דיווח: חוגג לווה 50 מיליון ש"ח בתמורה לשחקני בית"ר ירושלים

משה חוגג | בית"ר ירושלים, רשמי

אתר 'דה מארקר' חשף: הבעלים של הירושלמים לווה מרועי חיון, עבריין מורשע, הלוואה פרטית בריבית שנתית של 12% והבטיח כי אם לא יוכל להשיב את הכסף, יפעל למכירת שחקני הקבוצה. חוגג בתגובה: "הבל הבלים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אתר 'דה מרקר' מפרסם הערב (רביעי): משה חוגג לווה 50 מיליון שקל מעבריין מורשע, והבטיח בתמורה את שחקני בית"ר ירושלים.

על פי התחקיר, ייתכן כי המניע לעסקת בית"ר עם חמד בן ח'ליפה מגיע מכיוון מפתיע. מסמכים שהגיעו לידי העיתון מעלים אפשרות שהמכירה לדובאי הייתה כדי לפרוע התחייבות שעשה חוגג ביחס לקבוצת הכדורגל. המסמכים נוגעים להסכם שנחתם בתחילת השנה, ב-13 במארס, בין משה חוגג וחברת ההשקעות שלו סינגולריטים לרועי חיון – עבריין שהורשע ב-2016 במסגרת הסדר טיעון בעריכה, ניהול וארגון הימורים, במרמה ובפעולות ברכוש אסור, ונגזרו עליו 28 חודשי מאסר.

חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

כרטיסי שחקן בתמורה להלוואה?

בדיווח נכתב כי חיון הסכים לכאורה להעניק לחוגג הלוואה פרטית בסך 15.5 מיליון דולר (כ-50 מיליון שקל), בריבית שנתית של 12%, ואילו חוגג התחייב כי אם לא יוכל להשיב את הכסף, הוא יפעל למכור את כרטיסי השחקן של שחקני בית"ר וכי מהכספים שיקבל במכירה הוא ימשוך את הלוואת הבעלים שהעניק לקבוצה ויעבירה לחיון. 

באחד הסעיפים נכתב כי "הלווה 2 (חוגג) מתחייב כי מועדון הכדורגל ימסור ייפוי כוח המאפשר לצד ג' לפעול למכירת השחקנים מיד עם דרישה מצד המלווה (חיון)". לפי ההסכם, כרטיסי השחקן של בית"ר ירושלים הועמדו במצב שבו הם יכולים לעבור מיד ליד בלי שחוגג יכול להתנגד לכך.

לפי תקנון ההתאחדות, לחוגג או לסינגולרטים אסור לשעבד את כרטיסי השחקן, כיוון שהמועדון, כמובן, לא היה צד בחוזה ההלוואה בין חוגג לחיון. חוגג אמנם חתום על ההסכם אשר מסגיר בין השאר כי כבר הועברו לו 11 מיליון דולר לפני כריתת החוזה, אולם הוא טוען כי ההסכם לא יצא אל הפועל.

משה חוגג
משה חוגג. ממשיך לגנוב את הכותרות | דני מרון

מהבקרה התקציבית בהתאחדות לכדורגל נמסר: "מתוקף חובת הסודיות בפעילותנו אין אפשרות לציין איזה מידע הועבר או מצוי ברשותה. מבלי להתייחס למקרה הספציפי, הלוואות לרוב ניתנות לפירעון באישור יו"ר הבקרה ומצוינות בביאור בדו"חות הכספיים. כך גם לגבי כרטיס שחקן – אם מופיע בדו"ח הכספי כנכס, יש לתת גילוי על כך בדו"ח אם שועבד. בכל מקרה של שינוי שלא בזמן הדוחות, חובה להעביר דיווח מיידי ליו"ר הבקרה".

מחוגג נמסר: "הבל הבלים, העיתונאים ימשיכו לכתוב ואני אמשיך לעשות. חג ביטקוין שמח".

בית"ר הוציאה הודיעה רשמית בתגובה: "בית"ר ירושלים מעולם לא מושכנה ולא הייתה כל כוונה כזאת. מי שטוען אחרת לא קרא את תוכן ההסכם, שלא נחתם מעולם. בית"ר מוזכרת בהסכם כאחד מנכסיו הרבים של חוגג ולא מעבר לזה, בנוסף לבית"ר מוזכרים שם גם נכסים בסכום כולל של מעל רבע מיליארד שקל, סכום שמעיד על חוסנו הכלכלי של משה חוגג. אנו נפעל בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו נגד עיתון דה מרקר על הנזק התדמיתי שנגרם כתוצאה מהפרסום הכוזב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי