ורד: "שחקן ערבי בבית"ר? אם הוא טוב, איזו שאלה. לה פמיליה לא עושה נזק"

עידן ורד
עידן ורד | דני מרון

בראיון ל"צינור", הקפטן דיבר על הכל: התקפי החרדה שחווה ("כבר ויתרתי על כדורגל"), מדוע לא גינה את פרשת הקטינת ("כולם יודעים שהבנות עשו תרגיל") והקומץ ("הוא לא פועל מתוך רוע או אלימות"). צפו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בראיון מיוחד שהעניק לתכנית "הצינור" של "רשת 13", עידן ורד, קפטן בית"ר ירושלים, דיבר בהרחבה על רכישת המועדון על ידי השייח' חמד בן ח'ליפה, התקפי החרדה והלחצים הנפשיים שעבר לפני כשלוש שנים, המעורבות החברתית שלו בתקופה האחרונה וכן על ארגון 'לה פמיליה', צירוף שחקן ערבי ופרשת הקטינות בה היו מעורבים עומר אצילי ודור מיכה.

צפו בראיון

ורד סיפר על התקפי החרדה והלחץ הנפשי: "אני בן 28, שחקן כדורגל, הכל טוב, הכל יפה. איך אני יש לי פתאום חרדה? אני אפילו לא מעכל על זה. בוא נגיד שעל הכדורגל כבר די ויתרתי. לפני שלוש שנים, פתאום התחילו כל מיני סימפטומים מוזרים. כאבי ראש, הקאות. הייתי אוכל-מקיא, שותה-מקיא. כל רגע. הערתי את מאי אשתי בסביבות 03:00 לפנות בוקר עם איזה קוצר נשימה כזה חזק ואני אומר לה, 'מאי, זהו. אני…זהו, אני מת. אני לא יכול לנשום. היא ישר רצה אחריי לאוטו. היא עברה בכל הרמזורים האדומים ואני צועק עליה, אני אומר לה 'מאי, אני…זהו אני מת". יש לי פה תמונה שאני פחות 12 קילו עם צינורות באף. זה הדבר הכי כואב שעשו לי בחיים. הייתי מאושפז במשך שבוע. עשו לי את כל הבדיקות שיש. הכל, הכל, הכל, הכל".

"זה משהו שבא שנים על גבי שנים וברגע אחד זה פשוט מתפרץ", המשיך ורד. "אצלי דווקא זה מאוד מצחיק שזה פרץ בזמן שהייתי בכושר הכי טוב בקריירה שלי. הייתי שחקן הסיבוב, הייתי מלך השערים, הייתי מלך הבישולים. היו לי שתי הצעות מחו"ל ופתאום זה בא לי משום מקום. בתקופה ההיא אמרו לי שכל אחד שיש לו חרדה, צריך לראות משהו בצבע ירוק. אז אמרתי, אוקיי, קודם כל, זה קל לי. אני בא לפה כל יום ואני רואה רק ירוק ורק דשא. באתי הביתה ואמרתי לאשתי 'איזה כייף, אני עוד פעם בלופ שלי. אני עוד פעם עושה את מה שאני אוהב בערך מגיל שבע'. זה משהו שחישל אותי ועיצב אותי מאוד בתור בן-אדם ואני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אני מאוד שמח שזה קרה לי".

על המאבק למען ארוחות חמות לילדים: "יש פה משהו שהוא מעבר אליי, מעבר לספורט. יש פה משהו קיומי. אני לא מסתכל על פוליטיקה בכלל. אני, כאבא, חשוב לי שיהיה להם מה לאכול. מחודש מרץ עד עכשיו כל החבר'ה האלה שבאמת זקוקים לזה לא מקבלים אוכל. איך ילד רעב יכול לשבת מול הזום ובאמת ללמוד? החבר'ה של כבוד נשיא המדינה טיאטאו אותי. גלנט, שלחתי לו כמה הודעות ואני רואה שהוא גם ראה את כל ההודעות והוא לא ענה לי. בא לי לזרוק את הטלפון".

על פרשת האונס באילת: "אני חונכתי להגיד מה שאני חושב ואיך שאני חושב וגם אם מישהו כן אוהב את זה או לאו אוהב את זה, זה אני. וזה באמת זעזע אותי. צייצתי על זה. יש כאלה שלא אהבו את זה, יש כאלה שכן אהבו את זה, אני את מה שהיה לי פה על הלב אמרתי".

מדוע הוא לא גינה את פרשת הקטינות, בה היו מעורבים חבריו עומר אצילי ודור מיכה: "זה שני מקרים שונים לגמרי. פה זה היה משהו בהסכמה מלאה, שכולם יודעים שהבנות האלה עשו להם תרגיל, ובקטע הזה זה היה משהו שהוא אונס שזה היה משהו בלתי נתפס. אז זעקתי ומי שלא אוהב את זה, שיפסיק לעקוב אחריי".

על רכישת המועדון על ידי בן ח'ליפה: "האמת, זה קרה מאוד מהר. צעד באמת חסר תקדים. אני לא בעד איומים ולא בעד כל הדברים האלה. אנחנו עוסקים בספורט וכמובן שברגע שזה גולש לתחום אחר, אסור שזה יקרה. אני בכל ראיון, אחרי משחקים וגם בראיון פה, אומר שאין מקום לא לגזענות ולא לשום אלימות, לא מילולית ולא פיזית".

על ארגון 'לה פמיליה': "הקומץ הזה גם עושה 1,001 דברים טובים. הם לא פועלים מתוך רע או אלימות. הם עושים דברים, עוד פעם, בגבול הטעם הטוב. את הכרזות והכתובות גיניתי. האם הם עושים נזק לקבוצה? לא. אני לא חושב. אנחנו מטבענו ספורטאים. אנחנו רוצים ליהנות מהספורט. כל הדברים שמסביב, זה לא הכי מוסיף. אתה עושה לי פה הרבה שאלות קשות. שחקן ערבי בבית"ר? "אם הוא טוב, איזו שאלה? הנה, יש לך כותרת".

עידן ורד
עידן ורד | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי