אחד הגדולים בתולדות מכבי חיפה? רוקאביצה שובר את כל השיאים

החלוץ השווה שיא בן 36 שנים ומתקדם בטבלת הכובשים הגדולים של כל הזמנים בליגת העל. וגם: ק"ש חזרה לפסגה לראשונה משנת 2015, הדרבי שוב אדום ולמה הפועל חדרה צריכה לדאוג? מספרי המחזור

(גודל טקסט)

מכונת שיאים בשם רוקאביצה

מי שעשה היסטוריה בדרבי הוא דווקא הכובש מהצד המפסיד, ניקיטה רוקאביצה שכבש דרבי רביעי ברציפות. בסך הכל לזכותו שישה שערי דרבי, בדיוק כמו המאזן של שעיה הלד ב-1959. שיא ירוק.

יש לנו עוד הרבה רוקאביצה. הוא גם כבש בחמשת המשחקים הראשונים של הליגה, והשווה שיא מועדון בן 36 שנה אותו קבע זאהי ארמלי בעונת 1984/5. רוקאביצה כבש 11 שערים מאז פתיחת העונה, בכל אחד מתשעת המשחקים בהם שיחק במכבי חיפה.

ניקיטה רוקאביצה ודולב חזיזה חוגגים | מאור אלקסלסי

פתיחת העונה של רוקאביצה – שבעה שערי ליגה – מהווה השוואת שיא מועדון בכל הזמנים. האחרון ממכבי חיפה שהשיג שבעה שערים בחמישה מחזורי הפתיחה היה אהרל'ה גרשגורן שעשה זאת בעונת 1965/6, כשהקבוצה היתה בליגה א'. לעומת רוקאביצה שכבש בכל משחק, גרשגורן כבש אז שישייה, כבר במשחק הפתיחה מול הפועל קרית שמונה.

אחרון רוקאביצה. רק לפני שני מחזורים הוא נכנס לרשימת 100 הכובשים הגדולים בכל הזמנים, והוא כבר במקום ה-94 (עבר השבוע את רפי אליהו ושאול חייק). שער נוסף יכניס אותו ל-90 הגדולים ועוד ארבעה הוא בין ה-80. ההערכה שלנו שהוא יגיע גם ל-70 הראשונים העונה. כשהוא יהיה בין ה-80, הוא גם ייכנס לרשימת עשרת הכובשים הגדולים בתולדות מכבי חיפה במסגרת הליגה.

ק"ש שוב בפסגה

הפועל קריית שמונה כבשה את הפסגה, וזה המחזור ה-48 מתוך 416 המחזורים בהם שיחקה בליגת העל, שהיא נמצאת במקום הראשון, כלומר 11.5 אחוזים מכלל המשחקים שלה בליגה. הפעם האחרונה שבה היתה קריית שמונה במקום הראשון היתה ב-2015. בדיוק לפני שנה, באותו מחזור, הייתה קרית שמונה במקום האחרון. זו גם הפעם הראשונה מאז פתיחת עונת 2016/17 שקרית שמונה ללא הפסד לאחר חמישה משחקים.

חיפה אדומה

מי שמחפש מקריות בניצחון של הפועל בדרבי החיפאי, כדאי שיידע שבעשרת משחקי הדרבי האחרונים בליגה ניצחה הפועל חמש פעמים ומכבי רק פעמיים. 

סיבה לאופטימיות בב"ש?

הפעם האחרונה שהפועל באר שבע היתה לאחר שישה מחזורים במקום העשירי היתה בעונת 2017/18. איך נגמרה אותה עונה? באליפות.

יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

חדרה בצרות

הפועל חדרה צברה נקודה אחת מתוך 15. זו פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז עונת 1991/2, אז עשתה גם נקודה אחת מ-15. ראוי להזכיר שרק לפני שנתיים היתה חדרה לאחר חמישה מחזורים במקום הראשון…

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי