2020 בכדורגל הישראלי, הסרט

ביבי נתניהו, ערן זהבי, מנור סולומון, יולי אדלשטיין |

ספורט1 ובן ח'ליפה מציגים: שובר קופות עתיר תקציב בכיכובם של גיבורי השנה בכדורגל בתפקיד הדמויות המרכזיות בניהול משבר הקורונה: רה"מ, ברסי, גרוטו, אדלשטיין וביטון. יוקרן ללא קהל. מהרו להזמין לינק לזום

(גודל טקסט)

היי 2020, תגידי מי בכלל רוצה לסכם אותך? גרמת נזקים. רמסת הרגלים. שינית את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על עצמנו. רק מחכים שתלכי, שתהפכי לזיכרון רע ורחוק. לפרק במבחן בהיסטוריה. לסרט דוקומנטרי על… או, הנה רעיון לכתבת סיכום שנה. סרט! משבר הקורונה בישראל בכיכובם של אנשי הכדורגל הישראלי. אתם מדמיינים כבר את הטריילר? בן ח'ליפה הפקות בשיתוף אולפני רשת הביטחון מציגים: 2020. הפקת עתירת תקציב שצולמה בישראל, סקוטלנד, דובאי וסין. סיפור אמיתי קורע לב על משבר עולמי והגיבורים שניהלו אותו. אקשן, דרמה ודמעות. לא תאמינו שמדובר באירועים אמיתיים. כל קשר בין הדמויות למציאות הינו מקרי בהחלט וגם קצת מטריד. הסרט יוקרן ללא קהל, בבקשה קנו לינק לצפייה בזום.

ערן זהבי בתפקיד ראש הממשלה בנימין נתניהו – בחירה קלה. לתפקיד הראשי בסרט צריך שחקן עם כריזמה, מנהיג, קפטן, אחד שהוא גורם מאחד, מישהו שאתה סומך עליו שיוביל אותך באש ובמים, אדם שכובש את המצלמה בראיונות. יש הרבה דמיון בין שני האישים. הנה, נתניהו אמר שהקורונה היא "אולי המשבר הגדול ביותר לאנושות מאז ימי הביניים", וזהבי אמר ש"גם עוד 40 שנה לא נעלה". לאחד מתקשרים מכל העולם בשביל עצה, השני מקבל הצעות מכל רחבי תבל. אחד טען שישראל היא שיאנית העולם בחיסונים והשני, ובכן גם הוא חובב שיאים. ביבי, זהבי, תודו שזה פשוט מסתדר. ערן, ראש ממשלת ישראל. חושבים שאיינדהובן תשחרר אותו בינואר? לצילומים, בטח שלצילומים.

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

אורן חסון בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב – "ברסי" נכנס לחיינו בסערה על תקן הפרזנטור לענייני המחלה, המעדכן הלאומי (בעיקר בשורות רעות) וזורה הפחד הראשי. לדמות שלו חיפשנו את הפקיד הבולדוזר, שלא חושש מעימותים עם מתחריו כדי להגן על העמדות שלו. חיפשנו מישהו עם חזות מקפיאה, שקט מבחוץ וסוער מבפנים. חיפשנו איש של ניגודים. פוליטיקאי ממולח. שחקן רב גוני עם מומחיות בדרמות, בעיקר בתוך הבית. הבחירה כאן הייתה קשה יותר, אבל ועדת האיתור כיוונה אותו לאיש הנכון.

משה בר סימון טוב
משה בר סימון טוב | יעל אילן

פרופסור איתמר גרוטו בתפקיד עצמו – "הנבל" המרכזי של עולם הספורט. האנטגוניסט אליו הופנו כל החיצים. האיש שעל פיו יישק דבר או יותר נכון לא יישק דבר כי אין קהל. לא יהיה קהל. אולי בפלייאוף. אולי ב-2023. בניגוד לברסי המקפיא, לתפקיד של גרוטו חיפשנו שחקן בעל מראה ייחודי שרק בהווייה שלו גורם לך להתעצבן. ובכן, מה יותר טוב מהמקור? ראיתם את גרוטו מתחרפן בדיונים של ועדת הקורונה? הוא שחקן טבעי.

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

אוראל גרינפלד בתפקיד הממונה לשעבר על בריאות הציבור, פרופסור סיגל סדצקי – הוא תמיד חמור סבר, תמיד מוכן לחנך ולהטיף לעוד שחקן, תמיד מדבר בתשוקה על מסעותיו ברחבי העולם. אתה רואה אותו, אתה מכבד אותו ובד בבד גם חושש ממנו. אין מתאים מגרינפלד לתפקיד המטיף הלאומי הקשוח שלא טועה אף פעם ויודע בדיוק מה קורה בעולם ומה צריך לקרות כאן. דניאל בר נתן יחליף אותו בתפקיד ד"ר שרון אלרעי פרייס.

אוראל גרינפלד | Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images

ניר קלינגר בתפקיד שר הבריאות יולי אדלשטיין – לתפקיד השר הקשוח, קר הרוח עם נגיעות אמוציונליות, שהגיע כהבטחה גדולה, אבל בפועל נקלע במרכזן של מלחמות שלא ידע תמיד לנצח אותן ולא הביא איתו שינוי יוצא דופן, חיפשנו מישהו ש… נו, איך נגיד את זה… פיגורה… אבל, נו אחד שמתריע ולא מרים ידיים ובתכלס מה כל זה באשמתו, אבל אולי קצת… והתוצאות… אבל מה הוא יכול לעשות אחרי מה שהשאירו לו. בקיצור, הבאנו שם גדול לתפקיד קטן. שיקולי רייטינג.

מאמן בני יהודה גנרי בתפקיד פרויקטור הקורונה לשעבר, פרופסור רוני גמזו – לתפקיד הפרויקטור חיפשנו מישהו עם מעמד וסמכות על הנייר, שבפועל אין לו שום יכולות ואף אחד לא ממש מקשיב לו. אתם יודעים נמר בלי שיניים. מישהו שההחלטות מתקבלות מעל הראש שלו. אין צורך להסביר יותר מזה, נכון?

ברק אברמוב
ברק אברמוב | דני מרון

וילי רוטנשטיינר בתפקיד יו"ר ועדת הקורונה ד"ר יפעת שאשא ביטון – אחלה שאשא ביטון, מכוכבות התקופה ובוודאי אחת שהרוויחה ממנה מעמד ועל הדרך צברה לעצמה לא מעט מתנגדים. בעיני רבים, שאשא ביטון רהוטה, שקולה, נקייה, מקצועית ששמה את האינטרסים הנכונים בראש סדר העדיפויות. בעיני אחרים, היא פופוליסטית ואופורטוניסטית. מממ… לנו זה הזכיר מנהל טכני מסוים שהיה בדרך החוצה ובסופו של דבר נשאר כמאמן נבחרת לעוד שנתיים בזכות תוצאות סבירות ותמיכה של חדר ההלבשה. הוא גם מדבר נהדר. אמרנו את זה כבר?

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בוני גינצבורג בתפקיד פרופסור גבי ברבש – הקורונה הכניסה לחיינו מונחים כמו התפשטות אקספוננציאלית, חקירה אפידמיולוגית, מקדם הדבקה, חיובי-גבולי, אחוזים מסך הבדיקות ובעיקר הרבה מאוד גרפים. היא הכניסה לחיינו את עדת הפרופסורים-פרשנים ובראשם את ברבש המחמיר באולפן חדשות 12. עכשיו, בואו, אתם מכירים פרשן ספורט אחר שיכול להעביר מהלכים מדויקים באמצעות שימוש באביזרים? בוני קל.

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש | מסך

משה חוגג בתפקיד פרופסור יורם לס – כוכב המשנה של הסרט שאנחנו בהחלט בונים עליו כמועמד חזק לזכות לפרס "בדיקת הזהב". ליטרלי חיפשנו כוכב. שחקן שיכול לשחק דמות כובשת. כריזמטית. סוחפת. להשתלט על סצנות ולגרום לכם לא להוריד את העיניים מהמסך. מישהו עם דעות ש(אולי) מקדימות את זמנן, שלא מפחד להביע אותן בפומבי (שוב ושוב) ולהגן עליהן מול כל מי שיעז לצאת נגדו (גם אם מדובר בקונצנזוס). שחקן שאי אפשר להישאר אדיש אליו גם אם אתה לא לגמרי מאמין לו. רק שפעת? אולי שייח'? ימים יגידו. מושיקו בחייאת, סומכים עלייך. אתה אמור לעשות לנו את הסרט.  

משה חוגג | בית"ר ירושלים, רשמי

משתתפים נוספים: 

ברק בכר בתפקיד גדעון סער – לא שחקן ראשי בניהול משבר הקורונה, אבל כזה שמפציע לקראת סוף הסרט כאחד שמאיים להדיח את ראש הממשלה המכהן אחרי שנים בתפקיד. 

ברק בכר | צילום מסך

האחים ניסנוב בתפקיד שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן – תפקיד קטן יחסית שנועד לאדם שלא שמר על ההנחיות, התברר שתפקידו גדול עליו והוא עזב אותו לפני שריקת הסיום. 

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | יוסי אלוני

פיד ירוק ופיד צהוב בתפקיד מכחישי הקורונה מול חברי כת הסגר – כולם יודעים שהשיט האמיתי של הקורונה לא התרחש באולפנים אלא בטוויטר, שם אין חוקים, כל אחד יכול להביע דעה, להיכנס בצד השני ובעיקר להתעסק בצד השני. מי זה מי? מה זה משנה. העיקר שיש אקשן. 

אבי לוזון בתפקיד מנכ"ל פייזר – איש עסקים ממולח שדפק קופה יפה בחסות המצב. 

אבי לוזון
אבי לוזון | באדיבות מכבי פתח תקווה

מנור סולומון בתפקיד החיסון – התקווה של כולנו ל-2021 והלאה, כי בכל זאת, שנה חדשה ונמאס מהציניות והייאוש. בואו נסיים בטוב ונתחיל בטוב. 

מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי