סילבס: "בן בסט לא יעמוד לדין, הוא ישחק אם נחשוב שהוא יכול לעזור"

חיים סילבס | לילך וייס

מאמן הפועל חיפה סיכם את הסיבוב הראשון ב-103FM והתייחס לביקורת של החלוץ כלפיו: "לא אמרתי שהוא לא ישחק חודשיים". בעיית השוער: "הפציעה של בוריץ' הסתבכה". המטרות: "לקחת כל מה שאפשר, כולל גביע"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

המומנטום של הפועל חיפה נעצר אתמול (שבת) עם תיקו 0:0 ביתי נגד הפועל חדרה. הקבוצה מהכרמל אמנם צברה רק 18 נקודות ב-13 משחקים, אך זה שווה לה את המקום החמישי בטבלה ובארבעת המשחקים שלה לפני היא צברה שלושה ניצחונות, כאשר ההפסד היחיד שלה בתווך היה למכבי תל אביב שנזקקה למהפך דרמטי בדקות הסיום. מאמן החיפאים, חיים סילבס, התראיין הערב לתכנית הספורט של 103FM וסיכם את הסיבוב הראשון, תוך התייחסות לנתק בינו לעדן בן בסט, שאף ביקר אותו ברשתות החברתיות לפני חמישה ימים.

האזינו לראיון

תחילה דיבר סילבס על כך שדור מלול נמצא חיובי לקורונה: "זה בהחלט מעורר בעייתיות וקצת לחץ. מקווה שמחר בבוקר נעשה בדיקות כל הקבוצה וזה יישאר שם. גם אם לא, נתמודד עם מה שיש. זו רוח התקופה. הוא אומת אתמול בצהריים, הוא הרגיש לא טוב כבר ביום חמישי בערב ולא התאמן ביום שישי".

מדוע לא עשו בדיקות היום: "ניסו לארגן לנו את זה היום, אבל הרופא ביקש עוד יום כי לפעמים הווירוס מקבל יותר זמן לדגור והתוצאות יותר ודאיות. אלה דברים שנשגבים מבינתי".

הקבוצה חסרת יציבות: "זה לא נכון. להוציא את המשחק של אתמול, היו לנו בארבעת המשחקים האחרונים שלושה ניצחונות עם יכולת סבירה לפרקים ועוד משחק אחד מול מכבי תל אביב שהייתם עדים לכך שזה היה יכול להיגמר אחרת בקלות. הייתי מבדיל בין יציבות כללית וליציבות תוך כדי משחק. פתחנו את העונה רע, הכי גרוע שיכול להיות. ברגע שיואב נתן לנו את האפשרות לשפר את הקבוצה דרמטית, משם אנחנו כן יציבים, עם יכולת התקפית טובה. דווקא היציבות השלילית שלנו היא בהגנה, אבל בשני המשחקים האחרונים גם את זה שיפרנו".

ספגו יותר מדי: "אמת. אנחנו על זה בכל הכוח. עובדים על הנקודות שאנחנו חושבים שהן בעייתיות. לא יודע להגיד אם נלך על חיזוק, יש לנו הרבה בלמים בסגל אבל כן היינו רוצים שתהיה עוד תחרות בעמדה הזאת".

מלול. "מקווים שזה יישאר שם" | אריאל שלום

גם רן קדוש אשם בספיגות: "קודם כל אני חייב להגיד שאני מאוד מרוצה מאיך שרן קדוש נכנס לקבוצה כשוער ראשון, הוא המתין להזדמנות שלו המון זמן וזה לא פשוט. הוא שוער שעשה משהו בקריירה ואחד מהאנשים שאני מייחס להם גם את ההתקדמות שלנו. הוא נותן שקט ויודע להביא נקודות, גם אם מדי פעם אנחנו סופגים. מצד שני, יש את יסמין בוריץ' שהוא שוער נבחרת, לצערי הרב הפציעה שלו קצת הסתבכה והחזרה מתעכבת. אם הוא יחזור בטווח נוח אז תהיה תחרות ביניהם, ואם זה לא יהיה בטווח הגיוני, נחשוב על לסדר תחרות אחרת לרן קדוש. עקרונית אנחנו לא רגועים בעמדה הזו כשרק רן נמצא שם".

האם בן בסט גמר את העונה: "בכנות, העבודה שלי האישית עם עצמי היא תמיד לזכור שאני בשירות הפועל חיפה. לא משנה מה קורה ברמה האישית, בתוך המגרש תמיד אעשה את הדברים עבור הפועל חיפה. הכל יכול להיות ובהכל אנחנו מטפלים בצורה שקטה והוגנת, לא בפוסטים או דברים אחרים".

מי ייקח אותו: "לא מדברים על זה ובטח לא כאן. אנחנו לא נעמיד אותו לדין משמעתי, הנושא שלו מול יואב ייסגר ביניהם. אני במחינתי מתנהל הכי נאמן להפועל חיפה ולרצון שלי לנצח, משתמש בשחקנים הטובים ביותר ואם נחשוב שעדן יכול לעזור לנו לנצח, הוא ישחק ואם לא, לא. הפועל חיפה קודמת לחיים סילבס ולכל דבר. לא אמרתי אם נסלח או לא נסלח, רק שהפועל חיפה קודמת לכל. הוא לא ישחק בחודש-חודשיים הקרובים? לא אמרתי את זה, סבבה שזו הפרשנות".

בן בסט. לא גמר את העונה | שלומי גבאי

מה המטרה: "בכל שנה המטרה היא פלייאוף עליון, קודם כל לשם אנחנו מכוונים. אחר כך מסתכלים עוד קדימה ומנסים לקחת כל מה שאפשר, כולל גביע וכולל הצלחה בתוך הפלייאוף אם זה אפשרי. אני לא אומר שצריך להירגע ממאבקי הירידה, אני חושב שעשינו פלייאוף עליון בשנה שעברה ואנחנו לא מורידים את השאיפות שלנו, שיפרנו את היכולת גם ביחס לשנה שעברה".

פלייאוף עליון זה 'עיר מקלט': "זו ביקורת על הליגה ולא על מה שאני אומר. בתוך המילים שלי אמרתי גם שאם נגיע או כשנהיה שם, אני מאוד מקווה שזה יקרה, נרצה ללכת הלאה בתוך זה. מלבד מכבי חיפה שקצת ברחה לליגה, הקבוצות מאוד שוות ויש גם את הגביע. מקווה שנעמוד במטרה שלנו, יש המון קבוצות שנמצאות באזורים שלנו. אני מסתכל על זה שהפועל חיפה בגרסתה הנוכחית, מסוגלת להתמודד עם כל קבוצה והוכחנו את זה. ניצחנו את המוליכה, מצד שני אפשר גם להפסיד לקבוצות שמתחתינו ולכן הדברים תלויים במשחק אחרי משחק. בימים כאלה פתאום הקורונה יכולה להוציא לנו ארבעה-חמישה שחקנים מהסגל. אם נגיע מוכנים כמו בתקופה האחרונה ונהיה חמדנים, נוכל גם להצליח".

רן קדוש. סילבס מרוצה ממנו | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי