אתם בחרתם: ולדימיר איביץ' הוא מאמן השנה בישראל

ולדימיר איביץ' מאמן השנה | ספורט1

הסרבי שהוביל את מכבי ת"א לאליפות שנייה ברציפות, בה קבוצתו ספגה 10 שערים בלבד, זכה ל-52% מהקולות של גולשי ספורט1. בכר במקום השני, אבוקסיס שלישי. באירופה: פליק קיבל את מרב הקולות

(גודל טקסט)

ולדימיר איביץ' סיים את 2020 בצורה מאכזבת מאוד כאשר פוטר מווטפורד מליגת המשנה באנגליה בעקבות סכסוך מול כוכב הקבוצה טרוי דיני. אך אולי המאמן הסרבי יכול לשאוב עידוד מכך שהקהל הישראלי ושל מכבי תל אביב בפרט, זוכר את הקדנציה המרשימה שלו על הקווים בצהוב לטובה ובחר אותו למאמן השנה בישראל עם 52% מההצבעות של גולשי ספורט1.

למי שבמקרה לא זוכר, משחקו הראשון של איביץ' בשנת 2020 היה לא אחר מהניצחון 3:4 המדהים על מכבי חיפה ומאז ניהל עוד 19 משחקים בצהוב – עד שהודיע על עזיבה – בהם ניצח 13 משחקים, סיים בחמש תוצאות תיקו והפסיד רק להפועל באר שבע במחזור הסיום של הפלייאוף העליון. בסך הכל לאיביץ' יש 78% הצלחה בישראל בשנת 2020.

אחרי הסרבי, מופיע ברק בכר (30%), שבינתיים מוביל את מכבי חיפה למקום הראשון בפסגה בפער של שמונה נקודות מיריבתה הישירה על תואר האליפות, מכבי תל אביב. מאמן הפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס (9%), סוגר את השלישייה הראשונה בעקבות מסע נפלא בגביע שהסתיים בהנפה ראשונה לאחר 23 שנה וקמפיין אירופי מוצלח בו השיגה הקבוצה מבירת הנגב שש נקודות בשלב הבתים של הליגה האירופית.

ולדימיר איביץ', ברק בכר
ולדימיר איביץ', ברק בכר | דני מרון

את פרס מאמן השנה באירופה קיבל מי שרובנו כלל לא הכיר את שמו בשנת 2019. האנזי פליק החליף את ניקו קובאץ' לפני כשנה ופרץ לחיינו כמו מטאור. המאמן שקיבל תחילה את התפקיד באופן זמני, הוכיח לחברי ההנהלה שאין להם סיבה לחפש מאמן אחר, עם זכייה בכל תואר אפשרי והפסד אחד בלבד בשנת 2020.

המנג'ר הגרמני שקיבל 45% מהקולות חלף על בן ארצו יורגן קלופ, שקיבל כ-32% הצבעות בעקבות אליפות היסטורית עם ליברפול ונחשב בעיני רבים למאמן הטוב ביותר בעולם – אבל גם התומכים הגדולים ביותר של קלופ מבינים שההישגים של מאמן באיירן מינכן הנוכחי היו לא פחות מהיסטוריים. מי שמופיע במקום השלישי, הוא פפ גווארדיולה, שלא ממש מצליח עם מנצ'סטר סיטי בהשוואה לשתי עונות האליפות – אבל נראה ששמו עדיין הולך לפניו ולכן זכה ב-8% מהקולות.

מאמני השנה | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי