בכר: "זה רק הסיבוב הראשון. הקבוצה הבינה שכולם צריכים להגן"

מאמן מכבי חיפה שמח אחרי ה-0:2 על נתניה אך סירב לדבר על אליפות. על השיפור מאחורה: "כעת גם שחקני ההתקפה לוחצים כמו משוגעים". אטוולד: "זה היה כמו בוגרים נגד ילדים". עזרא הודה: "נתנו להם יותר מדי כבוד"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה סיימה את הסיבוב הראשון בסטייל כשגברה הערב (שבת) 0:2 על מכבי נתניה במשחק החוץ והשיגה את ניצחונה השביעי ברציפות. הירוקים חולמים על זכייה באליפות ראשונה מזה עשור וסיימו את הסיבוב עם 31 נקודות – עשרה ניצחונות, תיקו ושני הפסדים. לאחר המשחק, מן הסתם, המאמן ברק בכר נשמע מרוצה.

בכר אמר: "כיף לסיים ככה ניצחונות ואם כבר שבע יש לי משהו מהגשש החיוור, מותר? מה שבע? מה כמה". כשנשאל האם זה ייגמר באליפות אמר: "סיימנו סיבוב ועשינו סיבוב אמנם בדרך היו לנו פאשלות אבל סיימו את הסיבוב כמו שרצינו לסיים, מתחיל סיבוב חדש, היה עומס מאוד גדול, יש לנו שבוע עכשיו כדי להתאושש. יש שחקנים ספציפיים שיש עליהם הרבה עומסים ונדע לאושש אותם, גם מנטאלית. במחצית הראשונה גרמנו למכבי נתניה להיראות לא טוב". הסיבוב במשפט? "רק סיבוב, יש עוד סיבוב ופלייאוף".

על כך שלא גמרו את המשחק: "זה קורה לנו הרבה השנה – אנחנו מובילים ולא הורגים את המשחק, יכולנו להוביל 0:3. במחצית השנייה העברנו את המשחק מה שנקרא, יכולנו לעשות את הדברים יותר טוב אבל אנחנו לא חזירים, ניצחנו קבוצה חזקה ומסוכנת התקפית, גרמנו להם להגיע למעט מצבים. תמיד טוב לעבוד על הדברים במומנטום טוב, תקופה טובה ואחרי ניצחונות".

שחקני מכבי חיפה חוגגים | ברני ארדוב

ההגנה שהשתפרה, שער חובה אחד בשבעה משחקים: "זה אומר שכל הקבוצה הבינה שבסופו של דבר כל הקבוצה צריכה לשחק הגנה טוב, לא היינו מחויבים מספיק, לא לחצנו נכון. כעת אנחנו פחות חדירים וחשופים. זה הכי קל לבוא בטענות לשחקני ההגנה. גם שחקני ההתקפה שלנו לוחצים כמו משוגעים ומייצרים מצבים בזכותם וזה גורם לחוסר ביטחון אצל שחקני היריבה וכמובן שהשוער שלנו נותן לנו יציבות".

דולב חזיזה כבש חמישה שערים בשבעת המשחקים האחרונים: אנחנו כל הקבוצה מאוד שמחים על הרצף הזה אבל עבר רק סיבוב אחד, אנחנו יודעים זאת ואנחנו לא עפים לשמיים אחרי כמה ניצחונות. היה לנו חשוב לבוא לפה ולנצח. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק ומתקדמים ורוצים לנצח עד סוף השנה".

האם הדברים על הדשא עובדים על אוטומט: "האמת שלא, אנחנו משנים בכל פעם את שיטת המשחק, מתרכזים בכל יריבה, על מה צריך להתמקד. אנחנו מפרידים כל משחק לגופו. אנחנו יודעים שמכבי נתניה מאוד מוכשרת, אני אישית עוקב אחריהם. דיברנו על המשחק הזה לפני וידענו שאם ננצח אנחנו ווינרים".

ניקיטה רוקאביצה, דולב חזיזה | ברני ארדוב

לקח לו זמן להביא מספרים: "נכון, פתחתי את העונה לא כמו שרציתי, אולי רציתי לקחת על עצמי יותר מדי וזה אולי פגע בי. לאט לאט המאמן למד להכיר אותי, הגולים זה צ'ופר ומבחינתי שהקבוצה מנצחת זה הכל". עוד אמר: "אנחנו לא עפים על זה שאנחנו מקום ראשון, אנחנו רוצים להמשיך לנצח ושעוד שחקנים ייכנסו לעניינים.

בנתניה, שרשמה משחק רביעי ללא ניצחון, ביצע המאמן ריימונד אטוולד שלושה חילופים כבר לאחר 29 דקות. המאמן אטוולד אמר לאחר המשחק: "החילוף השלישי היה בגלל פציעה, אבל השניים הראשונים היו טקטיים. השחקנים שהחלפתי פשוט לא עשו את מה שסיכמנו וזה עלה לנו בספיגת שערים. מי שפועל ככה לא יכול להישאר על המגרש".

עוד אמר: "אני מסכים שההגנה שלנו הייתה איומה במחצית הראשונה. זה היה נראה כמו בוגרים נגד ילדים. ההגנה שלנו השתפרה במחצית השנייה אבל זה בעיקר בגלל מכבי חיפה, שהורידה את הרגל מהגז במהלך המחית השנייה. הם הובילו ואנחנו לא הצלחנו לאיים בצורה ממשית על השער שלהם. תקפנו כמה פעמים, אבל זה לא הספיק בשביל שנוכל להגיד שאנחנו ראויים לשער. משחק ההגנה לא קשור רק שחקנים בחלק האחורי. החלוצים לא עשו את העבודה ואם נגד קבוצה כמו מכבי חיפה החלוצים לא עוזרים בהגנה, מאוד קשה לתפקד ככה כקבוצה. בגלל זה עשינו את השינויים הראשונים ואז הכל השתפר".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1023895

"הסיבוב הראשון? מעניין. זה היה המשחק החמישי שלנו ב-14 הימים האחרונים אז אנחנו שמחים שהעומס ירד מאיתנו מעט. אני שמח שנשארנו פחות או יותר במיקום שרצינו, למרות שאיבדנו נקודות בחלק מהמשחקים"

חן עזרא ניסה להסביר את דקות הפתיחה החלשות: "אני חושב שנתנו יותר מדי כבוד למכבי חיפה, יש לנו קבוצה צעירה ואולי זה השפיע. זה לא מתאים לנו וחבל על זה, הפסדנו את המשחק כבר תוך 20 דקות".

על החילופים המהירים של המאמן: "המאמן רצה לזעזע את הקבוצה ולהעיר אותה. אני חושב שמבחינה הגנתית כן התייצבנו אבל לא התרוממנו ברמה ההתקפית ואת זה עלינו לשפר".

סיכום הסיבוב: "התחלנו בצורה טובה מאוד אבל אני חושב שבסיום הסיבוב קצב צבירת הנקודות שלנו הוא לא טוב ולא מספק. המטרות? להתרחק מלמטה ולאסוף כמה שיותר נקודות בדרך למעלה".

חן עזרא | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי