מכבי חיפה תצרף את אצילי, ג'ראלדש הוצע. עוואד יישאר בפולין

הירוקים ממתינים לשחרור שחקן הכנף מאפואל ועשויים להחתים גם את חברו לקבוצה הקפריסאית ואקס נוסף של מכבי ת"א - המגן הפורטוגלי. מאבוקה לא בתכניות. החלוץ לא מוותר על הפרק האירופי. אחרי נתניה: מחמאות לבכר

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה רשמה אתמול (שבת) ניצחון ליגה שביעי ברציפות, שישה מהם על האפס, הפעם 0:2 חלק בחוץ נגד מכבי נתניה שנעל עבור הירוקים הסיבוב הראשון עם פער זמני של 11 נקודות ממכבי תל אביב, שכידוע תשחק מחר בדרבי נגד הפועל תל אביב. "ככה מסיימים סיבוב ראשון", אמרו בחיפה לאחר המשחק, שהוכרע בשלב מוקדם הודות לבעיטה נפלאה של דולב חזיזה ושער נוסף של ניקיטה רוקאביצה, שממשיך להבקיע בקצב מסחרר (13) וחולם לשבור את שיא השערים לעונה אחת בו מחזיק ערן זהבי (35).

בסיום המשחק זכה המאמן ברק בכר לשבחים על ההכנה למשחק מול נתניה ועל היכולת שהציגה הקבוצה במהלך הסיבוב הראשון. "שני הזרים החדשים, בוגדן פלאניץ' וחוסה רודריגס, מספקים לקבוצה תרומה משמעותית ועל כך מגיע לברק קרדיט גדול", החמיאו בכרמל. בכרמל שיבחו גם את הקפטן נטע לביא, ששב להרכב לאחר היעדרות בשל הרחקה וסיפק כדור עומק אדיר לרז מאיר שבישל לרוקאביצה. שחקן נוסף שזכה למחמאות גדולות הוא דולב חזיזה, שנראה נהדר בתקופה האחרונה ומאזנו העונה בליגה עומד כבר על חמישה שערים ושני בישולים.

למרות הריצה המרשימה והפער הגדול בצמרת, בחיפה מבינים שהקבוצה חייבת להתחזק לקראת הסיבוב השני, כשאתמול המשיכו להיעדר יאניק וילדסחוט וארנסט מאבוקה הפצועים. האחרון לא נמצא בתוכניות המקצועיות ועשוי לעזוב בינואר והירוקים בוחנים אפשרות להחליפו בשחקן זר. לא מעט שחקנים הוצעו לאחרונה למחלקת הסקאוטינג, ביניהם אנדרה ג'ראלדש.

לאמק בנדה, בוגדן פלאניץ', חוסה רודריגס | ברני ארדוב

אקס מכבי תל אביב עזב את הצהובים הקיץ לאפואל ניקוסיה, בה הוא מחזיק בחוזה עד לסיום עונה הבאה ושכרו מוערך בכחצי מיליון דולר כולל מענקים. מבחינה מקצועית בחיפה היו רוצים לראות את הפורטוגלי נוחת בכרמל, אך מבינים שהדבר לא יהיה פשוט, בטח אם עומר אצילי יחתום לבסוף והקבוצה תצטרך לעמוד בתקנות של רשת הביטחון. "הוא ברשימות כמו עוד כמה מגנים ועוד לא התקבלה החלטה או פנייה בנושא", אמר גורם במועדון בנוגע לג'ראלדש. כידוע גם חאתם עבד אלחמיד הוצע לקבוצה, אך גם סיכויים שיגיע קלושים בשל ההוצאות הכלכליות הגבוהות הכרוכות בכך.

כידוע, המועמד המוביל לחזק את חיפה הוא אצילי, כשבמועדון ממתינים לשחרורו הרשמי מאפואל ניקוסיה, אותה הוא כזכור ביקש לאחרונה לעזוב. בסביבת אצילי מעריכים שאפואל תסכים לשחררו, מה שיסלול את דרכו לחיפה. על ההפגנה שנערכה מול ביתו של הנשיא יעקב שחר, במהלכה מחו כ-20 אנשים נגד צירופו של השחקן, אמרו בכרמל: "אנחנו לא נתייחס לדברים שלא קשורים אלינו".

בחיפה רצו לצרף לאחרונה גם חלוץ שיהווה גיבוי לרוקאביצה, כשהשם שעלה היה של מוחמד עוואד המושאל ללך פוזנאן הפולנית, אך בימים האחרונים פורסם בפולין כי השחקן מעדיף לסיים את העונה בפוזנן ונראה שהירוקים יתמקדו בשלב זה בצירוף עומר אצילי ומגן ימני זר. למרות שלא זכה להמון הזדמנויות במדי קבוצתו, בסביבתו של עוואד ציינו כי הוא זוכה להערכה מהצוות המקצועי של המועדון ולכן לא ממהר לוותר על הפרק האירופי. בחיפה לקחו צעד אחורה בנושא: "מוחמד שחקן נהדר, אבל אין טעם להחזיר אותו בתור מחליף לניקיטה".

עומר אצילי | ספורט1
מוחמד עוואד | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי