מסקנות הוועדה: ה-VAR בק"ש "נמרח", לבאר שבע הגיע פנדל

גל לייבוביץ' | מאור אלקסלסי

דו"ח איגוד השופטים קבע: לגל לייבוביץ' ושופטי המסך לקח יותר מדי זמן לפסול את הפנדל לחובת מכבי חיפה. סרטון הוכיח: קונטה הכשיל את דדיה. וגם: מכבי פ"ת קופחה כשלא קיבלה בעיטת עונשין לאחר הכשלת עבדה

(גודל טקסט)

כמדי שבוע, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה את מסקנותיה מהאירועים הבולטים במחזור המשחקים האחרון בליגת העל. במוקד עמדו ביטול הפנדל לזכות קריית שמונה במשחק נגד מכבי חיפה, שהגיע לאחר בדיקת VAR חריגה באורכה, ובנוסף השריקה לבעיטת עונשין מ-11 לזכות הפועל באר שבע במהלך המפגש בינה לבית"ר ירושלים.

נתחיל עם המשחק בין הצפוניות. כזכור, גל לייבוביץ' הצביע על הנקודה הלבנה בדקה ה-22 כשרז מאיר הכשיל את לוסיו. יותר משמונה דקות לקח לשופטי המסך לבחון את האירוע, כשבהתחלה נדמה היה שהספק הוא לגבי מיקום העבירה (מחוץ לרחבה או בתוכה), ובסופו של דבר נפסק כי כלל לא נעשתה עבירה ובוטל הכרטיס הצהוב לחובת מגן הירוקים. "הגם מדובר באירוע מורכב וההחלטה הסופית מוצדקת, זמן הבדיקה הכולל היה ארוך יתר על המידה והשופטים יונחו בהתאם", נמסר מהוועדה.

באצטדיון טדי, איתן שמואלביץ' העניק להפועל באר שבע פנדל בדקה ה-62, בעקבות הכשלתו של אור דדיה על ידי אנטואן קונטה ברחבה. על אף שבשידור החוזר היה קשה לזהות את המגע, באיגוד השופטים צירפו סרטון המוכיח כי "השופט אבחן נכונה פגיעה ברגלו של שחקן ב"ש ברחבה, ניתן לראות בוודאות כי שחקן בית"ר מפספס את הכדור ובועט בעוצמה בכף רגלו של היריב, הנמצאת באוויר, וגורם לה להסתובב". עוד הודגש בדו"ח כי לא מדובר באירוע שמצריך את התערבות ה-VAR. בנוסף, נכתב כי בדקה ה-31 שמואלביץ' פעל נכון כשלא העניק לבאר שבע פנדל, זאת לאחר שבחן את האירוע בשנית על גבי המסך.

ההכשלה של קונטה את דדיה

מעבר לכך, בדו"ח הוועדה המקצועית הצביעו על טעות שיפוט במשחק בין מכבי פתח תקווה לבני יהודה. בדקה ה-43, היה על שופט המסך להמליץ לשופט הראשי לבחון עבירה ברחבה ופסיקה לבעיטת עונשין לזכות הקבוצה של גיא לוזון. מדובר באירוע בו דן מורי הכשיל בבירור את ליאל עבדה, אלא שמכבי פתח תקווה קיבלה קרן במקום פנדל, למרות שהחלוץ שלה בכלל נגע אחרון בכדור.

המשחק האחרון שנכלל בדו"ח היה זה בין הפועל חדרה להפועל כפר סבא, שבדקה ה-55 שלו, כך על פי הוועדה המקצועית, שופט המסך היה צריך להימנע מלהמליץ לשופט הראשי לבחון מצב של מניעת הזדמנות ודאית להבקע ת שער וכרטיס אדום בעת פסיקה לעיטת עונשין לזכות כפר סבא.

תקציר הניצחון של מכבי פ"ת על בני יהודה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי