אכזבה קשה מביטון ודן גלזר, גולדהאר יכריע לגבי אלחמיד

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | ברני ארדוב

במכבי ת"א מתקשים להבין מה קורה להם בליגה ומיואשים אחרי ה-2:2 נגד נתניה. "סופגים כל הזמן גולים קלים", אמר יונתן כהן. הקשר שהצטיין אשתקד סובל מצניחה חופשית. במועדון ממתינים לאישור הבעלים לגבי בלם סלטיק

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב מתחילים להבין שזו לא העונה שלהם. שלושה ימים אחרי הקאמבק הגדול נגד הפועל חיפה, האלופה רשמה אכזבה נוספת כשסיימה אתמול (רביעי) בתיקו 2:2 נגד מכבי נתניה. בקריית שלום לקחו קשה את התיקו שהרגיש כמו הפסד. בחדר ההלבשה הייתה אכזבה ענקית וגם שם יודעים היטב שפער שש הנקודות ממכבי חיפה מתחיל להיות משמעותית. המאמן גאורגיוס דוניס הודה בעצמו לאחר המשחק: "ככה יהיה קשה לקחת אליפות". האלופה, שהתפארה בהגנת ברזל אשתקד, ספגה שמונה שערים בשלושת המשחקים האחרונים וסובלת מהגנה איטית, כבדה ולא מתואמת.

צפו במכבי ת"א מסיימת ב-2:2 נגד מכבי נתניה

ביום שני מצפה לאלופה משחק לא פשוט בכלל נגד בית"ר ירושלים בטדי. המאמן העביר מסר: "חשוב שנמשיך לעבוד קשה ונאמין בעצמנו. צריך לחשוב שהליגה מתחילה עבורנו ביום שני". בכל מקרה, כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר, הצהובים רוצים להתחזק בבלם. חאתם עבד אלחמיד, בלמה של סלטיק, מועמד להצטרף. במועדון יעבירו את ההחלטה לאישורו של הבעלים הקנדי מיטש גולדהאר וימתינו שיאפשר לפתוח במשא ומתן.

בקבוצה יודעים שהבלם מבוקש בקבוצות גדולות נוספות כמו מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע ועד העשרה בינואר ינסו לגבש תוכנית כדי להוציא לפועל את המהלך. עד אז יתברר למקבלי ההחלטות מה יהיה פער הנקודות בפסגה. הצהובים אמנם רשמו הישג נפלא באירופה ויפגשו בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית את שחטאר דונייצק ומנור סולומון והתוצאות הטובות הכניסו למועדון סכום כסף נכבד, אבל הלחם והחמאה היא האליפות בליגה.

יונתן כהן, נקודת האור של הקבוצה, שכבש את שערו השביעי העונה ומנע הפסד בנגיחה אדירה, אמר לאחר המשחק: "כשאנחנו לא מנצחים אנחנו מבואסים כמובן, אנחנו מכבי תל אביב ורוצים לנצח מדי ערב. אבל אנחנו סופגים גולים קלים שאסור לנו לספוג. צריכים להבין שבליגה אין יריבה פשוטה".

בסביבת שחקני המועדון ביטאו את התחושות: "במכבי ת"א חושבים שזו הקבוצה הכי טובה, עדיין, אך כמעט בכל שבוע קבוצה אחרת מראה עד כמה אנחנו פגיעים וכמה פשוט לכבוש נגדה. הקבוצה משוועת לחיזוק". מעבר לרביעייה האחורית, שכן לואיס הרננדס מתברר כבלם איטי שלא מסוגל להביא ערך מוסף, הוא לא זוכה למנוחה ונראה מותש – הרי שיכולתו של דן גלזר שנמצא בצניחה חופשית מתחילת העונה – משפיעה אף היא. הקשר רחוק מעונת השיא אשתקד, מתקשה לבלום את התקפות היריבה ולדחוף קדימה. מרכז השדה נראה חדיר והיריבות מגיעות בקלות לרחבה.

דן ביטון, יונס מלדה | ברני ארדוב

בחלוף עשרה מחזורים ספגו הצהובים 15 שערים ובשישה משחקים נקלעה לפיגור מה שמוכיח שוב עד כמה היא מגיעה למשחקים לא מוכנה, ולא תמיד אפשר לבצע מהפך ולשמור על הנקודות. אף אחד במועדון לא ציפה ל-16 נקודות בלבד מתוך 30 אפשריות – רק קצת יותר מ-50% הצלחה.

גם לגבי החלק הקדמי יש אי שביעות רצון בקריית שלום. קשר הכנף טל בן חיים שחזר כמחליפו של עומר אצילי, לא זוכה לקרדיט נמהמאמן ועלה לדקות ספורות אתמול. דן ביטון שפתח את העונה נהדר – איבד מהמומנטום והרבה לאבד כדורים. הוא סובל מחוסר יציבות ולא מביא ערך מוסף כמצופה ממנו על אף שמשחק מדי ערב.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1022138

בתוך כך, הבוקר (חמישי), שחקני מכבי תל אביב עברו בדיקות סרולוגיות במטרה לגלות האם נחשפו בעבר לנגיף קורונה. כידוע, בתחילת העונה מספר דו ספרתי של נדבקים היה במכבי תל אביב, שגם עברה בדיקות קורונה על בסיס שבועי כחלק מהשתתפותה במוקדמות ליגת האלופות ולאחר מכן בליגה האירופית.

עם זאת, הבדיקות התבצעו הודות לשיתוף הפעולה של המועדון עם 'המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), שהביא לכך שמכבי ת"א הפכה למעשה לקבוצת הכדורגל הראשונה בישראל שאנשיה עורכים בדיקות סרולוגיות מקיפות לגילוי הנגיף. בבדיקה עצמה נבחנת הימצאות נוגדני הנגיף בדם עובדה המסייעת, ברמת ודאות גבוהה, להבין האם הנבדקים כבר היו חיוביים לקורונה בעברם.

איתן טיבי | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי