פרסום ראשון: ז'וסואה נקנס ב-20 אחוז משכרו החודשי

ז'וסואה | דני מרון

אחרי שספג היטל והושעה ממשחק הליגה נגד הפועל חיפה, הפועל באר שבע גזרה עונש כבד על הפורטוגלי, שישלם כ-6,000 יורו. ההחלטה התקבלה לאחר שהשחקן סירב לייצוג והופעל נגדו סעיף 3.3.5 של תקנון המשמעת

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עונש כבד: ההודעה של הפועל באר שבע בנוגע לז'וסואה לא הייתה פשוטה. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, בבאר שבע החליטו כי השחקן יושעה מפעילות, יתנצל בפני עמית ביטון ולא ישחק מחר (ראשון) מול הפועל חיפה – צעד שיוסי אבוקסיס מבין שיהיה חייב לעשות כדי להרוויח את השחקן בעתיד. אלא שהערב התברר גם גובה הקנס שהושת על השחקן – 20% משכרו החודשי, ולא 8,000 ש"ח כפי שנהוג בדרך כלל. המשמעות: ז'וסואה ויתר על כ-6,000 יורו, משום ששכרו לאחר הקיצוץ עומד על כ-30 אלף יורו לחודש.

הסיפור שעומד מאחורי הקנס הזה הוא פשוט: השחקן פנה לאסי רחמים והבהיר לו כי הוא לא מעוניין לעמוד לדין כשארגון השחקנים ייצג אותו, ומוכן לקבל כל קנס שיושת עליו. מה עשתה באר שבע? החליטה להפעיל את סעיף 3.3.5 של תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל והשיתה עליו את העונש המקסימלי. כיצד זה ייתכן? ובכן, הסעיף שכותרתו "פעולה או התבטאות פוגענית, מעשה שיש בו לפגוע במאמן הקבוצה או חבריו של השחקן לסגל הקבוצה", הוא סעיף חריג בנוף שלנו. הקנס המקורי, 8,000 ש"ח, הוא בגין הפרת משמעת רגילה שאינה פוגעת במאמן, שחקן, שופטים או קהל – פיזית או מילולית, באופן בוטה וחמור.

בנוגע למשחק מחר אמרו במועדון: "עדיף שיישב ביציע משחק אחד ויבין שטעה, כדי שלא יחזור על המעשה שוב, מאשר שיחזור למשחק ויבין שהתנצלות מספיקה". מהמשחק מחרתיים ייעדר גם מיגל ויטור, שלא צפוי לשחק נגד מול סלביה פראג וספק אם יוכל לשחק מול בית"ר ביום שני הבא. גם ג'ונתן אגודלו לא יהיה בסגל. אלטון אקולטסה בספק למשחק.

ז'וסואה. עונש כבד | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי