כל הפרטים על עסקת הענק שנרקמת בין מכבי להפועל תל אביב

רז שלמה מקשה על ניק בלקמן | אריאל שלום

מאחורי הקלעים: קלינגר פנה לאלופה בהצעה לצרף שניים-שלושה בהשאלה. הצהובים דורשים אופציה על רז שלמה. פרטים חדשים על העסקה המפתיעה של תל אביב

(גודל טקסט)

לפני כשלושה שבועות ניר קלינגר פנה להנהלת הפועל תל אביב עם רעיון לשאול שניים או שלושה שחקנים ממכבי תל אביב. המועמדים הבולטים: בן ביטון, מתן בלטקסה, מתן חוזז, אדוארדו גררו וניק בלקמן. בתמיכת המנכ"לית אודליה פרידמן, האדומים פתחו במגעים ישירים עם נציגי האלופה. המשימה היחידה של האדומים כידוע לכולם היא להשאיר את הקבוצה בליגה,והם לא יבחלו באמצעים על מנת לעשות זאת.

קלינגר, קפטן ומאמן הצהובים בעבר ואחד שחווה כמה מרגעי השיא של מכבי תל אביב בכל הזמנים, נמצא עד היום ביחסים טובים עם גורמים בקריית שלום, ולכן תפס את ההובלה במשא ומתן. הצדדים מנהלים שיחות רבות בשבועות האחרונים ומקווים למצוא מתווה לעסקה עד פתיחת חלון ההעברות ב-10 בינואר, כשגם בצד הצהוב יש תקווה לפנות מקום בסגל העמוס על מנת להביא חיזוק נקודתי ולחזור למירוץ עם מכבי חיפה, שפתחה פער של שמונה נקודות.

על פי הגורמים המעורבים בעסקה, המשא ומתן יתקדם רק אם מכבי תל אביב תקבל בתמורה אופציה להעביר לשורותיה את רז שלמה וזאת למרות שהשחקן מציג יכולת לא טובה מפתיחת העונה. כזכור, במהלך העונה שעברה פורסם כאן באתר כי סוכן שחקנים בכיר הציע בשם הצהובים לאיציק ניסנוב 800 אלף דולר ושחקן בתמורה לבלם, הצעה שבזמנו הוגדרה על ידי הפועל תל אביב כ"נמוכה".

בשנים האחרונות היחסים בין המועדונים היריבים עלו על שרטון וחוו כמה רגעי משבר, אך גורמים בכירים מעוניינים לפתוח דף חדש במערכת היחסים. במקביל, רשימת שחקני הרכש הוגשה לבעלם על ידי הצוות המקצועי והיא כוללת בעדיפות ראשונה את לידור כהן, שכבר קיבל מהאדומים הצעה כספית ואמור להשיב בהקדם. שמות נוספים אשר נמצאים בעדיפות ראשונה הם אלה של ניקו אולסק, דן איינבינדר ובן שהר, אך עלותם הכספית גבוהה והאפשרות לצרף אחד מהם נראית קלושה.

רז שלמה. צפוי להיות הגורם המכריע בעסקה | אריאל שלום
ניק בלקמן. יעבור לצד האדום? | אריאל שלום

בנושא אחר, לאחר שהתברר כי אחד משחקני הקבוצה נמצא חיובי לקורונה, חוסר ודאות בהפועל תל אביב בנוגע לסגל וההרכב שיעמדו לרשות המאמן ניר קלינגר במשחק החשוב מחר באצטדיון דוחא מול בני סכנין (רביעי החל מ-19:45, שידור ישיר בספורט1), אליו תגיע הקבוצה מהמקום האחרון בטבלה ואחרי חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים.

בשורות האדומים מודאגים מכך ששחקנים נוספים יימצאו חיוביים בבדיקה שתיערך היום, כשחלקם כבר התלוננו כי הם אינם מרגישים במיטבם. בכל מקרה, קלינגר יחליט מי ייכלל בסגל ומי יפתח בהרכב רק מחר באימון הטקטי שתקיים הקבוצה ולאחר קבלת תוצאות בדיקות. אדי גוטליב ודני גרופר סובלים מפציעות ונמצאים בספק להתמודדות.

ניר קלינגר. צרות בצרורות | ברני ארדוב

קלינגר אמר לקראת המשחק: "ניסינו גם אני וגם הצוות לדחוף את השחקנים לקצה. לצערי, החדשות בנושא הקורונה, כשאחד השחקנים שלנו התגלה כחולה מאומת, לא עזרו להכנות שלנו. זה קצת הכניס את המערכת לשאלות ותהיות, אבל מהר מאוד ובעזרת המנהלת הדברים הסתדרו וערכנו בדיקות. מקווים לטוב ושנגיע למשחק מחר הכי מוכנים שיש. מודעים למצבנו, אין לנו ברירה אלא לבוא ולתת את הנשמה ואת החיים שלנו. זה משחק עונה בשבילנו, שיכול לקבוע הרבה בהמשך הדרך וכך אנחנו מתייחסים אליו".

המגן איאד אבו עביד הוסיף: "אנחנו יודעים שאנחנו בתקופה לא קלה, מאתגרת, שבה צריכים להראות הרבה אופי ונחישות ולהמשיך להאמין בעצמנו. המשחק מחר קשה מאוד, אבל אנחנו נבוא עם כל האמונה בשביל לקחת את הנקודות ונקווה לצאת לדרך חדשה".

הרכב משוער, הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל (איאד אבו עביד), רז שלמה, סיאנדה קולו, שי אייזן, שי אליאס, עמנואל בואאנג (דן עזריה), אושר דוידה, עומרי אלטמן, שחר הירש (רועי זיקרי).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי