אלי אוחנה: "הודעות הנאצה לא מפחידות אותי"

בשל מחאת חלק מהקהל על רכישת המועדון על ידי בן ח'ליפה, יושב הראש פנה לאוהדים: "ברור לכולם שבית"ר ירושלים צריכה לנקות מעצמה את התדמית הגזענית. תחשבו לפני שאתם משתוללים ועושים טעויות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בעקבות מחאת חלק מאוהדי בית"ר ירושלים על מכירת 50% מהמועדון לשייח' חמד בן ח'ליפה, יו"ר המועדון אלי אוחנה, אולי גדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים, פנה הבוקר (שישי) לאוהדי הקבוצה בטור מיוחד וסיפר על התחושות, הודעות הנאצה שקיבל, היחס החם לו זכה בדובאי והחשיבות הכלכלית והמקצועית של העסקה.

הפנייה של אוחנה לאוהדים

אוחנה פתח את דבריו: "אני חלק מבית"ר ירושלים ובית"ר חלק ממני כבר עשרות שנים. כשחקן, כמאמן וכיו"ר, אבל לפני הכל כאוהד. המועדון נמצא כיום בצומת דרכים משמעותי ובשל כך חשוב לי להסביר לכל אוהד ואוהד את התחושות שמלוות אותי.

"עוד הרבה לפני חתימת העסקה עם השייח' חמד בין ח'ליפה, היה ברור לכולם וגם לי שבית"ר צריכה לנקות מעצמה את התדמית הגזענית שדבקה בה על מנת להתקדם. הסבלנות והסובלנות נגמרה, הזמנים השתנו והמועדון חייב לחשוב על הדרך הנכונה לשמור על העוצמה שלו, ולהתחרות עוד יותר ברמות הגבוהות, אחרת אט אט הוא יחדל מלהיות מועדון גדול וכזה שיכול להגיע להישגים".

"הייתי בדובאי במהלך השבוע הקודם וליוויתי את המשא ומתן מקרוב – אני חייב לציין שקיבלנו יחס של מלכים, המשיך אוחנה. "הכבוד שהם רוחשים ליהודים ולישראלים הוא ברמות הגבוהות ביותר וזה בא לידי ביטוי הרבה מעבר למה שכתוב באותיות הקטנות של הסכם השלום בין המדינות. הם מכירים בנו כשכנים אמיתיים ושותפים לדרך, כשהדת אינה מהווה פקטור עבורם ולא אמורה להוות גם עבורינו. ואהבת לרעך כמוך בדיוק כמו שאמור להיות".

אוחנה התייחס לפן הכלכלי: "מעבר לכך, אסור להתעלם מכך שבמציאות הנוכחית הכסף מדבר ומטרת הטיסה הייתה בין השאר כדי לסגור עסקה שתבטיח למועדון עתיד כלכלי טוב יותר, עם שותפים אמיתיים, כזה שיאפשר לנו השקעה בתשתיות, טיפול יסודי וקריטי במחלקת הנוער ובניית קבוצה מצליחה שתתמודד על תארים ותגיע להישגים לאורך תקופה ארוכה".

חיים נבון, רונן מוזסון, משה חוגג, אלי אוחנה, מוני ברוש | בית"ר ירושלים, רשמי

"אנחנו יודעים שהרוב המוחלט של אוהדי בית"ר בעד המהלך והם עומדים מאחורי המועדון. ישנו חלק קטן שזה מפריע להם, ואנחנו, כמועדון, נדע לכבד מחאות חוקיות ולא גזעניות. אבל באופן אישי, וככל שאני חושב על זה – אני לא מצליח להבין את אותו מיעוט שמנסה לחבל בעסקה ומתנגד למהלך שנעשה".

אוחנה המשיך: "כבית"רי לבית"רים, אני אומר לכם שמדובר בצעד מבורך עבור בית"ר שלנו, שרק יכול לעזור לה לצעוד קדימה. אני שומע כל הזמן דיבורים על עקרונות וזהות, אף אחד לא יכול ללמד אותי מה זה עקרונות וזהות של בית"רי, זה ה-DNA שלי. המועדון הזה חשוב לי יותר מכל דבר אחר ואני אלחם על שמו והצלחתו בכל חזית. כולי תקווה שכולם יפנימו את עוצמת המהלך ובסוף יישרו קו ויעמדו מאחורי המועדון כחזית אחידה, אבל באותה נשימה אני מבטיח שנהיה חזקים ונתמודד עם כל מי שינסה לחבל לנו בדרך.

"אני קורא מכאן למתנגדים ומבקש – תחשבו רגע, שניה לפני שאתם משתוללים ועושים טעויות. תעצרו ותנסו להבין מה באמת קורה כאן, מול מי נעשתה העסקה ומדוע היא נכונה עבור בית"ר ירושלים ועבורכם.

ובנימה אישית. גם אני ספגתי בימים האחרונים הודעות נאצה ותגובות מכוערות מכאלה המכנים עצמם "אוהדי בית"ר" שבאים ללמד אותי מה זה בית"ר ירושלים. זה לא מפחיד אותי, ואני אמשיך לחשוב ולעשות אך ורק לטובת בית"ר ירושלים, ואעשה את הדברים אותם אראה לנכון קודם כל כאדם ובן אנוש, הרבה מעבר לכדורגל. יאללה בית"ר. שלכם, אלי".

מוני ברוש, משה חוגג, אלי אוחנה | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי