צפו בתקציר: 0:2 להפועל באר שבע על בני יהודה

הקבוצה של אבוקסיס שבה לנצח, עלתה זמנית למקום ה-4 ורחוקה 3 נק' מהמקום ה-2. בריירו כבש שער בכורה, ז'וסואה הכפיל. קבהא הורחק, ליואיץ' שוב החמיץ פנדל. מורי וסלליך נפצעו. הכתומים עם הפסד שישי בשמונה משחקים

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה במומנטום חיובי מאוד עד ההפסד האחרון למכבי פתח תקווה ביום רביעי האחרון. הערב (ראשון) הקבוצה מבירת הנגב התאוששה עם 0:2 על בני יהודה באצטדיון בלומפילד במסגרת המחזור ה-13 של ליגת העל, והיא לחלוטין מקווה שהמעידה מול המלאבסים בשבוע שעבר הייתה חד פעמית ושהיא שוב בדרך למעלה.

זה היה משחק נהדר, עם מחצית ראשונה קצבית מאוד, שני שערים של ב"ש בחצי השני, אדום של מרואן קבהא לקראת הסיום ופנדל מוחמץ שלישי ברציפות של מתיאה ליואיץ' עבור בני יהודה. כעת, לקבוצה של יוסי אבוקסיס 20 נקודות במאזנה והיא טיפסה זמנית אל המקום רביעי. ככה או ככה, היא צימקה את הפער מהמקום השני לשלוש נקודות, והפער ממכבי חיפה שבפסגה עומד 11 נק'. מספר הנקודות של ב"ש זהה לזה של מכבי תל אביב, אך לצהובים משחק חסר ויפגשו מחר את הפועל תל אביב לדרבי לוהט. אבוקסיס, שגבר היום על האקסית, יקווה שהפציעה של סינטיהו סלליך שהוחלף בדקה ה-36 לא קשה.

ובני יהודה? היא צריכה לדאוג, ולא רק מהפציעה של דן מורי שהוחלף בדקה ה-10 – אלא מקצב צבירת הנקודות. נכון, זו לא הייתה הופעה רעה שלה כמו כמה הופעות רעות שהציגה במשחקים האחרונים, והיא שיחקה מול יריבה איכותית ממנה – אך הקבוצה משכונת התקווה חייבת להתחיל לנצח, דבר שהיא לא עשתה כבר חמישה משחקים. זה היה הפסדה השישי בשמונת המשחקים האחרונים, והמרחק מהקו האדום עומד על שתי נקודות בלבד.

המזל של הכתומים הוא פתיחת העונה הטובה יחסית, אשר מחזיקה אותם עד כה עם הראש מעל המים. כעת במועדון יתפנו למנות מאמן חדש, שכן הסתיים החודש בו יכול לעמוד על הקווים אדם ללא תעודת פרו. מי שצפוי להתמנות במקומם של כפיר אדרי ויעקב אסייג הוא אחד מאנשי מחלקת הנוער – דני בונדר או תמיר בן עמי. עם זאת, אדרי אמור להמשיך בתפקיד מקצועי ולא לשוב לתפקידו המקורי כמנכ"ל בינתיים.

יוסי אבוקסיס | שלומי גבאי

הרכבים

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, תאמבי סגס, דן מורי (יוסיף מוסא, 10), פאדי נג'אר, עמית כהן, סתיו פיניש (סילבה קאני, 79), שי מזור, מתיאה ליואיץ', פדרו קמפוס, רועי בן שמעון (מוחמד גדיר, 67).

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, לואי טאהא, שון גולדברג, מריאנו בריירו, מרסלו מלי (מרואן קבהא, 86), ז'וסואה, סינטיהו סלליך (רמזי ספורי, 36), אלטון אקולטסה (איליי מדמון, 77), אנתוני וארן (איתמר שבירו, 77).

שחקני הפועל באר שבע | קובי אליהו

מהלך המשחק

כבר אחרי שתי דקות של כדורגל בבלומפילד, הפועל ב"ש רשמה איום ראשון ומסוכן על השער של בני יהודה. סינטיהו סלליך קיבל כדור על סף רחבת הכתומים והוריד לאחור לעבר מרסלו מלי, שבעט בעוצמה ועומר ניראון הדף לקרן.

שון גולדברג, מתיאה ליואיץ' | קובי אליהו

לצערה של בני יהודה, דן מורי נפצע ונאלץ להתחלף כבר בדקה ה-10. יוסיף מוסא נכנס על חשבון הקפטן הכתום. דקה לאחר מכן, הגיע גם המצב הראשון של הקבוצה, כאשר עמית כהן חתך מהאגף השמאלי לכיוון המרכז ושלח כדור מסובב לעבר החיבורים, אך פספס במעט את המסגרת וכמעט כבש שער ענק.

מיגל ויטור, פדרו קמפוס | קובי אליהו

בדקה ה-26 ב"ש הגיעה למצב נוסף, שוב של מלי, המסוכן בשחקניה בדקות אלה. הקשר הארגנטינאי שוב לקח בעיטה מחוץ לרחבה ושיגר כדור עוצמתי, אך שוב ניראון הדף לקרן. שתי דקות עברו ומיגל ויטור היה זה שכמעט כבש עבור ב"ש, כשקרן שהוגבהה לרחבת בני יהודה גרמה לערבובייה בסיומה הבלם הפורטוגלי בעט מקרוב, אך הכדור שלו נהדף שוב על ידי ניראון הצעיר לקרן נוספת.

מתיאה ליואיץ' | קובי אליהו

הקצב הפנטסטי נמשך, ובדקה ה-30 בני יהודה הגיע להזדמנות נפלאה. מתיאה ליואיץ' ניצל טעות של שון גולדברג, חטף לו, התקדם בדריבל פנטסטי שהוא עובר שני שחקנים, חדר לרחבה ובעט אל הפינה הקרובה. לצערו של הסרבי, הכדור שלו פגע בקורה בלבד והלך החוצה.

מרסלו מלי | קובי אליהו

בדקה ה-44 בני יהודה רשמה איום ראשון למסגרת של הפועל ב"ש. סתיו פיניש שלח כדור שטוח בעוצמה חזקה ממרחק למרכז השוער, אוהד לויטה הסתדר ואסף בקלות את הבעיטה של הקשר. אחרי שלוש דקות של תוספת זמן, השופט ארז פפיר שרק למחצית והוריד את שתי הקבוצות לחדרי ההלבשה.

מתיאה ליואיץ', מריאנו בריירו | קובי אליהו

ב"ש פתחה בצורה בינונית מאוד את המחצית השנייה, אך הגיעה למצב טוב, שוב ממרחק, בדקה ה-56. הפעם היה זה אלטון אקולטסה שטיווח את השער של בני יהודה, אך שוב עומר ניראון היה עירני והדף לקרן את הבעיטה של ההולנדי.

שון גולדברג, אבישי כהן | קובי אליהו

בדקה ה-69 הפועל ב"ש זכתה בכדור חופשי ממצב טוב ושז'וסואה מאוד אוהב. הפורטוגלי בעט מצוין וסחט הצילה נהדרת מניראון המצוין, שהדף לקרן. את הקרן ז'וסואה הכניס לרחבה, גולדברג נגח מהפינה הקרובה ושוב ניראון סיפק הצלה גדולה. אל הריבאונד הגיע מיגל ויטור, שבישל בנגיחה למריאנו בריירו, אשר המשיך מקלות לרשת בקרוב, כבש שער בכורה והעניק 0:1 להפועל ב"ש.

אבישי כהן, מיגל ויטור | קובי אליהו

בדקה ה-87 הסיפור נסגר סופית והפועל ב"ש עלתה ל-0:2. ז'וסואה קיבל כדור עומק כדור מרמזי ספורי ונותר לבדו במצב של אחד על אחד מול עומר ניראון. הפורטוגלי בצ'יפ נהדר הכניע את עומר ניראון וכבש את החמישי שלו העונה.

עמית כהן, אור דדיה | קובי אליהו

הקצב הפנטסטי במשחק נמשך, ובדקה ה-90+1 מרואן קבהא הורחק בכרטיס אדום אחרי שביצע עבירה מכוונת בתוך רחבת הפועל ב"ש והשופט ארז פפיר שרק מיד לפנדל. מתיאה ליואיץ' ניגש אל הנקודה הלבנה, אך בעט אל המשקוף והחוצה והחמיץ פנדל שלישי ברציפות. כעבור שתי דקות, הגיעה שריקת הסיום.

סתיו פיניש, רמזי ספורי | קובי אליהו
מתיאה ליואיץ', אלטון אקולטסה | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי