שחקנים בבית"ר ירושלים ביקרו את הצוות המקצועי בחדר ההלבשה

ירדן שועה מאוכזב | מאור אלקסלסי

בשיחה שנערכה מיד לאחר ה-2:0 למכבי חיפה. חלקם תקפו: "לא היינו מוכנים לשינוי המערך, עם רוני היה קשה להבקיע נגדנו והיום הכל פרוץ. חשבו שיחליפו מאמן וניקח אליפות?". וגם: ההצגה של ניצן ועדכון על מצבו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ערכו אתמול (שני) שיחת התייעצות בשעות הצהריים, ערב המשחק של בית"ר ירושלים נגד מכבי חיפה. על הפרק: שינוי מערך הקבוצה ומעבר לשלושה בלמים. התוצאה: לראשונה מאז עידן מכבי נתניה, השניים מחליטים לסטות מהקו ועולים עם מערך שונה.

הסיכום הזה, בלשון המעטה, לא הצליח – לפחות לא במחצית הראשונה, אז הפך איתמר ניצן לגיבור כשמנע בגופו מספר שערים ואוראל דגני לקשר אחורי. בסיום זה נגמר רק 0:2 למכבי חיפה, גם בלי ניצן, שלפי נתוני המנהלת רשם אתמול עשר עצרות ב-55 דקות (שיא עונתי) והחזיק מעמד עד הדקה ה-63.

צפו בתקציר: ניצן הציל את בית"ר ירושלים מתבוסה בחיפה

ניצן נפצע אחרי ששוב הציל את בית"ר ממבוכה, אבל אז סימן לספסל שהברך כואבת – כרגע אין חשש לקרע או פגיעה ברצועה, אלא חבלה בברך בלבד – ונתנאל דלויה החליף אותו. "לא יודעים אם יותר מצחיק או עצוב שאיתמר לא מקבל הזדמנות בנבחרת. אתמול יכולנו לרדת עם תבוסה ענקית במחצית. זה כנראה יותר עצוב ממצחיק כי הקבוצה פשוט לא הייתה קיימת בלעדיו". רוטנשטיינר, אגב, ישב אתמול ביציע.

חבלה בלבד, מעריכים בבית"ר ירושלים. ניצן | מאור אלקסלסי

כבר על הספסל, עוד לפני הירידה למחצית, דראפיץ' וברדה ערכו התייעצות. "צריך לזעזע", לחש אחד מהם לחברו. התוצאה: ארבעה חילופים במחצית וחלוקה לשיחות אישיות על הדשא. "זה היה רגע קשה מאוד, שבו אתה מבין שאתה צריך להימנע מתבוסה", סיפרו המאמנים מאוחר יותר. בינתיים, בן חיים, עטר, ורד וקריאף עשו דרכם למקלחות. עוד לפני כן, בשיחה בין הצוות המקצועי, הוחלט על "זעזוע שכולל החלפת שחקנים ותיקים". לשלושה הצטרף קריאף, הצעיר בחבורה (29), שנחשב לקונצנזוס בקרב הקהל.

דראפיץ' נכנס לחדר ההלבשה ובניגוד לעבר הוא וברדה לא שוחחו שם עם השחקנים, אלא יצאו לכר הדשא לאחר שדראפיץ' הודיע על ארבעת החילופים. דראפיץ' לקח את שלושת שחקני ההגנה מגבו, קונסטנטין וקונטה לשיחה צדדית, ביקש מהם להניע כדור בסבלנות ומשועה לעשות יותר תנועה לעומק. ברדה המתין לשחקנים על הדשא ואסף אותם. "נראינו רע במחצית הראשונה, בואו נחזיר את הכבוד", היה המסר המרכזי שהעביר.

"זעזוע שכולל החלפת שחקנים ותיקים" | מאור אלקסלסי

השחקנים, יש לציין, רוחשים כבוד גדול לברדה. הם אוהבים מאוד לדבר איתו ולהתייעץ. אלא שאתמול, אחרי המשחק, כמה מהם העבירו ביקורת מקצועית על המערך החדש של הצוות. זה קרה מיד בסיום, בחדר ההלבשה. "הם תרגלו משהו אחד, עשו משהו אחר. ממש מבאס", אמר אחד השחקנים הבכירים בחדר ההלבשה. אחד השחקנים הוסיף לעיני חבריו: "לא היינו מוכנים למה שהוא עשה, החליפו לשחקנים עמדות. לא תרגלנו את זה ככה. כל שניה הפתעה חדשה". שחקן נוסף אמר: "ביקורת היא לגיטימית אחרי משחק כזה. העברנו ביקורת גם על עצמנו. לאף אחד אין טענה אישית למאמנים. מה חשבתם, שאם יחליפו מאמן ניקח אליפות? עם רוני (לוי, א.י) היה קשה להבקיע נגדנו, היום הכל היה פרוץ. אתה הולך אחורה, הם 'מתקתקים' אותך בשליש האחרון, אתה הולך קדימה, אתה חשוף להתקפות. רוקאביציה עשה מה שרצה, לא עמדנו נכון. האשמה היא גם עלינו, השחקנים".

הלחץ לא הגיע רק מחדש ההלבשה, אלא מכל מקום אפשרי. משה חוגג ישב ביציע ושוחח במחצית עם אוחנה. השניים נראו מאוד לא מרוצים. רק לפני המינוי אוחנה הזכיר לחוגג את ההישגים שעשה רוני לוי, הגעה לאירופה וגביע הטוטו, אבל חוגג חשב שבית"ר יכולה להגיע למקום טוב יותר עם שחקנים בעלי פוטנציאל השבחה.

משה חוגג צופה מהיציע בסמי עופר | מאור אלקסלסי

"אין מי שיחזיק את הכדור, פשוט אין", סיכם הלילה שחקן בקבוצה. "יש חוסר איזון בהרכב. חסרים לנו שחקנים שידחפו את הכדור קדימה, מישהו שייתן כדור עומק. במקום להתאים את השחקנים לשיטה עשו ההפך. אבל צריך לזכור שהמאמנים לא הכינו את הקבוצה. אפשר לתקן רק בינואר, בינתיים צריך סבלנות".

מי שישב אתמול בבית הוא דן איינבינדר, שלא מורשה להתאמן ומכין תביעה נגד המועדון על פגיעה מקצועית בקריירה שלו. בימים האחרונים דחה הצעה מקפריסין וכעת מספר קבוצות כמו אשדוד, בני יהודה, קריית שמונה והפועל תל אביב מחכות לו. השחקנים כבר מיואשים בנוגע לסאגה שלו. אחרי שרצו אותו בסגל, כדי לאזן את הקבוצה, עכשיו הם מבינים שיצטרכו להיפרד בינואר – עוד החלטה, הפעם ניהולית, שעליה הם מעבירים ביקורת.

בתוך כך, חוגג אמור להמריא היום לדובאי במטרה לקדם את נושא המו"מ עם האמירתים. אם תיחתם או לא תיחתם העסקה, סביר להניח שחלק משחקני הסגל לא ימצאו את עצמם בבית"ר בעונה הבאה. במהלך הימים הקרובים, לקראת המשחק מול באר שבע, עשויים גם האוהדים לנקוט באקט נוסף של מחאה. כפי שפרסמנו הבוקר לראשונה בספורט1, הלילה רוססו כתובות נאצה על קירות אצטדיון טדי נגד עסקת המכירה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי