התכנית: מחזורי אמצע שבוע ודחיית הגביע. גם חלון ההעברות יידחה?

ניקיטה רוקאביצה, איתן טיבי | דני מרון

במנהלת שוקלים לקצר את הפלייאוף, אך תכנית המגירה היא להמשיך לשחק גם במהלך יוני. כלפון: "נוכל להשלים את הליגה". לא ברור כיצד ייערכו באשר למשחקי הגביע, במשרד הספורט הבטיחו: אם הסגר יוארך, הספורט יוחרג

(גודל טקסט)

הסגר שייכנס לתוקף ביום חמישי בחצות וצפוי לעצור את המשך ליגת העל, מוביל את ראשי מנהלת הליגה לחשיבה מחודשת לגבי סדר המשחקים. אחת האפשרויות שעלתה הלילה (בין שלישי לרביעי) היא שאם משרד הבריאות לא יאפשר החרגה ברגע האחרון, יקוצר הפלייאוף העליון של ליגת העל כך שיתקיימו בו חמישה משחקים במקום עשרה – משמע סיבוב אחד.

במנהלת חוששים שלא יוכלו לקיים את כל 36 המחזורים אם הליגה תיעצר פעם נוספת, גם לאור העובדה שאליפות אירופה תיערך בקיץ ועל פי אופ"א יש דד-ליין עד חודש יוני כדי לסיים את העונה ועל ההתאחדות והמנהלת יהיה להשיג אישור חריג כדי לשחק גם אחרי חודש מאי. יחד עם זאת, במנהלת הדגישו כי מדובר בתכנית חירום בלבד. היו"ר ארז כלפון אמר הלילה כי: "נוכל להשלים את הליגה באמצעות מחזורים באמצע השבוע".

בנוסף, בהתאחדות לכדורגל הבהירו כי העונה תגיע לסיומה והבטיחו כי יפעלו במידת הצורך לקבל הארכה לשחק גם לתוך חודש יוני: "התאחדות לכדורגל תפעל ככל יכולתה לטובת חזרה מלאה לאימונים ולמשחקים בכלל הליגות במהירות האפשרית ובכוונתה להבטיח את סיום עונת 2020/21 על כר הדשא, גם אם הדבר יצריך את הארכת העונה", נמסר בהודעה רשמית.

במנהלת חושבים גם על אופציות חלופיות, לקיצור הפלייאוף העליון, אולם כרגע עדיין לא נמצא הפתרון הסופי לעניין. משרד הבריאות אפשר החרגה לפיה האימונים כן יתקיימו ולכן בחלק מהקבוצות לא מבינים מדוע אין אישור לקיום משחקים. "בין כה וכה יש מגע בין שחקנים. הרי מקפידים על הנהלים. כמה שרשראות הדבקה ראיתם בתקופה האחרונה בקבוצות ליגת העל?", אמרו.

ליגת העל תקוצר? רוקאביצה, כהן, ורד ואלטמן | ספורט1

בשבוע הבא אמור להתקיים מפעל גביע המדינה, אולם הסגר מבטל אותו. בהתאחדות יצטרכו למצוא זמנים אחרים לקיום המפעל ולא ברור האם היא תצליח לסיים אותו בזמן. "אף אחד לא מבטיח לנו שהסגר לא יוארך, למרות שבמשרד הספורט הבטיחו שגם אם זה יקרה, הספורט יוחרג", אמרו אתמול במנהלת.

גם הקבוצות חוששות מהמצב. "יהיו כאן בעיות עם זרים, הסגר מקשה על הכל, זה ברור", אמר בכיר באחת מקבוצות הצמרת בליגת העל. "הסגר הורס מומנטום, פוגע בכושר הגופני. זאת מכה קשה לענף". בעניין הזרים, ייתכן שההתאחדות תבקש לדחות שוב את חלון ההעברות בגלל הסגר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון הודה: "עצירת האימונים והמשחקים כבר לפני שבועיים, כמו גם הסגר הכללי הצפוי, מציבים אתגר גדול עבורנו אבל אנחנו נחושים לעשות כל שלאל ידינו במטרה לחזור במהירות האפשרית לפעילות בכלל הליגות ובמפעל גביע המדינה, כך שעונת 2020/21 תגיע לסיומה במקום היחיד בו היא ראוי לעשות זאת – כר הדשא. ההתאחדות לכדורגל נערכה מבעוד מועד לאפשרות שנגיף הקורונה והתחלואה הגוברת יחייבו עצירות במהלך העונה, גובשו ואושרו פורמטים חדשים ולוחות זמנים ריאליים ואנחנו משוכנעים כי גם בזכות קצב החיסונים המרשים נעמוד באתגר האדיר שניצב בפני הענף. ידענו בכל פעם לחזור חזקים יותר וערוכים בהתאם, וככל שהעצירה הפעם תהיה קצרה יחסית כך ישובו השחקנים והשחקניות בליגות ובגילים השונים לפעילות מהר ככל האפשר. אנחנו בקשר רציף ופורה עם שר הספורט, שר הבריאות וכל גורם רלוונטי, הם מבינים היטב את ההכרח הספורטיבי להשיב את הפעילות בענף ויחד נצלח גם את הסגר השלישי, האחרון כך כולנו מקווים".

בתוך כך, המנהלת הודיעה היום כי בהמשך להחלטת הממשלה על סגר, המחזור ה-19 בליגה הלאומית שהיה אמור להתקיים ביום שישי, הוקדם למחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי