Sport1 Banner

בב"ש מקווים לאזרח את בריירו. וארן יעזוב אם תורג'מן יגיע

מאמן ב"ש ערך אסיפה ארוכה לקראת בית"ר ירושלים ואמר לקראת המשחק: "חייבים להביא יותר מהכל - יכולת, אופי וריכוז". אקולטסה ייכלל בסגל אך לא יפתח. וגם: אם הארגנטינאי יוכר כישראלי תוך חודש, הקבומה תתחזק בזר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

מאמן הפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס, ערך הבוקר (ראשון) אסיפה ארוכה לקראת המשחק מחר נגד בית"ר ירושלים. כבר אתמול, לפני האימון, המאמן אמר בקצרה: "אני מאמין בסגל הזה ובכם. ברגע שכולם יחזרו, יחזור גם הביטחון לקבוצה". במועדון דרוכים לקראת המשחק החשוב ומבינים שרק ניצחון בו יכול להוציא את הקבוצה לדרך חדשה. 

באסיפה היום, אבוקסיס הקרין את תקציר המשחקים האחרונים של בית"ר ירושלים ושם את הדגש על משחק ההגנה. אלטון אקולטסה, שכבר אתמול אימון כמעט מלא, יהיה בסגל, אך לא יפתח בהרכב כדי לא לסכן אותו.
מנגד, ג'ונתן אגודלו ומיגל ויטור עדיין לא יכולים לשחק, למרות שהאחרון עשוי להיות בסגל למשחק מול קריית שמונה, ביום ראשון הבא, אחרי המשחק נגד ניס בחמישי. גם עמית ביטון לא יהיה בסגל לאחר שבמועדון החליטו לתת לו מנוחה נוספת כדי שיתאושש לחלוטין מהפציעה ולאור כל האמור לעיל, בהגנה יפתחו לואי טאהא ומרואן קבהא יחד כבלמים. תומר יוספי יפתח גם הוא ואיתמר שבירו יחזור ל-11, על חשבון וארן.

צפו: אבוקסיס וקבהא לקראת המשחק נגד בית"ר

המאמן, שמחזיק במאזן עגום במסגרת הליגה עוד מסיום העונה שעברה, אמר לקראת המשחק: "כל משחק הוא משחק חשוב. נכון לעכשיו אנחנו בתקופה לא טובה וחייבים נקודות אך מצד שני גם בית"ר חייבים נקודות, זה משחק חשוב לשתי הקבוצות. צריכים לבוא ולהיות חכמים במשחק הזה, להביא יותר מהכל – גם יכולת, אופי, ריכוז. במשחק הקודם נגד הפועל חיפה הובלנו וזה היה באמת חסר אחריות מבחינתנו. לא היינו מרוכזים למשך דקות מסוימות בתקופה כזו. אנחנו מאמינים בעצמנו ועובדים כדי להחזיר את הביטחון שלנו".

מרואן קבהא: "בהחלט תקופה פחות טובה שלנו. מחר יש לנו הזדמנות לבוא ולתקן את זה ולהתחיל מחדש את הכל. אני מקווה שנתחיל מחר גם לעלות בטבלה ולסיים כמו שצריך באירופה".

במקביל, אבוקסיס מכוון לרכש בינואר ולצורך כך נערכה שיחה בין הצוות המקצועי לניהולי בעניין האזרחות של מריאנו בריירו. כזכור, הקשר הגיע לישראל עם שורשים יהודיים. אוהדי הקבוצה שגילו את הדבר שוחחו עם השחקן והובילו לכך שההנהלה פנתה למשרד הפנים כדי לקבל אזרחות עבור השחקן. תחילה, במשרד הפנים הביעו סקפטיות לגבי האפשרות הזאת, משום שהשחקן נדרש להמציא הוכחה שיש לו שורשים כאלה ממשפחתו בארגנטינה. אחרי עבודת בת חודש ימים, בריירו הצליח להשיג את האישור שמוכיח את הקשר ליהדות. 

מריאנו בריירו, פטריק שיק | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

אז מדוע בכל זאת נערכה שיחה בעניין? מפני שאבוקסיס שוקל להחתים שחקן זר בינואר ויוכל לעשות זאת רק אם בריירו, הזר השישי ברשימה, יוכר רשמית כישראלי. אם זה יקרה, להפועל באר שבע יהיו שמונה שחקנים שהגיעו כזרים לישראל – כיום ישנם ששה בסגל, כולל בריירו, אבל לא את וארן שהוכר כישראלי והזר שאמור להגיע אם הארגנטינאי ישלים את ההליך עד חלון ההעברות. כך או כך, כפי שפורסם כאן לראשונה, אלון תורג'מן חזק בתוכניות של המועדון. אם יגיע חלוץ, לא מן הנמנע שאחד החלוצים יעזוב, כשאנתוני וארן עשוי לבקש זאת בעצמו במקרה כזה מאחר שגם אגודלו ושבירו, לו מתכוונים לתת דקות משמעותיות העונה, בסגל. גם רותם חטואל שחתום לשלוש עונות נמצא בסגל הקבוצה ואמור לקבל יותר דקות בהמשך.

לפחות בלם אחד אמור לעזוב בינואר. איתן רצון לא בתוכניות כרגע ועמית ביטון יחזור ויתחרה עם לואי טאהא ומיגל ויטור. במצב העניינים הזה, כשגם קבהא ובריירו יכולים לשחק כבלמים, באר שבע עשויה להיפרד בינואר או בקיץ משיר צדק. 

הרכב משוער: אוהד לויטה; אור דדיה, לואי טאהא, מרואן קבהא, שון גולדברג; מריאנו בריירו, ז'וסואה, סינטיהו סלליך, תומר יוספי, מרסלו מלי; איתמר שבירו.

שיר צדק, חאתם עבד אלחמיד, אוהד לויטה
שיר צדק. יסיים את דרכו בב"ש בקרוב? | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי