ואן לוון קיבל מסר אחרי הדרבי: אתה נשאר עד סוף העונה

בסיום ה-0:4 הענק על הפועל ת"א, ההולנדי קיבל בשורות טובות מראשי המועדון וסיפר: "מאמין שאני יכול להחזיר את מכבי ת"א לימיה הגדולים". בן חיים שהצטיין: "בגיל 30 פלוס אתה מבין דברים שלא הבנת בגיל 25"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שלחה הצהרה גדולה לקראת המשך העונה, כאשר ניצחה הערב (שני) 0:4 מוחץ את הפועל תל אביב בדרבי ועלתה למקום השני בטבלה. בסיום המשחק פטריק ואן לוון קיבל מסר מראשי המועדון – אתה נשאר עד סוף העונה על הקווים. הצוות הישראלי שעבד איתו בנוער יישאר איתו בבוגרים, ולקבוצת הנוער יגיע צוות חדש. בימים הקרובים הוא ישוחח עם מיץ' גולדהאר.

לאחר הניצחון המרשים באצטדיון בלומפילד, ואן לוון סיכם: "רצינו לפני המשחק לשפר את משחק המסירות שלנו וזה לקח לנו קצת זמן למצוא אחד את השני על המגרש. במהלך המחצית עשינו את ההתאמות המתאימות וזה היה מוצלח עם ארבעה שערים. חושב ששני הימים הנוספים שהיו לנו כדי להכין את הקבוצה עזרו מאוד. עכשיו צריך כבר לעבוד על המשחק הבא".

ההבדל בינו לבין דוניס והאם הוא יישאר מאמן קבוע: "אני חושב אין מה להשוות ביני לבין דוניס. הקבוצה משחקת עכשיו במערך שונה ואנחנו רוצים לעבוד על זה. הפער ממכבי חיפה? ניתן פייט בכל משחק ונוציא מזה את המיטב.

ואן לוון. " מאמין שאני יכול להחזיר את מכבי ת"א לימיה הגדולים" | אריאל שלום

"להישאר בתפקיד באופן קבוע? אם אפשר לעבוד עם מקצוענים בכל יום, כמו הקבוצה הזו, אז אני חושב שאפשר לעשות הרבה דברים טובים ביחד. אני מאמין שאני יכול להחזיר את מכבי ת"א לימיה הגדולים שוב כי אם לא, אני לא יעמוד בדרישות של שהציב גולדהאר".

לאחר המאמן, גם טל בן חיים הגיע לעמדת הראיונות לאחר שהציג משחק אדיר. כשנשאל מדוע דוניס "החביא" אותו אמר שחקן הכנף: "למה החביאו אותי? צריך לשאול את זה את המאמן הקודם. כל שחקן רוצה לשחק ואני יכול להגיד שכל השחקנים שלא שיחקו עשו את המקסימום בשביל לשחק. תמיד קל להתמרמר ולקחת את זה למקומות לא טובים, אבל אני מאוד גאה בחדר ההלבשה שלנו, שלאורך כל הדרך לא התמרמר. באנו כל יום לאימון ועשינו את המקסימום. אני מאמין שבדרך הזו אתה בסוף גם מקבל מה שמגיע לך".

השיטה של ואן לוון לעומת דוניס: "השיטה הזו יותר טובה לשחקני כנף. כל מי שמבין טיפה כדורגל יודע, אבל יש מאמן והוא קובע. אני אתן למאמן הקודם את הכבוד הראוי ולא אדבר על איך הוא אימן ומה הוא עשה. יצאנו לדרך חדשה. אני שמח שזה עם שני ניצחונות בלי לספוג שערים וניצחון משכנע היום בדרבי. אני מקווה שנמשיך ככה".

בן חיים. "מקווה שנמשיך ככה" | אריאל שלום

מה עבר עליו בתקופה האחרונה: "הייתי בחו"ל והיה לי לא פשוט. כל התקופה הזו חשבתי איך אני חוזר למקום שאני אוהב, לנצח דרבי, עשיתי את המקסימום בשביל שזה יקרה. אני מאוד שמח שהיום הזה הגיע, כי באמת עברתי תקופה מאוד קשה, אבל זה חלק מהכדורגל. אני לא מתמסכן ואין לי רגשי נחיתות. היו לי שנים מאוד יפות והשנים הפחות טובות – זה חלק מהמקצוע. אני מקווה שזה מאחוריי ואני רוצה לחזור לימים היפים שלי בליגת העל".

התפקוד בכנף ימין: "פטריק מכיר אותי מהתקופה הקודמת שלי במכבי. אמנם הוא לא היה מעורב יותר מדי בבוגרים, אבל הוא מכיר אותי ויודע ששיחקתי טוב בצד שמאל. אני כרגע מתמקד בלהתאמן טוב, לשחק איפה שהמאמן יגיד לי ולעשות הכל בשביל הקבוצה. אני בטוח שהיכולת האישית תגיע בהתאמה".

האם התייאש בתקופתו בספרטה פראג: "הכדורגל זה החיים שלי מהיום שאני זוכר את עצמי. אין דבר שרציתי יותר להרגיש שוב כמו איך שהרגשתי היום. כמובן שאנחנו מתגעגעים לקהל שלנו וזה גם משהו שאני מחכה לו ואפילו חולם עליו בלילה. לרגע לא ויתרתי, למרות כל מה שעברתי. עברתי שתי פציעות מאוד קשות ולא נתתי לזה לשבור אותי. בגיל 30 פלוס אתה מבין דברים שלא הבנת בגיל 25".

בן חיים עם שחקני מכבי ת"א. "בגיל 30 פלוס אתה מבין דברים שלא הבנת בגיל 25" | אריאל שלום

"אני בחור ריאלי ויודע שאחרי שלא שיחקתי שנתיים אני לא אחזור למעמד שהיה לי פה לפני כן, שהייתי פותח כל משחק ומסיים עם דו ספרתי בשערים. אני יודע שאני צריך להשיג את זה שוב דרך עבודה קשה ולא שהשם 'טל בן חיים' יקנה לי סטטוס כלשהו בקבוצה. אני מקבל הכל בהבנה ויודע היום הרבה יותר מפעם שבכדורגל – כבוד וסטטוס צריך להרוויח. אני מרוצה מהיכולת האישית שלי היום, אבל הרבה יותר מהניצחון החלק שלנו. בתקופות קשות כאלה של הקורונה והסגר נתנו לכל האוהדים הצהובים בבית לשמוח וללכת לישון עם חיוך".

פער שמונה הנקודות ממכבי חיפה: "נעשה הכל כדי למחוק את זה. נבוא לכל משחק בשביל לנצח ולא ויתרנו על שום דבר"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי