אייל סגל תוקף: "החלטה פופוליסטית. היינו צריכים לשבור את הכלים"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי מכבי נתניה זעם בתכנית הספורט של 103FM על עצירת הספורט: "אין היגיון. הסיכוי שנחזור ב-23 בינואר נמוך. כבר שנה מחלקות הנוער מושבתות. אופ"א תבקש לקצר את הליגה אם היא תגלוש לחודש יוני"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

ההחלטה המנותקת והשערורייתית של עצירת הספורט והכדורגל בפרט במהלך הסגר השלישי כבר עוררה הרבה תגובות חריפות מצד אנשי ספורט בישראל. אייל סגל, בעלי מכבי נתניה, התראיין הערב (חמישי) לתכנית הספורט של 103FM ותקף גם הוא את השהיית הליגה.

האזינו לראיון

"ההחלטה לסגור את הספורט היא פופוליסטית", ירה סגל. "אין לזה שום היגיון. ההפך, אם אני היום שר הבריאות אני מרים טלפון לארז כלפון ואומר לו שהדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות לטובת הסגר זה לשחק כל יום משחק. אין דרך טובה יותר היום לשרת את הציבור שתקוע בבית מאשר משחק של שעתיים בכל ערב. תענוג. אין היום הופעות ולאנשים נמאס לשמוע חדשות. כדורגל שלנו, ישראלי, ארבע פעמים בשבוע ליגת העל, פעמיים בשבוע ליגה לאומית – תענוג אמיתי. במקום זה קיבלו החלטה שאין בה היגיון".

"היה לי רעיון לקחת את הרב קנייבסקי כספונסר של הליגה ואז לא הייתה שום בעיה", התלוצץ סגל ועל הדרך עקץ את המגזר החרדי. "הבטיחו שב-23 בינואר נחזור לשחק כדורגל והליגה תתחדש. הסיכוי שזה יקרה לדעתי נמוך מאוד".

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

"אסור היה לנו לאפשר לסגור את הכדורגל, היינו צריכים לשבור את הכלים", המשיך בעלי מכבי נתניה. "יש מספיק כוח. יש המון כוח לרייטינג של הספורט בארץ. היינו צריכים לשבור כלים, לא משהו אחר. זו הדרך היחידה, אין דרך אחרת. היינו צריכים לעשות המון יחסי ציבור, המון רעש, להסביר בצורה הגיונית ישירות לציבור יום יום בכל ערוצי החדשות את הקשקוש-בלבוש הזה".

"אתם מודעים לזה ששנה מחלקות הנוער מושבתות? שנה שלמה!", אמר סגל. "אני לא רוצה להיטפל לציבור כזה או אחר, אבל זה בדיחות הדעת כשאתה בא ורואה איך מתייחסים לתקנות במקומות מסוימים ואיך מתייחסים במקומות אחרים. עוד מעט אנחנו מגיעים לשנה בלי מחלוקות נוער. מדוע במדינה מתוקנת היה צריך לסגור את הקבוצות המקצועניות?".

נושא הכסף מרשת הביטחון: "עד שהתחילו עם זה הגיע נובמבר. המשמעות של הרשת, באופן כללי, היא יוצאת בערך בסביבות 45% מההכנסות הממוצעות של שנה אחת בשנתיים האחרונות. ככל שלקבוצה יש הכנסות יותר גבוהות היא נפגעת יותר. בנוסף, כמו שאמרתי זה התחיל רק בנובמבר והעבירו עד היום שני תשלומים, נובמבר ודצמבר. בסופו של תהליך זה לא ישנה, כי זה עדיין אותו סכום".

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

האם ייתכן שהליגה תקוצר: "אנחנו המדינה היחידה שלא משחקת ונהיה חייבים לשחק את הליגה עד ה-31 במאי. כרגע עד ל-31 במאי יש אמצע שבוע אחד שלא נוצל ושאפשר לשחק איתו עם כל התכניות של נבחרות, גביעים וכו'. אופ"א תבקש מאיתנו לקצר את הליגה אם היא תגלוש לחודש יוני".

"אי אפשר לקצר את הליגה במשחק אחד. נניח בפליאוף העליון יש משחקי בית וחוץ, אז צריך לקצר חמישה משחקים. זאת אומרת שאם יקצרו את הפלייאוף, יקצצו גם מהסכומים שמקבלים מהטלוויזיה, למרות שההוצאות יישארו אותן הוצאות".

עוד באותו נושא: אייל סגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי