צפו בתקציר: מכבי תל אביב חילצה 2:2 נגד מכבי נתניה

הצהובים הצליחו לחזור פעמיים מפיגור, אך פעם נוספת איבדו נקודות יקרות בליגה. אזולאי (67) ופרייטר (30) כבשו לטובת היהלומים, גולסה (53) ויונתן כהן (79) רק איזנו. עמוס הדף פנדל של כהן (48)

(גודל טקסט)

אחרי שנתיים בהן איבוד נקודות של מכבי תל אביב היה אירוע נדיר, נראה שהעונה האלופה היא קבוצה פגיעה מאוד. הערב (רביעי) הצהובים-כחולים הצליחו לחלץ 2:2 ביתי נגד מכבי נתניה, במשחק בו הוא נקלעו פעמיים לפיגור והחמיצו פנדל, אך פעם נוספת יונתן כהן היה שם עבור קבוצתו ומנע את ההפסד.

כמו מכבי פתח תקווה ומ.ס. אשדוד, אין ספק שנתניה של ריימונד אטוולד היא אחת מהקבוצות המרעננות של העונה בליגת העל, וגם הערב בבלומפילד היא הציגה משחק נהדר ברוב דקות המשחק ובהחלט יכולה לצאת מהמשחק עם תחושה של אכזבה. מנגד, משחק ההגנה הבעייתי של מכבי ת"א נחשף פעם נוספת, ונראה שלגאורגיוס דוניס יש עוד הרבה עבודה בקשר לחלק האחורי.

למעשה, המשחק היום היה משחק השלמה מהמחזור השלישי בשל סגר הקורונה, וקשה לשכוח שרק במחזור שעבר מכבי ת"א רשמה ניצחון 3:4 מטורף נגד הפועל חיפה, במשחק בו היא נקלעה לפיגור בשלב מוקדם. בהתמודדות היום היא פתחה את המשחק בצורה טובה, אך נתניה הייתה הקבוצה שמצאה את הרשת לאחר שקוואן פרייטר התגבר על לואיס הרננדס והכניע את דניאל טננבאום בדקה ה-30 בדיוק.

אכזבה גדולה בקרב מכבי תל אביב | ברני ארדוב

לאחר שער היתרון של האורחת, היא הייתה קרובה גם לשער נוסף מאשר שער שוויון של מכבי ת"א במשך כל דקות המחצית הראשונה. לחצי השני עלתה קבוצה אחרת מבחינתו של דוניס. כבר בפתיחה קיבלו הצהובים פנדל לאחר נגיעת יד של כארם ג'אבר ובדיקת VAR של השופט ארז פפיר, יונתן כהן ניגש לבעיטה ונהדף על ידי דני עמוס.

דקות ספורות לאחר מכן הרשת של עמוס כבר זזה, זאת לאחר נגיחה מוצלחת של אייל גולסה ושערו הראשון העונה. דווקא באותן דקות של מומנטום עבור מכבי ת"א, היריבה הייתה זו שהצליחה להבקיע שוב. דולב אזולאי, שעלה כמחליף, ניצל תרדמת גדולה של חוליית ההגנה והכניע את טננבאום מקרוב לאחר כדור קרן.

אסור לשכוח שלמכבי ת"א יש נשמה של אלופה וכמה שחקנים שיודעים להגיע לרגעים חשובים, ובדקה ה-79 כהן החזיר על הפנדל שהחמיץ עם נגיחה קשה לרשת של עמוס. בדקות הסיום היה נדמה שמכבי ת"א גם תשיג את שער הניצחון המיוחל, אך היא לא הצליחה במשימה וסיימה בתיקו מאכזב עבורה.

כהן מאוכזב. למרות השער שכבש, קבוצתו הפסידה שתי נקודות | ברני ארדוב
גאורגיוס דוניס | ברני ארדוב

הרכבים

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (איתי שכטר, 87), איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר (דור פרץ, 74), אבי ריקן (אופיר דוידזאדה, 46), אייל גולסה, דן ביטון (אדוארדו גררו, 80), יונתן כהן, אלכסנדר פשיץ' (טל בן חיים, 87).

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, אקינסולה אקיניימי (דולב אזולאי, 58), קליאן ואן דר קאפ, עידו וייר, יובל שדה, אביב אברהם, גבי קניקובסקי (רוי קורין, 88), חן עזרא (עומרי גנדלמן, 74), יונס מלדה (לאמק בנדה, 74), קוואן פרייטר (אלעד שחף, 88).

מהלך המשחק

דקה 8, הצלה גדולה של עמוס! מכבי ת"א הפעילה לחץ רב בדקות הפתיחה, ולאחר כשמונה דקות של משחק דן ביטון הכניס כדור נהדר לגולסה, שעבר את שחקני ההגנה וסחט הדיפה גדולה מעמוס. ביטון בעט את הכדור החוזר ליציעים.

מהלך נהדר של גולסה | ברני ארדוב
החמצה ענקית של הקשר | ברני ארדוב

דקה 13, איום נוסף של מכבי ת"א: הפעם זה היה ריקן, שניסה למצוא את הרשת ממרחק ושלח כדור לידיים של עמוס.

דקה 18, איום ראשון של נתניה: עזרא פרץ לעבר הרחבה מאגף ימין במהלך אופייני ושלח בעיטה חדה לשער, אך טננבאום קלט את הכדור.

דקה 27, מכבי ת"א מתקרבת לשער: קנדיל הרים כדור נהדר לעבר מרכז הרחבה, פשיץ' השתלט והוריד אותו לעבר ריקן, אשר ניסה לכבוש ונבלם.

דקה 30, 0:1 למכבי נתניה! האורחת ניצלה את ההגנה המבולבלת של מכבי ת"א לשער יתרון במשחק, פרייטר קיבל את הכדור מעזרא, התגבר על הרננדס ובעט כדור שטוח לרשת.

שער נהדר של פרייטר | ברני ארדוב
מכבי נתניה ביתרון נגד האלופה | ברני ארדוב

דקה 39, נתניה התקרבה לשער שני במשחק: ג'אבר ניצל טעות בהגנה וחדר לתוך הרחבה, אך הבעיטה של המגן הלכה רק לרשת החיצונית.

מחצית שנייה

דקה 47, עמוס הדף פנדל של יונתן כהן! האלופה קיבלה פנדל כבר בהתקפה הראשונה של החצי השני, זאת לאחר שג'אבר נגע בידו ברחבה ופפיר בחן את האירוע במערכת ה-VAR. את הבעיטה לקח כהן, אך מולו עמד עמוס שהדף את הכדור. דוידזאדה המחליף בעט את הכדור החוזר החוצה.

דני עמוס | ברני ארדוב
יונתן כהן מאוכזב | ברני ארדוב

דקה 53, מכבי תל אביב איזנה ל-1:1! שער השוויון היה באוויר מספר דקות. גלזר מסר לעבר קנדיל, שהרים כדור נוח לנגיחה וגולסה היה במקום הנכון כדי לכבוש את שערו הראשון העונה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב

דקה 67, 1:2 למכבי נתניה! בניגוד לכל מהלך המשחק, האורחים הצליחו לעלות שוב ליתרון לאחר שאזולאי המחליף התגנב מאחורי ההגנה בכדור קרן, ניצל תרדמת גדולה והכניע מקרוב את טננבאום.

דקה 79, מכבי תל אביב איזנה ל-2:2! כהן החזיר על הפנדל שהחמיץ עם נגיחה קשה לשער על עמוס, זאת לאחר בישול של ביטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי