לא תאמינו מה הוא עושה היום: החיים החדשים של אמיר אדרי

‏‏אמיר אדרי | מכבי חיפה האתר הרשמי

פועל נגד השיח המדרדר ברשתות החברתיות, אמן בהחלקות שיער. שוער העבר עזב את אור עקיבא ומדבר על הכל: דוידוביץ', מכבי חיפה, ראובן עטר ונתניה והדבר שהדחיק כל השנים: הכדורגל. ראיון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מאחורי החזות הקשוחה של אמיר אדרי, מסתתר הדבר הכי רחוק שאתם יכולים לדמיין. מי שצבר לעצמו, אולי בצדק, את תואר השוער השני הטוב בישראל בשנים האחרונות, יוצא בתקופה האחרונה למסע נגד – אם תרצו, התנגדות לשיח הישראלי המדרדר ברשתות החברתיות.

אף אחד לא יכול לקרוא לו צדקן או טרחן, לאדרי. הדעות הפוליטיות שלו ברורות, הוא נוטה ימינה, אבל בעולם שבו תוקפים ללא הרף ברשתות החברתיות, ישראל הראשונה נגד ישראל השניה, הוא מביע את דעתו ללא היסוס. גם אם מדובר בעליהום על חברו דן מורי, שנצפה בהפגנת שמאל עושה שרירים על בלפור.

אבל תכף פוליטיקה. קודם ההווה. אדרי המקועקע מנהל מספרה בתל אביב. פשוט ככה. איך הוא הגיע לזה, זה סיפור בפני עצמו. חמו הוא בעלי אחת החברות המוכרות בעולם בתחום הזה. אפשר למצוא אותה באיביי, Nanokeratin system, אבל בגדול – היא מספקת פתרונות שיקום לשיער שלכם וגם מוצרים משלימים בתחום.

"איך נשאבתי לתחום הזה? פשוט, קיבלתי הצעה רשמית, נדיבה מאוד, מאבא של אשתי, לנהל את המספרה הגדולה בתל אביב. לפני כמעט שנתיים עזבתי את אור עקיבא ועברתי לשם, עם אשתי ושני הילדים. ומאז אני שם – מנהל את המקום. כן, גם עושה החלקות".

חמש שנים עברו, אבל לא זכור לי שהודעת על פרישה. זה קרה בהדרגה.
"איך מרגוליס אמר אצלכם במדור בשבוע שעבר? 'זה לא הסטייל שלי'" (ראו ידיעה נפרדת).

724 |

למה לא המשכת עם הכדורגל?
"אחרי מכבי חיפה, הייתי ממש קרוב לחתום בקריית גת, אבל זה התפוצץ. ואז החלטתי שאין לי כוח לסחבת הזאת. יש לי שני ילדים לגדל, קיבלתי הצעה טובה ואז הבנתי: לא אוכל להרוויח את מה שאני מרוויח כמנהל מספרה, בשוק החופשי. היום אני מרוויח סכומים שלא חלמתי עליהם, בשום מקום. אין את הכסף שיש בכדורגל, אבל ביחס למה שיש בחוץ, זה מעולה. מה הייתי עושה, מאמן ילדים משבע בבוקר עד שבע בערב? גם אז לא הייתי מצליח להחזיק את עצמי. הוא באמת הציל אותי".

המעבר הזה עשה לך טוב.
"הכדורגל נגמר ביום אחד, אתה יורד ממאה לאפס ביום אחד. עזוב את החסכונות בצד, בין הכנסה של מאה אחוז ואפס, אתה פתאום מרגיש כלום. אין לך מאיפה לרדת. יש לך ילדים קטנים, אז קו המחשבה משתנה. הייתי מאוד שמח להתעסק עם מכבי חיפה, לאמן שם, לעשות דברים, אבל המשפחה מעל הכל. את החלומות שלי כבר הגשמתי".

אמיר אדרי במספרה | אלבום פרטי

אפשר לאמן שוערים בזמן הפנוי.
"העסק מאוד אינטנסיבי, מעשר וחצי עד שש וחצי בערב, אז אין לי את הזמן הזה. אין לי חופש ללכת ולאמן כי בזמן הפנוי שלי, אני מעדיף להיות עם המשפחה. לא קיבלתי הצעה מחיפה, אבל גם לא חשבתי שארצה לאמן. בשנים הראשונות של הפרישה הדחקתי את הכדורגל. לא רציתי לראות, לא רציתי לשמוע".

על זה רציתי לדבר איתך. למה המעבר כזה חד?
"כי לא פשוט לפרוש ביום אחד. הכל נגמר פתאום. אמרתי לעצמי: אני מדחיק. לא רציתי לעסוק בזה, כל מה שקשור לכדורגל שמתי בצד. אני גם לא רוצה לעסוק בענף הזה יותר".

אז בוא נדבר על זה. נשב ברשותך על ספת הפסיכולוג. תסביר לי, כמה היה נוח להיות ממותג כשוער שני כמעט כל הקריירה?"
"את הבחירות שלי עשיתי בעצמי. מכבי חיפה הלכה לקראתי בכל החלטה שעשיתי. יכול להיות שעשיתי טעויות בבחירה שלי, אבל תבין, בכל פעם שחשבתי ללכת, משהו קרה. זה לא שתכננתי להיות שוער שני נצחי. כל פעם שרציתי לעזוב את מכבי חיפה, מישהו נפצע. מעין סימן כזה שאומר לך: תישאר עוד עונה ואחר כך נראה מה עושים. הבעיה שלי היא שכל החיים רציתי להיות רק במכבי חיפה. יוצא שכל פעם שאתה מתלבט אם להישאר או ללכת, זה נופל".

כלוב מזהב.
"אתה עושה דאבל בנוער עם רוני לוי, עולה לבוגרים עם דוידוביץ' ואלמדון. אתה שוער שלישי, דוידוביץ' נפצע. לא תישאר? בתור ילד שרק חולם לשחק במכבי חיפה, לא הייתה לי בעיה לעשות את זה. אחרי שיצאנו למחנה ודוידוביץ' נפצע, הייתי המחליף של תום אלמדון. בשנה אחרי רציתי לצאת, אבל ניר שוב נפצע. זה מנע ממני מעבר להפועל כפר סבא. שוב אני מוצא את עצמי שני לאלמדון. אז עברתי להרצליה, איתמר ניצן פרץ בדיוק באותה שנה. אז חזרתי לחיפה. אתה יודע למה?"

מה הפעם?
"אלישע לוי הגיע. תום הלך לשחק, אז אלישע אמר לי שהמערכת מאמינה בי ורוצה שאשאר שוער שני לדוידוביץ'. כשאין שלושה שוערים, אתה מחפש את ההזדמנות. אחרי שהורידו לי את האוויר בהרצליה, דוידוביץ' שוב נפצע. ואז הגיעה ההזדמנות: 12 משחקים, אליפות, פתאום קיבלתי תיאבון, פתאום כולם מסתכלים עליי. בסוף התהליך הגיע שראנוב".

וסוף סוף זה קרה: אמיר אדרי שוער ראשון.
"דיברו על בויאן שראנוב כשוער עילית, אז עזבתי למכבי נתניה. ואתה רוצה לשמוע משהו? זאת ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בחיים. עד היום שכחתי להודות לראובן עטר, אז הנה ההזדמנות. חיפה זו גאווה, אבל מבחינת משחק, הכי נהניתי במכבי נתניה. כל כך נהניתי שחזרתי עם ראובן למכבי חיפה. אחרי תקופה מסוימת, ההשתלשלות של העניינים הובילה לפרישה. אבל אני פחות לוקח את העניין של האגו, כי חיפה נתנה לי הרבה בחיים. אז בקשר לשאלה שלך, יכול להיות ששוער שני זה טעם חמוץ-מתוק של פספוס. אולי קבלת ההחלטות הייתה צריכה להיות שונה".

עברתי על הטוויטר שלך. להקריא לך כמה ציוצי פוליטיקה?
"הגענו למצב במדינה, שכל אחד מפחד להביע את דעתו. משום מה, תמיד הדעה של האחר היא לא בסדר. יש לי חברים שמאלנים, גם ימניים. אנשים מפחדים לפתוח את הפה. אני לא חושש להסתיר את דעותיי. אני בעד חיה ותן לחיות. ימני, אבל לא קיצוני. בכדורגל יש 7,000 מאמנים, לכל אחד יש דעה, אבל כשאתה במדיה אתה מרגיש שמשהו בשיח מדרדר. כל דבר קטן מתפשט כמו אש בשדה קוצים. הקטע הזה של פוליטיקה פחות מדבר אליי, אבל השיח, התיוג של ימני ושמאלני. אנחנו מאבדים את זה מיום ליום".

כסף לא קונה ניצחונות ושמות נוצצים לא עובדיםי
אמיר אדרי | צילום: עדי אבישי

סיפור דן מורי הסעיר אותך.
"הוא חבר שלי, חבר טוב. הוא היה בהפגנה נגד הימין, אבל למה לעשות לו שיימינג ולומר: 'תראו, זה שחקן בני יהודה ותראו מה הוא עושה. למה?".

אז מצפים משחקני כדורגל לא להביע דעה?
"לאמנים מותר? ללברון מותר להביע תמיכה בביידן? אוקיי, אז הוא לברון. אז מה? אתה רוצה להיות ימני או שמאלני, אין בעיה. אבל למה החרם? אני לא חושב לרוץ לפוליטיקה, מורי הוא חבר שלי ואני יודע מיהו. הוא אדם נבון וחכם. לקחת את קו המחשבה שלו ולעקם אותו. לומר דברים כאלה, זה שיח מדרדר".

יצאת גם נגד ההחלטה של רוטנשטיינר, לא לזמן את רפאלוב לנבחרת.
"כי וואו, מה הוא עוד צריך לעשות כדי להיות בנבחרת? הבנאדם בשיא הכושר שלו, תשע שנים בחו"ל, עם אליפויות וגביעים ואתה לא מזמן אותו? רפאלוב צריך להיות סגור בהרכב של הנבחרת. אוקיי, אז בחרת שלא. הוא לא בסגל? קטונתי מלהתייחס לזה, באמת. רפאלוב ואני מתכתבים מדי פעם. מדברים עליו במונחים של שחקן העונה בבלגיה, עם מספרים מטורפים. האיש לא היה קרוב לחזור לארץ, משחק בליגה הרבה יותר חזקה. אין לו זימון. נשגב מבינתי להבין את זה".

תמשיך לצייץ.
"הטוויטר זו הפלטפורמה הטובה ביותר להישמע היום. יש לי דף מעריצים מתקופת מכבי חיפה, אז גם אותו אני מתחזק. בזה תם ונשלם סיפור הכדורגל שלי".

אמיר אדרי | אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי