צפו בתיעוד: אוהד מכבי חיפה שזרק רימון עשן נקנס וקיבל מאסר על תנאי

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | אריאל שלום

במחזור התשיעי של עונת 17/18 הירוקים התארחו בק"ש ואחד האוהדים שלח רימון עשן אל תחומי המגרש. נקנס ב-750 ש"ח, הורחק מהמגרשים לכשבועיים וקיבל מאסר של 45 יום על תנאי למשך שנה וחצי. צפו באירוע

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במחזור התשיעי של עונת 2017/18, אשר נערך ב-28 באוקטובר 2017, מכבי חיפה פגשה בחוץ את קריית שמונה והפסידה 1:0. באותו משחק, אחד מאוהדי הירוקים זרק רימון עשן אל תחומי המגרש. היום (חמישי) הוא קיבל את גזר דינו: קנס של 750 ש"ח שיחולק לשלושה תשלומים והרחקה מהמגרשים עד ה-8 בינואר. כמו כן, הוא ספג מאסר של 45 יום על תנאי למשך השנה וחצי הקרובות.

צפו באירוע: אוהד מכבי חיפה זרק רימון עשן אל תחומי האצטדיון בק"ש

הוא הואשם בכך שהכניס "חפץ אסור" (רימון עשן אפור) אל האצטדיון ובמהלך המשחק עבר ממקומו למקום אחר, הסתיר את ראשו עם קפוצ'ון של ג'קט, הסתתר מאחורי אוהד אחר ועשה מעשה באש ובחומר לקיח בדרך נמהרת ורשלנית באופן שהשליך את רימון העשן אל תחומי המגרש ומיד הרימון התלקח. הנאשם ירד חזרה אל מקומו והוריד את הג'קט, חבלן הגיע אל הרימון ונטרל אותו.

התביעה דרשה עונש מאסר בפועל, אך לאחר מכן הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע, כאשר הצדדים ביקשו מבית המשפט לגזור עליו מאסר על תנאי לשיקולו וקנס כספי לשיקול דעתו. המאשימה בקישה להרחיקו ממשחקי מכבי חיפה עד לסיום העונה, בעוד ההגנה ביקשה להימנע מכך.

השופט בסופו של דבר התחשב וגזר עונש קל יחסית מכיוון שלדבריו: "מדובר בנאשם צעיר אשר התחתן לאחרונה ולו בת בת 10 חודשים. הוא הודה בפניי, הביע חרטה אשר נשמעה לי כנה וציין כי מעשים אלה לא יחזרו על עצמם".

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "משטרת ישראל הבינה כי לא ניתן לייחס למרשי את זריקת הרימון. התנהלות המשטרה בתיק היתה רשלנית שעה שזרקה את הרימון שנתפס לבור חבלה במקום לשמור אותו כמוצג. הצהרות המשטרה לפיהן תעתור למאסר בפועל בתיק זה היו מוקדמות מידי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי