צפו בתקציר: בית"ר ירושלים הפסידה 2:1 למכבי פתח תקווה

מוחמד הינדי מוחמד הינדי | דני מרון
ליאל עבדה, איתמר ניצן ליאל עבדה, איתמר ניצן | דני מרון
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | דני מרון
ליאל עבדה ליאל עבדה | דני מרון
אלירן עטר, טל בן חיים, אופיר קריאף, מיכאל אוחנה אלירן עטר, טל בן חיים, אופיר קריאף, מיכאל אוחנה | דני מרון
אור אינברום , סנטיאגו אוקמפוס , עידן ורד אור אינברום , סנטיאגו אוקמפוס , עידן ורד | דני מרון

משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון לחבורה של דראפיץ' וברדה. עבדה כבש ראשון, עטר השווה לאחר שתי דקות, הינדי כבש את שער הניצחון לפני הירידה למחצית. המלאבסים עלו למקום השני בטבלה

(גודל טקסט)

צפו: 1:2 סוער לפתח תקווה על בית"ר ירושלים

משחקי ההשלמה של המחזור החמישי נמשכו הערב (רביעי), כשהפועל חדרה הביסה את סכנין, מ.ס. אשדוד חגגה על נתניה, ובטדי, בית"ר ירושלים אירחה את אחת ההפתעות הנעימות של העונה, מכבי פתח תקווה.

שתי הקבוצות הגיעו לאחר שני משחקים ללא ניצחון, בעוד פתח תקווה נמצאת במקום יותר גבוה בטבלה, לעומת הירושלמים, שנכנסו למשחק במקום התשיעי בטבלה עם שמונה נקודות משישה משחקים. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה עלו עם ההרכב החזק ביותר שלהם למשחק שנערך תחת גשם סוער בבירה, אך זה לא היה הערב של בית"ר ירושלים, שתצטרך לעשות מהפך משמעותי ביכולת לקראת המפגש מול מכבי חיפה ביום שני בסמי עופר.

המחצית הראשונה נפתחה בסערה, ובדקה ה-16, אחד הכישרונות המרתקים בליגת העל, ליאל עבה, קיבל כדור עומק מצוין לרחבה, מצא את איתמר ניצן מחוץ לשער ושלח בעיטה חדה ושטוחה לפינה השמאלית ולתוך הרשת. 0:1 למכבי פתח תקווה

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | דני מרון

הירושלמים הגיבו במהרה, ושתי דקות לאחר מכן, אלירן עטר השווה את התוצאה ל-1:1, בסיום מהלך קבוצתי נפלא שכנראה החל מעמדת נבדל, אך לאחר בדיקת VAR, השער אושר בכל זאת. הקצב הנפלא נמשך לאורך כל המחצית, ובדקה ה-43, ההגנה של דראפיץ' וברדה שוב התגלתה במערומיה, ומוחמד הינדי קיבל הרמה נפלאה, מצא עצמו פנוי לגמרי ברחבה וממרחק של מטר בעט בעיטה חזקה שפגעה בגופו של איתמר ניצן ונכנסה לשער. 1:2 למכבי פתח תקווה במחצית.

במחצית השנייה הקצב נרגע אך הגשם התחזק. הירושלמים שלטו במשחק אך לא הצליחו להגיע למצבים מסוכנים. כדור עונשין שנשרק לזכותם בגלל הכשלה של ינון אליהו נפסל לאחר בדיקת VAR, גיא לוזון, שזעם על השיפוט, סינן כמה קללות והורחק, אך קבוצתו הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום. 1:2 למכבי פתח תקווה, שמשיגה ניצחון חוץ חשוב ויוקרתי בטדי.

צפו: גיא לוזון מתפוצץ על השופט ומורחק

בעקבות הניצחון, המלאבסים עלו למקום השני בטבלה במרחק של נקודה אחת בלבד מהמוליכה הבלתי מנוצחת, קריית שמונה, והם צברו 13 נקודות לאחר שבעה משחקים. מנגד, בית"ר ירושלים תקועה במקום התשיעי, עם נקודה אחת פחות ממכבי תל אביב, ותנסה לקטוע רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון נגד מכבי חיפה, ביום שני בסמי עופר.

מהלך המשחק

המשחק בטדי יצא לדרך ללא VAR, בעקבות תקלה טכנית. אחרי 15 דקות לא גדולות של כדורגל, הגיע השער הראשון במשחק! ליאל עבדה קיבל כדור עומק מצוין, השתחרר בקלות מטל בן חיים וראה את איתמר ניצן עומד הרחק מהשער. הכוכב הצעיר שלח בעיטה חדה ושטוחה לפינה השמאלית, השוער לא היה במקום הנכון, 0:1 למכבי פתח תקווה על בית"ר ירושלים.

ליאל עבדה. ממשיך לככב | דני מרון
שחקני פתח תקווה. חגגו מהר מדי | דני מרון

שתי דקות לאחר מכן, עלי מוחמד מסר לירדן שועה, שהכניס כדור גאוני לעידן ורד. הקשר בעט לידיים של ינקו, אלירן עטר השתלט על הריבאונד מקרוב ובעט את הכדור בעוצמה לרשת. ה-VAR לקח זמן לבדוק, ואישר – 1:1 מהיר! שער שני לאלירן עטר העונה, ושמיני בקריירה נגד המלבאסים.

בדקה ה-23, מצב מצוין לירדן שועה, שקיבל כדור עומק נהדר ומצא את עצמו באחד על אחד מול ינקו. החלוץ הצעיר ניסה להקפיץ את הכדור מעל השוער, אך ינקו הדף את הכדור הרחק מאזור הסכנה. חצי שעה נהדרת של כדורגל מאחורינו, בינתיים בטדי, גשם סוער.

אלירן עטר, טל בן חיים, אופיר קריאף, מיכאל אוחנה | דני מרון

בדקה ה-42, המאלבסים חזרו ליתרון. הרמה טובה מצאה את מוחמד הנדי פנוי לחלוטין ברחבה, הבלם שלח בעיטה חזקה מקרוב, ניצן הדף עם גופו אך הכדור ניתז לרשת. 1:2 למכבי פתח תקווה! בדקה ה-45, מתפרצת נהדרת של פתח תקווה שוב פירקה את הגנת בית"ר ירושלים, עמית מאיר פירגן לליאל עבדה ברחבה, החלוץ הצעיר היה יכול להשלים צמד, אך בעט רע והכדור פספס את המסגרת. 1:2 במחצית.

מוחמד הינדי | דני מרון
מוחמד הינדי , אור אינברום | דני מרון

מחצית שנייה

חילוף כפול בבית"ר ירושלים בפתח מחצית השנייה. קונטה החליף את בן חיים, שלום אדרי החליף את מיכאל אוחנה. בדקה ה-58, השופט אביעד שילוח הצביע על הנקודה הלבנה לאחר הכשלה של ינון אליהו, אך לאחר מכן, ה-VAR התערב, שילוח ניגש למסך והחליט לבטל את ההחלטה. עדיין 1:2 לפתח תקווה. בזמן הזה, גיא לוזון סינן כמה קללות לעבר השופט וקיבל כרטיס אדום. בית"ר ירושלים שולטת במשחק אך לא מצליחה להגיע למצבים מסוכנים.

גיא לוזון. ראה את הכרטיס האדום. | דני מרון

בדקה ה-82, עדין ורד קיבל כדור מצוין במרכז הרחבה והיה יכול להשוות את התוצאה, אך לא הצליח לשחרר בעיטה, ניסה לכדרר ולברוח מהגנת פתח תקווה עד שלבסוף איבד את הכדור. למרות שבע דקות תוספת זמן, הירושלמים לא הצליחו להגיע למצבים משמעותיים. 1:2 בסיום למכבי פתח תקווה, משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון לבית"ר ירושלים.

עלי מוחמד , ליאל עבדה | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס (עוזיאל פרדו), טל בן חיים (אנטואן קונטה), אוראל דגני, אורן ביטון, אופיר קריאף, עלי מוחמד, מיכאל אוחנה (שלום אדרי), עידן ורד , אלירן עטר, ירדן שועה (דוד דגו).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, מרכוס דיניז, דניאל פלשר, מוחמד הינדי, אלביס סאקי (אייל אינברום), עמית מאיר (ג'וסי לופטה), נאור סבג, עבדיאל ארויו (תאי בריבו), ליאל עבדה (אור בלוריאן), אור אינברום (ארד בר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי