כיאל: "רוטנשטיינר שלח לי הודעה שהוא מרוצה מהתצוגה"

בירם כיאל | מאור אלקסלסי

אחרי שבישל והרשים ב-0:1 של סכנין על אשדוד, הקשר סיפר כי מאמן הנבחרת יצר עמו קשר: "זה שלא הייתי בשנה האחרונה, לא מוחק את זה שאני קבוע בסגל". אביטן: "השחקנים חולים על בירם". רב"ש: "החמצנו ברמה שאסור"

(גודל טקסט)

דווקא לאחר תבוסה כואבת בחדרה, שהורידה אותה באמצע השבוע למקום האחרון, ונגד מ.ס אשדוד שהגיעה במומנטום מצוין אחרי ניצחונות מרשימים על באר שבע ונתניה, בני סכנין השיגה הערב (שבת) ניצחון חשוב 0:1. מעבר לשלוש הנקודות, בקבוצה מהמגזר יכולים להיות מרוצים מאוד מיכולתו של בירם כיאל, ששיחק 83 דקות וכבר בהופעתו השנייה, סיפק בישול וסיים כשחקן המצטיין על המגרש.

בסיום המשחק, המאמן ניסו אביטן שמח על ההתאוששות מההפסד ברביעי: "ה-4:0 בחדרה כאב לנו מאוד. ראינו היום את הקבוצה כמו שאני רוצה, מחויבת, משחקת כדורגל חיובי וטוב. זה הציק לנו והתנצלתי בפני האוהדים, אבל השחקנים החזירו את הכבוד שלנו ושל המועדון. מקווה שזה יימשך ככה".

הכנה לא פשוטה: "יש לי סגל רחב. בתקופת הקורונה שמאתגרת גם ככה, צריך לדעת להשתמש בו. מי שקיבל היום הזדמנות היה טוב. החילופים לא היו של עייפות, למעט בירם שעדיין בסוג של הכנה. יש לנו שחקנים מוכשרים וטובים, המטרה זה להיות קבוצת לגיטימית בליגת העל".

אביטן. סכנין התאוששה מהתבוסה | מאור אלקסלסי

בירם כיאל הצטיין: "אני חושב שבירם יודע מה מצפים ממנו. יש לו יכולות, מנהיגות וכישרון. הוא התחבר מהר מאוד לשחקנים, הם חולים עליו ואני בטוח שהחיבור יעשה טוב לשני הצדדים".

השופט לא ראה גול חוקי גם ב-VAR: "זה משחק מלא אמוציות, גם אנחנו המאמנים בחוץ אומרים לפעמים דברים בלהט המשחק. הוכחתי, גם כשלא ניצחתי, שאני יודע להיות מאופק ולכבד את כל מי שנמצא במקצוע הזה. אין ספק שהיה כעס אצל כל אנשי המועדון, אבל זה יישכח מהר כי ניצחנו".

ינסו להימנע מנפילה נוספת: "יש לנו שבוע שלם ואני רוצה שנראה את המחויבות הזאת בהמשך. לצערי עוד נפסיד משחקים העונה, אין לנו פריבילגיה של סגל מעל הליגה, אנחנו ברמה של הליגה. מה שהפריע לי בחדרה זה ה'איך', לא ההפסד עצמו. זה המסר שעבר לשחקנים ואני שמח שהם הראו לי שהם הפנימו אותו".

בירם כיאל. הפך לבעל בית במהירות | מאור אלקסלסי

בירם כיאל סיכם את הניצחון: "הניצחון הזה מאוד חשוב למערכת ולקבוצה, אחרי מה שעשינו ביום רביעי, שלא נראה טוב. היום באנו ונראינו כקבוצה, גם אלה שנכנסו. נלחמנו ואני שמח שהצלחנו להשיג את הניצחון הזה בבית".

על הפיכתו המהירה לבעל הבית: "אני לא מסתיר אף פעם שאני צריך לעבוד עוד יותר קשה כדי לחזור לעצמי, אחרי שנה של ניתוח שלא שיחקתי בה הרבה כדורגל. סכנין נתנו לי כל מה שאני צריך כדי לחזור ואני צריך לגמול להם על המגרש. אחרי שנה שלא שיחקתי אני יכול לסמן וי, אבל ביום רביעי לא נראינו טוב והתוצאה לא מקובלת. היום באנו במטרה קודם כל להראות לכולם שאנחנו קבוצה חזקה, קומפקטית באמצע. אני מקווה שנצא מפה לדרך חדשה".

טבעי לו להיות מנהיג: "יש פה שחקנים שהם מנהיגים והרבה שהיו פה לפניי עשו את זה. המועדון נמצא שנים בליגת העל וזה משהו גדול מבחינת המגזר. אני מבחינתי, בא להנהיג את הצעירים, לעזור להם אחרי הרבה זמן שהייתי בחו"ל ועם המון ניסיון בישראל ובחו"ל. אני מצליח להביא את זה לידי ביטוי, אני שמח שהשחקנים כן רוצים ללמוד ולהצליח. מפה נמשיך קדימה".

השאיפה לחזור לנבחרת ישראל: "מבחינת כל שחקן כדורגל, הנבחרת היא הבמה הכי גדולה. במשך כל הקריירה עברתי הרבה פציעות ותמיד אמרתי שהמטרה לחזור לנבחרת. קיבלתי עכשיו הודעה מווילי רוטנשטיינר שהוא מאוד מרוצה מהתצוגה. זה שלא הייתי בשנה האחרונה לא מוחק את זה שאני שחקן סגל קבוע, אבל אם אתה לא מראה את זה על המגרש, אתה לא יכול להיות שחקן נבחרת. אנחנו רוצים גם שהנבחרת תלך קדימה, כי זה משהו שטוב לכולנו".

בן שמעון. הפסד ביום ההולדת | מאור אלקסלסי

המאמן המפסיד, רן בן שמעון שחגג יום הולדת 50, התייחס להפסד שהעיב על המאורע: "אני רוצה לנצח בכל משחק, אבל יודע שיש כל מיני תרחישים שיכולים להתפתח. זה חלק מהחיים. המשחק התפתח בצורה קצת שונה ממה שציפינו. היו לנו הזדמנויות בהתחלה, אבל זה היה גול לפה-גול לשם. יכולנו לעשות את זה, החמצנו ברמה שאסור. הם נלחמו, מגיע להם כל הכבוד וממשיכים האלה".

הסיבות לנפילה אחרי שני ניצחונות גדולים: "לא חושב שהייתה ירידת מתח. זה משחק שלישי השבוע וזה היה קשה לשתי הקבוצות, כל משחק שונה לחלוטין מקודמו. לפעמים אתה לא מוצא את הפתרונות במשחקים ספציפיים. יש אולי השפעה פסיכולוגית קטנה ב-10 הדקות הראשונות, אבל אחר כך זה קבלת החלטות, עירנות וחוכמה להגיב לאיך שמתפתח המשחק ולא עשינו את זה טוב היום".

האם אשדוד יכולה לאיים על הצמרת: "מי שרוצה ללכת עד הסוף, צריך לייצר רצף ולהיות קבוצה חזקה שיש לה כלים לשחק בכל מיני סגנונות. אם לא נדע להתמודד, לא נהיה בצמרת. צריך לדעת לשלוף את הכלי המתאים בכל רגע נתון, אבל לאשדוד יש את היכולת לסיים את העונה בצמרת, אני בהחלט מאמין בזה".

לא מרוצה מהשיפוט: "אני חייב להגיד שהשיפוט היה בסדר גמור. רק דבר אחד, שב-25 הדקות האחרונות הכדור לא היה במגרש וצריך למצוא לזה פתרונות. אני לא בא בטענות לשיפוט, אבל לשופטים יש אחריות על הסדר במגרש. לא יכול להיות שנשחק שתי דקות מתוך ה-25 האחרונות. אני לא בא בטענות לסכנין שהם שוכבים, הם רוצים לשרוד. הטענות שלי לקבוצה שלי ובה אני מתרכז".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי