דריכות במכבי ת"א לפני הדרבי: "הדברים של גולדהאר חלחלו"

האלופה תתארח אצל הפועל ת"א ובמועדון לא מקלים ראש ביריבה העירונית. בסביבת השחקנים מבינים: "הם נמצאים תחת זכוכית מגדלת". ואן לוון ישוחח עם פשיץ' על התקרית עם כהן, בלם ישראלי יחתום?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי חיפה ניצחה בנתניה, מכבי תל אביב תתארח מחר (שני ב-20:45) אצל הפועל תל אביב ותקווה לסיים את הסיבוב הראשון עם ניצחון מתוק בדרבי שיוריד את הפער מהמוליכה מהכרמל לשמונה נקודות בתום 13 מחזורים. בעונה שעברה השלימה האלופה ארבעה ניצחונות על האדומים והיא תקווה להמשיך את הרצף על חשבון היריבה העירונית, שנועלת את טבלת ליגת העל עם תשע נקודות וארבעה שערי זכות בלבד.

"לשחקנים מובן כי אחרי פיטוריו של דוניס, הזרקור מכוון אליהם", סיפרו הבוקר בסביבתם של שחקני מכבי תל אביב וציינו כי הם הפנימו את הביקורת שהטיח בהם הבעלים הקנדי לפני המשחק האחרון נגד קריית שמונה. "הדברים שמיטש גולדהאר אמר לשחקנים חלחלו. ברור להם שהוא מאוכזב מהם ודורש שיפור מיידי ביכולת, הם מבינים שהוא רציני מאוד ושהם נמצאים תחת זכוכית מגדלת בתקופה הקרובה", הוסיפו.

למרות מצבה של הפועל תל אביב, במכבי תל אביב מתייחסים ליריבה העירונית ברצינות ומבינים שהקלישאה "לדרבי חוקים משלו" בהחלט תקפה לגבי המשחק מחר. לכולם בקריית שלום ברור כי המיקום של האדומים אינו משקף את היכולת שהם מגלים במשחקים האחרונים שלהם, כולל נגד מכבי חיפה בסמי עופר, והצהובים מבינים כי צפוי להם משחק לא פשוט אליו הקבוצה של ניר קלינגר תגיע מוכנה מבחינה טקטית ומלאת מוטיבציה.

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

באשר לפרשת אלכסנדר פשיץ' ויונתן כהן, שכזכור התעמתו במהלך המשחק האחרון, במכבי תל אביב מאמינים כי הסיפור מאחוריהם והמאמן הזמני פטריק ואן לוון ישוחח עם החלוץ הסרבי כדי להבין מה מפריע לו. בנוגע להרכב בדרבי, ההחלטות הסופיות יתקבלו רק מחר, כשההולנדי עדיין מתלבט האם לפתוח עם השניים שהוחלפו נגד קריית שמונה או להפריד ביניהם ולעלות ב-11 רק עם אחד מהם, ככל הנראה כהן.

ואן לוון דיבר במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות ודיבר על העבודה עם השחקנים בימים האחרונים: "הכרנו שוב קצת יותר טוב, היה לי זמן לשתף אותם ברעיונות שלי, כיצד אני רוצה שישחקו, כך שנשתמש ביכולות שלהם. זה מה שעשינו בימים האחרונים. אתמול עבדנו עם כל השחקנים והיום נמשיך בכך".

הדרבי: "זה משחק שצריך להתייחס אליו לא על סמך המיקום בטבלה, אלא על סמך היריבות בין הקבוצות, שכמובן הופכת את המשחק למעניין עם קצת יותר רגשות ממשחק מול קבוצה אחרת. מבחינת השחקנים, חבל שהם לא יוכלו לשמוע את האוהדים במהלך המשחק, במיוחד בדרבי שזה משחק שתמיד הוא עם אצטדיון מלא".

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

איתן טיבי הוסיף: "התחלנו את העונה עם פטריק אז אנחנו פחות או יותר יודעים את הדרישות שלו ומה הוא רוצה מאיתנו. נצטרך להתאים את עצמנו כמה שיותר מהר לדרישות שלו, כי העונה כבר רצה ואנחנו צריכים לעשות את הכל כדי להדביק את הפער. דרבי מו להפועל הוא אף פעם לא משחק קל, ומן הסתם לא בסיטואציה שאנחנו נמצאים ולא בסיטואציה שהם נמצאים. יש למשחק חשיבות גדולה, זה דרבי וזה לא קל בכלל. היינו מאוד שמחים עם הייתה אווירה רגילה בכל משחק, אבל אנחנו כבר רגילים. זה דרבי, זה לא משנה כרגע אם זה עם קהל או בלי – זה משחק על שלוש נקודות והוא מאוד חשוב עבורנו".

ומה בנוגע לחידוש ינואר? מעבר לרצון הגדול להחזיר את ערן זהבי מפ.ס.וו איינדהובן, על הפרק נמצאים שני בלמים, כשהמחשבה היא לרענן את החולית האחורית של האלופה. השניים הם רז שלמה מהפועל תל אביב ועידן נחמיאס מקריית שמונה. העסקאות עשויות לצאת לפועל בחודש ינואר, אבל בסביבת המועדון הצהוב לא פוסלים אפשרות שזה יקרה רק בסיום העונה.

על פי גורמים אשר מכירים את הנושא לעומק, גם מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נמצאות על הפרק מבחינת נחמיאס ולא מן הנמנע שהוא יבחר לשחק באחת מהן. כידוע, הבלם יסיים בתום העונה הנוכחית את חוזהו בקריית שמונה ואם לא יאריך אותו בזמן שנותר, יוכל לעזוב את הקבוצה הצפונית ולחתום היכן שירצה, כשמי שתקלוט אותו תצטרך להעביר לאיזי שרצקי דמי השבחה בגובה 1.2 מיליון ש"ח.

כזכור, מכבי פנתה לשרצקי ולעידן נחמיאס בעונה שעברה ואף נערכה פגישה בנושא, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום והקפטן נשאר בצפון. כעת, במועדון מקווים שניתן יהיה להתגמש על הפערים מהניסיון הקודם ובכוונתם גם להציע לקריית שמונה מספר משחקני הסגל הרחב בהשאלה. יש לציין שגם מצבה של קריית שמונה בטבלה בחודש הבא צפוי להשפיע על החלטת שרצקי אם להעביר את הבלם באמצע העונה או לא.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, דן ביטון, יונתן כהן, איתי שכטר (אלכסנדר פשיץ').

עידן נחמיאס | אריאל שלום

בנושא אחר, כחלק משיתוף הפעולה הרפואי בין מכבי ת"א והמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא),  כוכבי העבר של מכבי ת"א צביקה רוזן, דרור בר נור ואורי סלימן, הגיעו למרכז הרפואי שמיר על מנת להתחסן כנגד קורונה במסגרת מבצע החיסונים לבני 60+ שהחל היום במקום. "זה הרבה יותר קל מחימום לפני משחק", סיפר רוזן (73) שערך לאורך השנים 357 הופעות במדי הקבוצה. "לא הקדשתי לזה מחשבה בכלל, עם ישראל צריך להתחסן ואנחנו צריכים להתחסן גם. זה לא עניין של דוגמא אישית, אני פשוט חושב שזה טוב להתחסן ונקווה שהכל יעבור בשלום לכולם".

צביקה רוזן
צביקה רוזן | באדיבות מכבי תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי