צפו בתקציר: 0:2 נהדר למכבי חיפה על מכבי נתניה

הירוקים סיימו את הסיבוב הראשון עם ניצחון שביעי ברצף ופתחו זמנית פער דו ספרתי ממכבי ת"א. חזיזה כבש שער מדהים (4), רוקאביצה הכפיל (19) עם שערו ה-13 העונה. אטוולד עצר את הסחף עם 3 חילופים בחצי הראשון

(גודל טקסט)

בטוחה בפסגה. מכבי חיפה ניצחה הערב (שבת) 0:2 את מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-13 בליגת העל ובכך סגרה את הסיבוב הראשון שלה עם ניצחון שביעי ברצף.

הבשורה הגדולה ביותר עבור הירוקים היא הגדלת הפער בצמרת באופן זמני – 9 נקודות ממכבי פתח תקווה השנייה, ו-11 ממכבי תל אביב. ניקיטה רוקאביצה שב להרכב עם שערו ה-13 העונה, חזיזה כבש שער מדהים כבר בפתיחה.

כאמור, רוקאביצה שב ל-11 של ברק בכר לאחר שקיבל מנוחה ב-0:3 על בני יהודה במחזור האחרון. הקפטן נטע לביא סיים לרצות עונש הרחקה ועלה בקישור, עאיד חבשי פתח במרכז ההגנה בשל כרטיסים צהובים שצבר עופרי ארד. מנגד, ריימונד אטוולד ביצע שינוי אחד בהרכבו לאחר ההפסד להפועל חדרה, אך זה לא עזר לקבוצתו להתרומם.

ניצחון גדול של מכבי חיפה, אכזבה גדולה בנתניה | ברני ארדוב

למעשה, הקבוצה מהכרמל לא ציפתה לקבל את היהלומים במצב כל כך פגיע. כבר אחרי ארבע דקות של כדורגל חזיזה מצא את הרשת, לאחר שהשתלט על הכדור ברחבה, ראה היטב את החיבורים של דני עמוס וסובב באומנות גדולה. מלבד השער המוקדם, מכבי חיפה תקפה ללא הפסקה את השער של נתניה, שלחה המון שחקנים לרחבה ובדקה ה-19 רוקאביצה הצליח להכניע את השוער היריב, לאחר מהלך קבוצתי נהדר.

מאמן מכבי נתניה, ריימוד אטוולד, זעם על שחקניו לאחר ההופעה הרעה שלהם בפתיחת המשחק, וביצע שלושה חילופים מקצועיים עוד בחצי הראשון. מבחינת היכולת ההתקפית, השינויים שביצע ההולנדי לא כל כך השפיעו על ג'וש כהן, שנותר מחוסר עבודה במהלך רוב דקות המשחק, אך מבחינה הגנתית הצהובים-שחורים נראו טוב יותר והצליחו לעצור את ההתקפה הירוקה, לאחר שהיה נדמה כי המשחק הולך לכיוון של תבוסה גדולה.

הירוקים שוב בפער דו ספרתי ממכבי ת"א | טל לוי

הרכבים

מכבי נתניה: דני עמוס, עידו וייר (עומרי גאנדלמן, 56), קליאן ואן דר קאפ, כארם ג'אבר, זלאטן שחוביץ', אלעד שחף (יובל שדה, 29), אביב אברהם, גבי קניקובסקי (רוי קורין, 56), חן עזרא, יונס מלדה (לאמק בנדה, 24), בן אז'ובל (קוון פרייטר, 24)

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עאיד חבשי, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס (מאור לוי, 89), נטע לביא, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה (טימותי מוזי, 89), צ'רון שרי (איהב אבו אלשיך, 89), ניקיטה רוקאביצה (דוניו גודסווי, 71)

מהלך המשחק

דקה 3, איום ראשון במשחק: רוקאביצה קיבל את הכדור בתוך הרחבה וניסה להכניע את עמוס מזווית קשה, השוער קלט את הכדור ללא בעיות.

דקה 4, 0:1 למכבי חיפה! פתיחה מדהימה של הירוקים – ג'אבר הרחיק את הכדור בצורה רעה, חזיזה השתלט בתוך הרחבה, התגבר על המגן מולו וסובב כדור מדהים לחיבורים. עמוס רק עמד והסתכל.

ביצוע מדהים של חזיזה | טל לוי
מכבי חיפה ביתרון כבר בפתיחה | טל לוי
בדרך לניצחון שביעי ברצף? | ברני ארדוב

דקה 6, רוקאביצה איים שוב: מלך השערים של הליגה הגיע פעם נוספת למצב מסוכן, אבל הכדור שלו שוב נעצר אצל עמוס.

דקה 10, רוקאביצה נהדף שוב! השער של חלוץ מכבי חיפה באוויר! פעם נוספת הוא נותר לבדו מול עמוס, השוער הדף את הכדור ברגלו.

דקה 19, 0:2 למכבי חיפה! הקפטן לביא הוביל מהלך מהיר ומצא במסירה נהדרת את המגן מאיר, שמסר בתזמון מדויק לרוקאביצה והאוסטרלי מצא את הרשת.

מהלך קבוצתי נהדר של מכבי חיפה | ברני ארדוב
בסוף זה נכנס לשער עבור רוקאביצה | טל לוי
החלוץ האוסטרלי חגג את שערו ה-13 העונה בליגה | ברני ארדוב

דקה 24, חילוף כפול במכבי נתניה: אירוע לא שגרתי – אטוולד העצבני הוריד לספסל את מלדה ואז'ובל בעקבות היכולת הרעה של הקבוצה. בהמשך גם שחף הוחלף על ידי ההולנדי.

דקה 27, הלחץ של מכבי חיפה נמשך: אבו פאני ניסה להכניע את עמוס מקצה הרחבה ונבלם על ידי ההגנה, חזיזה בעט את הכדור החוזר מעל השער.

דקה 41, איום ראשון של נתניה: ג'וש כהן יצא לא טוב מהשער, עזרא בעט מ-20 מטרים מעל המסגרת.

אטוולד היה עצבני מאוד על שחקניו | ברני ארדוב
עזרא היחיד שניסה בנתניה | ברני ארדוב

דקה 45+1, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מכבי חיפה ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 2:0 נגד מכבי נתניה.

מחצית שנייה

דקה 51, מכבי חיפה בהתקפה: שרי הכניס כדור גובה מצד ימין לעבר הרחבה של נתניה, חזיזה נגח לאחור והכדור היה בדרך לרוקאביצה, אבל עמוס יצא בזמן ואגרף את הכדור.

דקה 63, מכבי נתניה איימה על השער: עזרא מצא המגן שחוביץ' בתוך הרחבה, הסרבי ניסה לכבוש מזווית קשה ובעט מעל השער.

ג'וש כהן. מחוסר עבודה ברוב הדקות | ברני ארדוב

דקה 76, כמעט 0:3 למכבי חיפה! בעיטה אדירה של אבו פאני ננעצה במשקוף של עמוס והצילה את השוער מספיגת שער שלישי במשחק

דקה 90+4, שריקת הסיום של המשחק: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי נתניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי