוש שעות לטייל בכל המחנה. אלון רצה לקנות מתנה למשפחה, הוא ביקש שמישהו יבוא איתי לקנות דולרים, אבל אף אחד לא הסכים. הוא אמר לי: דלה, בבקשה, תעזור לי. אני לא יודע אנגלית. נכנסו לבנק, ברגע שאלון מסר את הכסף, שמענו מיד אזעקה. פתאום הגיעו שוטרים, שאלו מה קרה. נו, באוסטריה אין טעויות, היה ברור שיהיו קשוחים איתנו. תוך דקה וחצי, אולי 30 ניידות עצרו במקום, ואני לא מגזים. חסמו את הבנק, כי המשטרה שמעה שמתפתחת מהומה והגיעה לשם. לקחו אותנו לחקירה בתחנת המשטרה. הם התנהגו אלינו בצורה הוגנת. אחרי כמה דקות אחד השוטרים אמר לי: תשמע, אני יודע שאתם כדורגלנים מישראל. אין לנו כוונה להחזיק אתכם כאן יותר משעתיים".

"ואז החלטתי לעשות מעשה. היה משעמם, ידעתי שגם ככה לא עשינו כלום ותורג'מן חשש. הוא לא ידע אנגלית", מספר ימפולסקי. "שני שוטרים דיברו איתנו, שוטר וקצין. הוא ניגש אליי ושאל: דלה, מה קורה? ידעתי שהוא לא הבין שום דבר, אז הסתכלתי עליו ואמרתי: אלון, אנחנו נכנסים לכלא. החלטתי לעבוד עליו והוא החליף צבעים, ממש נבהל. באותו שלב ביקשתי מהשוטרים לשתף פעולה. הם זרמו איתי, החליטו להיות קשוחים איתו וצעקו לו: 'jail, jail' ("כלא, כלא") את המילה הזאת הוא הבין. ראיתי שהוא לקח את זה קשה, אז גילינו לו את האמת".

מאוחר יותר התברר שימפולסקי היה מעורב בעוד תקרית, אם כי בניגוד לקודמת זו לא הפכה לאירוע משמעותי עבור המועדון. הפעם, כך התברר, במהלך הערב, אחרי שהפרשה הסתיימה, השחקנים ישבו בלובי וזה השליך כוס לעבר אייל גולסה, אך זו פגעה באייל משומר שנזקק לתפרים. "עשו מזה הרבה יותר ממה שזה, בסך הכל אירוע קטן", הוא משחזר. "הוא קיבל שריטה מהכוס, לא יותר מזה. בגלל שלא הייתה חשיבות לסיפור הזה, השחקנים החליטו לעשות משהו ציני. נכנסנו אליו לחדר מספר פעמים במהלך היום והגשנו לו אבטיח ומלון, כאילו הוא באמת מאושפז בבית חולים. המחנה הזה יהיה בלתי נשכח כנראה".

דלה ימפולסקי | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי