טיול אחר הצהריים: 0:3 קליל למכבי חיפה על סכנין

שחקני מכבי חיפה חוגגים שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
סאן מנחם סאן מנחם | מאור אלקסלסי
סאן מנחם , דולב חזיזה סאן מנחם , דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

הירוקים חזרו לפסגה והשיגו ניצחון שלישי ברציפות. מנחם (5) כבש שער נפלא עם העקב, שרי (66) הכפיל (66) וחזיזה (75) סגר את הסיפור. כיאל הפסיד במשחק הראשון בקריירה נגד קבוצת נעוריו

(גודל טקסט)

צפו בניצחון של מכבי חיפה על סכנין

אחרי ההחלטה של משרד הבריאות להטיל סגר לילי על סכנין שהפכה לעיר אדומה, המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה הוקדם לשעה 17:00 בדוחא, וסיפק לנו משחק כדורגל נפלא בשעות הצהריים, כחלק ממשחקי ההשלמה של המחזור השלישי בליגת הבורסה לניירות ערך. שתי הקבוצות הגיעו למשחק עם שני ניצחונות רצופים, כשמכבי חיפה חולמת על אליפות ומנגד, הקבוצה של ניסו אביטן רוצה להמשיך לרכוב על המומנטום החיובי שהביא עימו בירם כיאל הנפלא למועדון, אך הירוקים היו טובים יותר הפעם.

ברק בכר המשיך עם ההרכב שניצח את קריית שמונה, וכבר בדקה החמישי, בא על שכרו. תרגיל קרן מתוחכם, שבוצע בצורה מושלמת ע"י צ'רון שרי ודולב חזיזה, הסתיים בכדור רוחב נפלא לסאן מנחם שדחק את הכדור מקרוב עם העקב לשער. 0:1 למכבי חיפה.

סאן מנחם חוגג שער נפלא. | מאור אלקסלסי

הירוקים הציגו כדורגל נפלא בפתיחת המחצית הראשונה, אך לקראת הסוף החלו לדעוך וסכנין החלה להיכנס למשחק, למרות זאת, ללא מצבים משמעותיים. במחצית השנייה הירוקים לא הפסיקו להחמיץ, ובדקה ה-66, הגיע גם השני. צ'רון שרי קיבל כדור עומק מצוין, התנער מההגנה ושלח בעיטה חזקה מקרוב לחיבור השמאלי, 0:2 לירוקים.

הלחץ של הירוקים נמשך, ושער של ניקיטה רוקאביצה נפסל מנבדל מפוקפק בדקה ה-70, אך בדקה ה-75, כדור גובה נהדר הגיע לדולב חזיזה , שירה מהאוויר בעיטה שטוחה ומדויקת בין המגנים היישר לרשת. 0:3 למכבי חיפה בסיום!

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בעקבות הניצחון, מכבי חיפה חוזרת למקום הראשון בטבלה ועוקפת את מכבי פתח תקווה, בעקבות הפרש שערים יותר טוב. היא פותחת פער של 7 נקודות מהאלופה, מכבי תל אביב, וביום שני תפגוש את הפועל תל אביב למשחק מאתגר במיוחד.

בזמן המשחק, נודע לירוקים על כך שגיוסו של הקשר המוכשר, טימו מוזי, נדחה עד לחודש מרץ בעקבות ההתערבות של השר חילי טרופר. רצף הכיבושים הרצופים של ניקיטה רוקאביצה, נקטע הערב אופן רשמי אחרי 12 משחקים. ריצה מופלאה למלך השערים.

מנגד, סכנין נשארת במקום העשירי בטבלה, במרחק של 4 נקודות מהפועל תל אביב בקו האדום, עם משחק אחד יותר מהקבוצה של ניר קלינגר. ביום שבת היא תפגוש את בית"ר ירושלים, למשחק פיקנטי במיוחד עם הבעלים החדש של הצהובים-שחורים, השייח' חמד בן-ח'ליפה.

הצביעו בסקר: האם מכבי חיפה פספסה את בירם כיאל?

מחצית שנייה

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-85, הגיע הסיום לרצף הכיבושים של רוקאביצה. החלוץ הוחלף באעיד חבשי, ולראשונה אחרי 12 משחקים, הוא יסיים משחק ללא שער. בדקה ה-88, בירם כיאל ניסה להפתיע את ג'וש כהן מרחוק, אך השוער הדף את הכדור בקלות. לאחר ארבע דקות תוספת זמן, השופט שרק לסיום המשחק. ניצחון קליל למכבי חיפה על בני סכנין.

הירוקים לא עוצרים! הלחץ השתלם, ובדקה ה-75, כדור גובה מצוין הגיע לדולב חזיזה, שירה מהאוויר בעיטה שטוחה ומדויקת בין המגנים לתוך הרשת. 0:3 נהדר למכבי חיפה, שמתקרבת חזרה למקום הראשון.

הירוקים ממשיכים ללחוץ, ובדקה ה-70, כמעט הגיע השער השלישי. כדור רוחב מצוין מצא את רוקאביצה שהחמיץ מקרוב, אשכנזי שוב בעט והחמיץ, עוד ריבאונד של רוקאביצה, הפעם לרשת, אבל השופט שורק לנבדל.

צ'רון שרי. שער ליגה שלישי העונה. | מאור אלקסלסי

בדקה ה-66, הגיע השער השני של הירוקים. צ'רון שרי קיבל כדור עומק מצוין, הצליח להתנער מהגנת סכנין ועם רגל שמאל שלח בעיטה חזקה לחיבור מקרוב, קנדיל הפעם לא היה יכול לעצור. 0:2 למכבי חיפה!

החמצות רבות לירוקים בדוחא. | מאור אלקסלסי

בדקה ה-63, דולב חזיזה קיבל כדור עומק מצוין ומצא את עצמו במצב אחד על אחד מול קנדיל אך בעיטה חלשה לפינה הימנית נהדפה ע"י השוער. רוקאביצה עט על הריבאונד אך פספס את המסגרת. הירוקים לא מפסיקים להחמיץ.
בדקה ה-59, החמצה הזויה של צ'רון שרי. דולב חזיזה הרים כדור, ההולנדי ניסה לבעוט מעין בעיטת יעף כזאת מול רשת חשופה אך הכדור הגיע לידיו של קנדיל.

בדקה ה-53, מצב גדול לירוקים. שוב רז מאיר פרץ מהאגף הימני, העביר כדור שטוח נהדר למוחמד אבו פאני שחיכה מחוץ לרחבה, הקשר בעט חזק מדי ופספס את המסגרת.
בדקה ה-47, הרמה נפלאה של רז מאיר מהאגף הימני מצאה את דולב חזיזה, הקשר ירד לנגיחה שנעצרה בקלות ע"י קנדיל.
המחצית השנייה יצאה לדרך בדוחא!

מחצית ראשונה

בדקה ה-35, נייג'ל האסלביינק פרץ מהאגף הימני וניסה להעביר כדור עומק, אך הכדור הגיע לידי ג'וש כהן. בסכנין טענו לנגיעת יד של עופרי ארד, אך לאחר בדיקת VAR התברר כי הכדור לא נגע בבלם כלל והמשחק המשיך. דקות מצוינות של סכנין לקראת סוף המחצית. אוסאמה חלאילה מקבל את הכדור באגף הימני, מעביר כדור רוחב מצוין למחמוד עותמאן בנגיעה, המגן בעט בעיטה חזקה שפגעה בפלאניץ' והגיעה לידיו הבטוחות של ג'וש כהן, קצב נהדר בדוחא במחצית הראשונה, שמגיעה לסיומה.

רגע מדאיג למכבי חיפה בדקה ה-30. דולב חזיזה הוכשל על סף הרחבה והתקשה לקום, נטע לביא ניגש לספסל וביקש מברק בכר לחמם את השחקנים. בעיטה חופשית שטוחה של שרי נעצרה אצל קנדיל. סכנין ניסתה לצאת למתפרצת מן העבר השני, אך רז מאיר תיקל בחריפות את נייג'ל האסלביינק וראה את הכרטיס הצהוב.

סאן מנחם חוגג שער אדיר | מאור אלקסלסי
העבר וההווה של מכבי חיפה בתמונה אחת. בירם כיאל ונטע לביא | מאור אלקסלסי

מצב ראשון לאוסאמה חלאילה. החלוץ קיבל כדור 30 מטר מהשער ושלח בעיטה אדירה למסגרת, אך ג'וש כהן הדף את הכדור.

אחרי 10 דקות של כדורגל, סכנין מתעוררת. הרמה של בירם כיאל מצאה את הראש של ולאסקס, אך הקשר נגח את הכדור החזק הרחק מהשער. בדקה ה-12, מצב אדיר לירוקים. כדור עומק נעצר ע"י עותמאן והורחק עד לרז מאיר, ששלח בעיטה אדירה מהאוויר. הכדור פגע בבלם וניתז לקורה אך קנדיל הצליח להשתלט. שתי דקות לאחר מכן, כדור רוחב של סאן מנחם מצד שמאל הגיע לצ'רון שרי שנשאר פנוי מול רשת חשופה, אך ההולנדי לא הצליח להשתלט על הכדור והחליק. פספוס ענק לירוקים שנראים נהדר ברבע שעה הראשונה.

נטע לביא , סבסטיאן ולאסקס | מאור אלקסלסי

שער מדהים למכבי חיפה כבר בדקה החמישית! תרגיל בכדור הקרן מבוצע היטב, חזיזה שלח כדור קרן שטוח שהגיע לשרי, ההולנדי החזיר לו את הכדור בעקב, חזיזה העביר רוחב מצוין לסאן מנחם שדחק את הכדור לרשת בקלילות עם עקב נהדר. 0:1 למכבי חיפה.

יצאנו לדרך בדוחא! בהרכב הפותח של סכנין עלו שני שחקנים שגדלו במחלקת הנוער של מכבי חיפה, ג'אבר עטאא ובירם כיאל. פתיחה טובה של הירוקים בדקות הראשונות של המשחק. בדקה הרביעית, צ'רון שרי קיבל כדור בצד הימני של הרחבה, נע בחופשיות ושחרר בעיטה חזקה בין שני המגנים, אך קנדיל הדף את הכדור לקרן.

מארון גנטוס | מאור אלקסלסי

הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מחמוד עותמאן, מרון גנטוס, חגי גולדנברג, ייזן נאסר, אייהב שאמי, ג'אבר עטאא, בירם כיאל, סבסטיאן ולאסקס, נייגל האסלביינק, אוסאמה חלאיילה.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדאן פלאניץ', סאן מנחם, נטע לביא, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני, צ'רון שרי, דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי