כלפון: "מקווה לראות את הקהל ביציעים כבר באמצע מרץ"

אוהדי קבוצות ליגת העל | ספורט1

לאחר הצגת תכנית הדרכון הירוק, יו"ר מנהלת הליגות התראיין ב-103FM וסיפר: "המטרה היא להחזיר את האוהדים ואני מקווה לקבל את העדפה ממשרד הבריאות. צריכים 1,500 חיסונים בשביל שהענף ימשיך לפעול"

(גודל טקסט)

תכנית הדרכון הירוק הוצגה הבוקר (שני) ובה המטרה המרכזית – החזרת הקהלים למגרשי הכדורגל בישראל. הערב התראיין יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, וסיפר מה כרוך בעתיד הכדורגל בישראל, כמו גם הצעדים של המנהלת לקראת חזרת הקהל ודעתו על הפסקת הליגה פעם נוספת.

האזינו לראיון המלא

תכנית הדרכון הירוק: "המטרה היא להחזיר את הקהל ליציעים. כבר לפני חודש פנינו גם למשרד הבריאות וגם למשרד הספורט, כדי שברגע שאנשים יתחסנו, הם יוכלו להיכנס למגרשי הכדורגל. אמרתי שאני מקווה מאוד שכל הדברים יאושרו בכנסת ובוועדות הדרושות. מקווה שבאמצע חודש מרץ נוכל לראות אוהדים ביציעים".

חיסון שחקני הכדורגל: "אנחנו מדברים על 880 שחקנים בשתי הליגות המקצועיות. אם נוסיף את הצוותים המקצועיים והשופטים, אנחנו מדברים על 1,500 אנשים. הגשנו תכנית מסודרת למשרד הבריאות, ואנחנו כמנהלת נתפעל את כל היום שדרוש".

"נכין אצטדיון שכל הקבוצות יגיעו אליו ונעשה את כל מה שאנחנו צריכים. אנחנו צריכים רק 1,500 חיסונים. כל זה יקרה רק אחרי שיסיימו לחסן אנשים בני 60+ וצוותים רפואיים. הבנתי ממשרד הבריאות שמדובר בשבוע הקרוב או בשבוע הבא. אחרי זה נקבל את העדיפות כדי לחסן את הכדורגלנים".

סמי עופר
סמי עופר ריק. בקרוב ישוב לארח קהל? | מאור אלקסלסי

האינטרס הציבורי: "אנחנו כמובן מתבססים על האינטרס הציבורי שבו הספורט משוחק כדי לגרום לאנשים להישאר בבתים ולצפות במשחקים. לפי מחקרים, את הכדורגל לא מפסיקים בכל העולם גם במצב של סגר. עניין נוסף הוא שכל השחקנים בבידוד ביתי ואין נדבקים במגרש הכדורגל. אני מקווה שנצליח לגרום לליגה הזו להמשיך ולפעול בשגרה. הקבוצות יקרסו כלכלית אם נפסיק שוב את הליגה, והפעם לא נוכל להחזיר אותן לכושר".

"אנחנו כמנהלת מצטיירים כמשטרה ושריף, אבל הקבוצות יודעות שהן אלה שנמצאות עם השחקנים. בעלי הקבוצות יודעים שהם אחראים על השחקנים והם יודעים את המצב הכלכלי שלהן. הקבוצות יודעות שאם שחקן לא ישמור על הנחיות, הפרנסה שלו קודם תפגע, הקבוצה שלו תפגע וגם האוהדים שלו. אמרנו שנטיל קנסות על מי שמפר את ההנחיות והבהרנו לכל הקבוצות את הכל. יכול להיות שיש מקרים יוצאי דופן שאנחנו לא יודעים עליו, אבל ברוב כולם שומרים על ההנחיות. מן הראוי ששחקני הכדורגל יתנו כבוד למקצוע שלהם".

עסקת המכירה של בית"ר ירושלים לשייח' בדובאי: "לגבי העניין של בית"ר, אני מציע לחכות. יש את הבקרה התקציבית והוועדה, הם בודקים את הכל וצריך לאפשר להם להמשיך את הבדיקה הזו. כמובן שברגע שתהיה החלטה שלהם נוכל להגיב. חבל להסתמך על דבר שנמצא בתקשורת כשאין החלטה לכאן או לכאן. למדתי שבכדורגל אין שקט והכל בתקשורת. בשלב הזה, כל עיסוק בנושא הזה הוא מיותר לדעתי".

אוהדי מכבי תל אביב
הקהל עשוי לחזור בקרוב לבלומפילד | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי