ביבי, אם תאבד את אוהדי הכדורגל תאבד גם את השלטון

ביבי נתניהו | YOAV DUDKEVITCH / Contributor

דעה: דורות שלמים של ספורטאים עוזבים את התחום, הממשלה מנותקת מהעם והתרבות נעלמת. גם את המעט שנשאר, רוצים לקחת. אוהדי כדורגל צריכים להצטרף להפגנות בבלפור במוצ"ש? אביחי קרבצ'יק בטור מיוחד

(גודל טקסט)

ביבי, האמת שאני לא מבין מה עובר לך בראש. אתה רוצה סגר מהודק בגלל התחלואה שמשתוללת? סבבה. אתה רוצה לסגור את הגנים ולהפוך אותנו לבייביסיטר שבועיים? מוכנים לקבל. אתה רוצה להוריד את העקומה? האמת שגם אנחנו חולמים כמוך לחזור לחיים אבל יש משהו שאנחנו לא מוכנים לעבור עליו לסדר היום – וזה להרוס לנו את הנשמה.

אם אתה רוצה לקחת לנו את החמצן? אז תשכח מזה. עד לפה. באנגליה המוטציה משתוללת, התחלואה שוברת שיאים, קברי אחים בלונדון ובכל זאת משאירים את הכדורגל פתוח. אתה יודע למה? כי יש להם מנהיג אמיץ בשם בוריס ג'ונסון, שיודע שבלי כדורגל אין חמצן. כי זאת תרבות ובנכס הזה אסור לגעת.

נראה לי שאתה קצת מנותק, כנראה אפילו הרבה מנותק. אתה צריך להיכנס לתמונה ולומר בפה מלא – אסור לסגור את הכדורגל. מה עוד, שבכל העולם יודעים שאם אין תרבות, הנשמה נשרפת, יש ריק מאוד גדול, כעס, תסכול. זה החיים שלנו, הבידור שלנו. בישראל לא התקיימו אירועי תרבות קרוב לשנה, אין קהל במגרשים, לא מוזיקה, לא תיאטרון, לא סרטים. נשאר לנו דבר אחד שמשמח אותנו וממלא אותו באושר שיכול במעט למלא את הריק שנותר בנו.

אז למה אתה לא זורע פחד והיסטריה במקום להפעיל את השכל הישר? הרי אתה בנאדם חכם. בגל השני שלא היו נתוני הדבקה בספורט, משרד הבריאות אמר את זה בעצמו. הגיע הזמן להפעיל את השכל ישר. בכדורגל אין התקהלויות. בכדורגל בודקים את השחקנים כל שבוע. יש במנהלת הליגה רגולטור שעושה הכל למנוע שרשרת הדבקה ומגיב בזמן.

הספורט בארץ הולך ומדרדר בשנה האחרונה. מגילאי נוער ועד לגילאים בוגרים, דורות שלם של ספורטאים יוצאים מהתחום ובשביל מה? לרצות את החרדים? אתה רוצה להראות שכולם שווים כדי שגם הם ישתכנעו שצריך לעצור הכל? מה ההיגיון פה? כמה אנחנו יכולים לנשוך שפתיים, לסבול בשקט, לדאוג לילדים שאתה החלטת לא לשלוח למערכת החינוך ובסוף עוד לקחת לנו את המעט שנשאר.

הרי אין פה היגיון אפידמיולוגי, יש פה רק פוליטיקה. אז מה אוהד כדורגל צריך לעשות? להצטרף להפגנות בבלפור במוצ"ש? אתה מוקף ביריבים פוליטיים, שכולם מתנגדים לך בצורה חד משמעית, ותאמין לי שאם תאבד את אוהדי הכדורגל, תאבד גם את השלטון. תחריג את הכדורגל. היום!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי