שובר שוויון: בישול לכיאל ב-0:2 של סכנין על הפועל חיפה

הקשר סידר לחלאיילה את שער היתרון, כ-13 דקות לפני שהוכשל על ידי והבה, שהורחק באדום ישיר (60). ברשצקי הכפיל (82) והבטיח ניצחון שני ברציפות לעולה החדשה. זמיר וחילו נפצעו והוחלפו במחצית הראשונה

(גודל טקסט)

בני סכנין ממשיכה להוכיח שהיא הקבוצה שעשתה את הרכש הכי משמעותי בחלון העברות המאולתר של חודש נובמבר. הקבוצה שעד לא מזמן נחשבה למועמדת הוודאית לרדת ליגה צירפה את נייג'ל האסלביינק ובירם כיאל ותחת המאמן ניסו אביטן היא נראית כמו קבוצה אחרת לחלוטין. הערב הערב (שבת) העולה החדשה השיגה ניצחון שני ברציפות ו-0:2 על הפועל חיפה אשר הרחיק אותה עוד יותר מהתחתית הבוערת וכיום אפשר לדבר גם על הפלייאוף העליון.

המחצית הראשונה לא התעלתה לרמה גבוהה במיוחד. אצל הפועל חיפה בלט נס זמיר שהיה בספק למשחק ואולי אפשר להבין מדוע החמיץ פעמיים ברשלנות (17, 37) לפני שהוחלף בדקה ה-38 על ידי אלמוג בוזגלו. סכנין הגיעה למצב מסוכן משלה בדקה ה-23 ממהלך קבוצתי נהדר שהוביל אוסמה חלאיילה, והגיע בסופו לייזן נסאר ששחרר כדור חלש לידיים של רן קדוש. אגב גם סכנין ביצעה חילוף מוקדם במחצית הראשונה כאשר ניסו אביטן הוציא את חסן חילו שמתח את המפשעה והכניס את מארון גנטוס.

מוטי ברשצקי, חגי גולדנברג | מאור אלקסלסי

החל מהדקה ה-60, הפועל חיפה נותרה בעשרה שחקנים בעקבות שליחת רגל מסוכנת של בן והבה היישר לחזה של בירם כיאל, השופט אביעד שילוח כלל לא נזקק ל-VAR והחליט להרחיק את הבלם, שלא התווכח בדרך לחדר ההלבשה. סכנין ניצלה את היתרון המספרי וכבשה את השער הראשון במשחק בדקה ה-73 בזכות נגיחה מדויקת של כיאל שהגיעה לחאליילה והחלוץ דחק מקרוב לרשת של המארחת – וכעבור עשר דקות ברשצקי המחליף סגר את הסיפור לאחר שקיבל מסירה מכובש השער הראשון ושחקן ההתקפה לא התקשה יתר על המידה מול קדוש, אותו הכניע באחד על אחד.

בני סכנין שהשיגה ניצחון שני ברציפות, שהקפיץ אותה למקום התשיעי באופן זמני, תקווה להמשיך את הרצף החיובי במפגש הבית נגד מכבי חיפה שהשיגה בתחילת היום 0:3 משכנע על קריית שמונה. מנגד הפועל חיפה שרשמה הפסד ראשון מזה שלושה משחקים, תארח את הפועל תל אביב בקרב תחתית לוהט.

שחקני בני סכנין חוגגים | מאור אלקסלסי
לירן סרדל | מאור אלקסלסי

הרכבים

הפועל חיפה: רן קדוש, דור מלול, בן והבה, מיקי סירושטיין, יהב גורפינקל, לירן סרדל, רוסלן ברסקי, חנן ממן (גל אראל 63), סער פדידה (תומר אלטמן 63), נס זמיר (אלמוג בוזגלו 38), קייס גאנם (עדן בן בסט 79).

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד עותמאן (עטאא ג'אבר 64), חסן חילו (מארון גנטוס 40), חגי גולדנברג, יזן נסאר, איהאב שאמי, איהאב גנאים (מוטי ברשצקי 64), בירם כיאל (אחמד סייד 79), סבסטיאן ולאסקס, נייג'ל האסלביינק (מוטי מלכה 79), אוסאמה חלאיילה.

מהלך המשחק

דקה 12: גאנם בעט כדור לא מספיק מדויק מזווית קשה שיצא החוצה.

דקה 17: החמצה גדולה להפועל חיפה. גורפינקל העביר כדור רוחב מדויק מזמיר שבעט ממצב נוח לשמיים.

בירם כיאל, רוסלן ברסקי | מאור אלקסלסי

דקה 23: חלאיילה נכנס בעוצמה מצד שמאל לרחבה ומצא את האסלביינק, שהשאיר בנגיעה לנאסר, אך הקשר, שניצב לבדו מול קדוש, בעט היישר לידיו של השוער.

דקה 35: פדידה ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה מ-30 מטרים שעלתה מעל המשקוף.

דקה 37: הגנת סכנין הרחיקה לא טוב כדור רוחב של גאנם וזמיר היה יכול לכבוש לזכות הפועל חיפה, אך החליק ורשלנות ותום המהלך הוחלף בשל פציעה.

אביעד שילוח | מאור אלקסלסי

דקה 40: כשתי דקות אחרי החילוף של הפועל חיפה, אביטן הוציא את חילו שסובל ממתיחה במפשעה. שני חילופים מוקדמים במחצית הראשונה.

דקה 51: מלול בעט כדור חזק מחוץ לרחבה, גם הוא יצא החוצה.

דקה 54: גם ממן ניסה להכניע את קנדיל דרך בעיטה מחוץ לרחבת ה-16, שהפעם כן פגשה את המסגרת, אלא ששוער סכנין היה במקום והדף.

סבסטיאן ולאסקס, רוסלן ברסקי | מאור אלקסלסי

דקה 60: הפועל חיפה נותרה ב-10 שחקנים. והבה שלח רגל גבוהה שפגעה בחזה של כיאל. אביעד שילוח לא היסס ושלף לבלם כרטיס אדום.

דקה 73, בני סכנין עלתה ל-0:1! ג'אבר המחליף העביר כדור מדויק לכיאל, שהוריד עם ראשו לחלאיילה. החלוץ לא התבלבל והבקיע את שערו השלישי בליגה.

דקה 80: מלכה המחליף נותר לבדו מול קדוש והיה יכול לכבוש את השני, אך בעט למרכז השער וקדוש הדף.

דקה 83, בני סכנין עלתה ליתרון 0:2! ברשצקי קיבל כדור עומק נהדר מחאליילה והכניע את קדוש עם בעיטה לפינה הקרובה.

איהאב גנאים, לירן סרדל | מאור אלקסלסי
חיים סילבס, ניסו אביטן | מאור אלקסלסי
יהב גורפינקל | מאור אלקסלסי
בן והבה מורחק, שחקני הפועל חיפה ובני סכנין | מאור אלקסלסי
בן והבה, בירם כיאל | מאור אלקסלסי
אוסאמה חלאיילה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי