בלבול: "לא טעיתי כשוויתרתי על אבו פאני"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

המאמן שהחזיר את מכבי חיפה לצמרת עדיין ממתין להצעות: "הכדורגל יכול להיות אכזרי". האם הירוקים יכולים לקחת אליפות ומה הוא חושב על התקשורת ("זה לא שלוחצים על כפתור ויש קבוצה מושלמת תוך שנה")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שפינה את מקומו במכבי חיפה לטובת ברק בכר, מרקו בלבול עדיין ממתין להצעה הנכונה. "אני מתגעגע להיות על הדשא, זה חסר לי", הבהיר הערב (חמישי) המאמן בראיון שהעניק לתכנית הספורט של 103FM. "אני לא פוסל שום הצעה, אבל אלך על זה רק כשזה יתאים לי באמת ויגיע בזמן הנכון מבחינתי. אני מאוד רוצה לאמן בחו"ל. אם תבוא הצעה, אשמח מאוד. כמובן שאני אשמח לאמן גם בארץ".

האזינו לראיון המלא

איך זה הגיוני שהוא יושב בבית אחרי שהחזיר את מכבי חיפה לצמרת הגבוהה: "זה הכדורגל וזה כל היופי בו. יש דברים שהם לא צפויים ואפילו אכזריים, אבל זה קורה בכל העולם ולא רק בישראל. לפני שבוע שמעתי שזינדין זידאן הגדול הולך לשבת בבית. זה הכדורגל והוא לפעמים מפתיע, אכזרי ודינמי. כשבחרתי במקצוע הזה, ידעתי טוב מאוד למה אני נכנס".

מדוע הוא לא השאיר את מוחמד אבו פאני בעונה שעברה: "הוא היה בן 19 והייתה תחרות גדולה מאוד על ההרכב, אז חשבנו שזה יהיה נכון עבורו לצאת להשאלה. הוא חזר למכבי חיפה בשל ומוכן, כך שאני לא חושב שעשיתי טעות. אבו פאני היה שחקן מאוד משמעותי אצלי בנבחרת הצעירה. אין שמח ממני לראות אותו מתקדם ומתפתח. הוא שיחק אצלי לא מעט בחצי שנה שלו בחיפה".

דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני, נטע לביא | מאור אלקסלסי

האם מכבי חיפה יכולה לקחת אליפות העונה: "קשה לדעת, לא הייתי מכתיר אף אחת, אנחנו רק במחזור התשיעי והליגה עוד לא הגיעה לשיאה. מכבי חיפה חזקה מאוד, אני מכיר את השלד והסגל, זו קבוצה מצוינת. יש סגל יוצא מן הכלל טוב, אבל אסור לשכוח שלמכבי תל אביב יש סגל מאוד איכותי ועמוק, היא עושה דברים יפים מאוד באירופה. לבית"ר יש התקפה טובה. מבחינה הגנתית היא צריך למצוא איזון. פ"ת עשתה 19 נקודות, יש ליגה מעניינת וצמודה. בספרד ובאיטליה אנחנו רואים משהו דומה. שחקני מכבי חיפה צברו ניסיון. כשהבאתי את ג'וש כהן, יובל אשכנזי ודולב חזיזה, אמרו לי שהם לא שחקנים למכבי חיפה. זו גם הייתה העונה הראשון של צ'רון שרי. לניסיון יש ערך מוסף בכדורגל. שחקנים כמו טאלב, למשל, שבא ויש לו ניסיון באליפויות".

האם חסר למכבי חיפה הנוכחית חלוץ מחליף ברמה גבוהה: "יש אופציות בסגל ולא מעט. זאת שאלה שלא צריך לשאול אותי. ממה שאני רואה, יש לה אופציות בספסל. כמובן שכל קבוצה רוצה לבנות סגל יותר עומק ויותר תחרותי. יש גם את ינואר. כל זמן באו אליי בטענות שאין מחליף לנטע ואין מחליף למגן השמאלי. זה לא שלוחצים על כפתור ויש לך קבוצה מושלמת תוך שלושה-ארבעה חודשים ואפילו שנה. יש קבוצות באירופה, כמו ליברפול, שלקח להן חמש שנים לבנות סגל יציב, עמוק ובריא. פה, התקשורת ציפתה שאני אעשה את זה תוך שנה אחת. יעקב שחר? הוא לא ציפה, הוא הבין שזה תהליך. יש מישה ושלא רוצה לאמן את מכבי חיפה או להישאר בה?"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי