הסוף לבצורת: הירש כבש, הפועל ת"א ניצחה 0:1 את בני סכנין

נועלת הטבלה כבשה לראשונה מזה 677 דקות והשיגה נקודות יקרות בקרב התחתית הלוהט בדוחא. סיום המשחק היה מטורף: פפיר פסק לפנדל למארחת וחזר בו, אלטמן החמיץ ממצב קורץ והאסלביינק כמעט השווה

(גודל טקסט)

כמה הם חיכו לרגע הזה: הבצורת האינסופית של הפועל תל אביב הסתיימה הערב (רביעי) כאשר הקבוצה של ניר קלינגר גברה 0:1 על בני סכנין באיצטדיון דוחא בקרב התחתית והשיגה את ניצחונה השני העונה. מי זוכר שכמה שעות קודם לכן האדומים קיוו לדחות את המשחק לאור מקרי הקורונה במועדון. לאחר למעלה משבעה משחקים ללא שער ו-677 דקות בסך הכל – שחר הירש שקיבל את המקום בהרכב, נתן לאדומים קצת תקווה עם השער בדקה ה-16. כמובן שזה לא היה יפה והאדומים עדיין מהקבוצות החלשות בליגה, אך יש להם קצת שקט נפשי רגע לפני הדרבי נגד מכבי תל אביב שיינעל את הסיבוב.

קלינגר שינה את המערך הידוע ובא על שכרו. המאמן בחר לשחק עם שלושה בלמים מצד אחד ומצד שני העלה מעבר לקפטן עומרי אלטמן גם את הירש כאמור וגם את גיל יצחק שפתח לראשונה בהרכב. האדומים, שבנו על התקפות מתפרצות, הרגישו קצת יותר נוכחות בחלק הקדמי אך כמובן ניצחו בעיקר בזכות משחק הקרבה גדול. ככה מנצחים בתחתית. האדומים קטעו עוד רצף שלילי – שמונה הפסדי חוץ רצופים יחד עם העונה שעברה. לפי הדקות האחרונות הם היו ראויים לשער שני אך זה לא משנה כרגע.

יגאל בקר בן ה-21 פתח בין הקורות בהופעת הבכורה שלו באדום במקומו של ארנסטס שטקוס שחלה בקורונה, ואמנם לא עמד במבחנים קשים מדי אך היה עם שקט נפשי והשרה ביטחון על ההגנה שחסרה עדיין את אדי גוטליב. השוער הדף בעיטה מצוינת של עטאא ג'אבר. דני גרופר שיצא קדימה לא רע בכלל – היה זה שבישל את השער.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי
This image has an empty alt attribute; its file name is 1023415
אוויר לנשימה. קלינגר
This image has an empty alt attribute; its file name is 1023412
This image has an empty alt attribute; its file name is 1023410
בקר. הופעה נהדרת בשער

ניסו אביטן מאוד רצה לנצח את הפועל ממנה יש לה זכרונות לא נעימים. אם הייתה משיגה את שלוש הנקודות, סכנין הייתה בורחת מעט מהתחתית ומתקרבת לפלייאוף העליון, אך מעבר לשליטה בכדור היא לא הייתה מספיק מסוכנת. המאמן טעה, אולי, כשבחר לתת מנוחה לנייג'ל האסלביינק. מי שכן הפגין ניצוצות הוא הקשר וולאסטס סבסטיאן.

הדרמה הגיעה לשיאה בדקות הסיום. האדומים של קלינגר (הערב בלבן) החמיצו שוב ושוב ושוב. השופט ארז פפיר פסק לפנדל לזכות סכנין אך חזר בו לאחר צפייה ב-VAR. אלטמן בעט לקורה ממצב קורץ ומנגד נייג'ל האסלביינק המחמיץ רשם החמצה קטסטרופלית מתוך הרחבה.

הפועל תל אביב עדיין אחרונה בטבלה אך התקרבה, מעט, לחוף מבטחים. במחזור הבא היא תנסה לשרוד בדרבי נגד האלופה מכבי תל אביב לה יהיה מאמן חדש על הקווים. אם ישיגו נקודות גם שם, בהחלט תהיה להם דחיפה משמעותית. סכנין, מנגד, תסיים את הסיבוב נגד מכבי פתח תקווה בחוץ.

ארז פפיר, שחקני הפועל תל אביב ובני סכנין | מאור אלקסלסי

הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מחמוד עותמאן, חגי גולדנברג, יזן נסאר, מרון גנטוס (עטאא ג'אבר, 61), אייהב שאמי, אייהב גנאיים (אמרי וולשמן, 71), בירם כיאל, סבסטיאן ולאסקס, מוטי ברשצקי (נייג'ל האסלביינק, 55) ואוסאמה חלאיילה (מוטי מלכה, 71)

הפועל תל אביב: יגאל בקר, איאד אבו עביד, רז שלמה, סיאנדה קולו, דני גרופר (דורון ליידנר, 83), שי אייזן, ניב סרדל, עמנואל בואאנג , גיל יצחק (שי אליאס, 70), עומרי אלטמן, שחר הירש (אושר דוידה, 56)

מהלך המשחק:

המארחת פתחה טוב יותר. סבסטיאן ולאסקס חתך יפה מאגף ימין לאמצע ובחן את השוער הצעיר של הפועל תל אביב יגאל בקר בדקה השלישית אך בעט למרכז השער. בדקה השמינית הקבוצה של ניר קלינגר הייתה קרובה לסכן כאשר עומרי אלטמן אל עבר גיל יצחק אלא שמחמוד קנדיל יצא במהירות ומנע הזדמנות לשער. בני סכנין תוקפת בביטחון ובהתלהבות אך עדיין לא הגיעה למצבים מסוכנים.

ניר קלינגר | מאור אלקסלסי
הפועל תל אביב נגד בני סכנין | מאור אלקסלסי
מוטי ברשצקי | מאור אלקסלסי
מוחמד עותמאן | מאור אלקסלסי
סיאנדה קולו | מאור אלקסלסי
יגאל בקר | מאור אלקסלסי
עומרי אלטמן, חגי גולדנברג | מאור אלקסלסי

בדקה ה-16 הבצורת הארוכה של הפועל תל אביב (677 דקות) נשברה סוף סוף. דני גרופר פרץ יפה בצד שמאל והעביר כדור רוחב, גיל יצחק הסיט בנגיעה לשחר הירש שבעט בסיבוב כדור חלש שהטעה את מחמוד קנדיל – 0:1 להפועל תל אביב! בדקה ה-19 בקר הצעיר הפגין קצת מיכולותיו כשהדף נגיחה חזקה של אוסאמה חלאילה.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי
שחר הירש, גיל יצחק | מאור אלקסלסי
גיל יצחק, שחר הירש | מאור אלקסלסי

האורחת שיחקה בעיקר על התקפות מתפרצות אך לא הצליחה לסכן שוב. מספר בעיטות של שחר הירש נבלמו על ידי ההגנה. סכנין המשיכה לשלוט בכדור כאשר שחקני הפועל רצים הרבה ומשחקים עם לא מעט לב ונשמה, רואים עד כמה המשחק הזה חשוב עבורם. בדקה ה-38 בירם כיאל יצא קדימה יפה ומסר לאוסאמה חלאילה שהיה חייב לבעוט חזק יותר. בקר קלט בקלילות

שי אייזן, בירם כיאל | מאור אלקסלסי

שתי הקבוצות שמרו על אותם ההרכבים גם בתחילת המחצית השנייה. בדקה ה-53 הפועל תל אביב כמעט כבשה שער נוסף. ניב סרדל פרץ בצד ימין והרים, מחמוד קנדיל שלח יד ומנע מגיל יצחק לכבוש. בדקה ה-55 אביטן הגיב למתרחש: נייג'ל האסלביינק החליף את מוטי ברשצקי. מנגד, קלינגר שינה גם הוא והעלה את אושר דוידה במקומו של שחר הירש.

בדקה ה-61 גיל יצחק כמעט כבש שער שני שהיה גורם לשקט אמיתי בהפועל ת"א. החלוץ עלה נהדר אחרי הרמה של אלטמן ונגח למשקוף. כעבור חמש דקות, עוד מצב לאורחת: שי אייזן העביר כדור רוחב טוב, איאד אבו עביד השתלט ברחבה, הסתובב ובעט חזק אך סחט הדיפה מהשוער קנדיל. סבסטיאן ביצע דריבל יפה מצד ימין והרים לרחבה, בקר הדף נהדר.

ניסו אביטן | מאור אלקסלסי
יגאל בקר, איאד אבו עביד | מאור אלקסלסי
וולאסטס סבסטיאן, גיל יצחק | מאור אלקסלסי
ניר קלינגר | מאור אלקסלסי

ככל שהתקדם המשחק ביצע קלינגר עוד חילופים הגנתיים כדי לשמור על התוצאה. 20 דקות לסיום עלה שי אליאס במקומו של גיל יצחק. מצידו של אביטן המגמה הייתה הפוכה כמובן ואמרי וולשמן ומוטי נכנסו. בדקה ה-72 רז שלמה מצא יפה את דני גרופר שבעט מזווית קשה כדור לא רע בכלל שחמק ליד הקורה.

מחמוד קנדיל | מאור אלקסלסי

עשר דקות לסיום עטאא ג'אבר בעט חזק מחוץ לרחבה אך הכדור המסוכן חלף מעל המשקוף למזלה של הפועל ת"א. הקשר ניסה שוב את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה והפעם מדויקת יותר אך בקר רשם זינוק נהדר. האורחת יצאה למתפרצת נהדרת אך לא השכילה לכבוש שער שני. עמנואל בואטנג מצא עצמו בעמדה קדמית ומסר לדורון ליידנר אך המגן הצעיר נהג באנוכיות ובעט מזווית קשה והסתפק בקרן בלבד. בדקה ה-89 אליאס הסתובב נפלא והוציא כדור אדיר לאושר דוידה שנבלם ברגע האחרון.

עמנואל בואטנג | מאור אלקסלסי
שחר הירש, מרון גנטוס | מאור אלקסלסי

האדומים הגיעו בדקות האחרונות ליותר מצבים מאשר בכל המשחקים האחרונים. הקפטן אלטמן חתך לאמצע ובעט חזק, קנדיל הדף לקרן. דוידה חסר המזל הצליח לכבוש בתוספת הזמן אך השער נפסל בגלל נבדל.

בתוספת הזמן איאד אבו עביד משך בחולצה של נייג'ל האסלביינק והשופט ארז פפיר הצביע על הנקודה הלבנה אך לאחר צפייה ב-VAR ביטל את המהלך. תוספת הזמן איאד אבו עביד משך בחולצה של נייג'ל האסלביינק והשופט הצביע על הנקודה הלבנה.. המהלך נבדק ב-VAR. הסיום היה מטורף. אושר דוידה הכין לאלטמן כדור על מגש אך הוא בעט לקורה איכשהו, ובהתקפה האחרונה במשחק האסלביינק בעט החוצה ממצב קורץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי