גיא פלג חשף בשידור: שחר התייעץ איתי בנוגע לאצילי, זה מה שאמרתי לו

עומר אצילי, גיא פלג, יעקב שחר | מכבי חיפה / 103FM / מאור אלקסלסי

העיתונאי המזוהה עם מכבי חיפה חשף למאזינים בתכניתו ב-103FM את השיחה בינו לבין נשיא מכבי חיפה בקשר להחתמת הכוכב השנוי במחלוקת: "גם לסנקציה ציבורית, צריך להיות גבול. הוא הוגלה ממדינתו"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

גיא פלג, אוהד מכבי חיפה ידוע ואחד שעבד במועדון בעבר, הקדיש את תוכניתו הבוקר ב-103FM לדיון השנוי במחלוקת סביב עסקת עומר אצילי. בתחילה עלה מאזין שתקף את ההחלטה, ביקר את הקשר ששוחרר מאפואל ניקוסיה ואת ההחלטה של יעקב שחר להחתימו אחרי שקיים יחסי מין עם קטינות.

גיא פלג הגיב לטענות על כך שלטענת המאזין, הערך המקצועי שאצילי מביא עימו לא שווה את הכתם: "צא מנקודת הנחה שמבחינה מקצועית בלבד, הגורמים הרלוונטיים במכבי חיפה, חושבים, אולי בטעות, כי הערכות לגבי יכולות של שחקן יכולות להתברר כטעות, הם חושבים שאציל שחקן שובר שוויון. אנחנו רוצים לדבר על העניין העקרוני, עניין הרמה לא רלוונטי. אתה בעצם אומר שמועדון פאר כמו מכבי חיפה, בטח בקנה מידה ישראלי, והבעלים שלו, שהוא אדם בן 80, עם רקורד של עשייה ציבורית מפוארת בספורט, לא צריכים להכתים את המועדון בשחקן עם כתם כל כך גדול"

לאחר מכן, פלג פירט את עמדתו בנושא וחשף מה אמר ליעקב שחר שהתייעץ עימו: "אני לא צופה בלתי תלוי, נקודת המוצא היא שאני אוהד ואני בעצמי ייעצתי ליעקב שחר בעניין הזה, אנחנו נפגשנו לבקשתו ושוחחנו בעניין הזה. והעמדה שלי הייתה, ואני אמרתי אותה, ולא בפעם הראשונה. שאני חושב, שגם לסנקציה ציבורית, והיה מקום לסנקציה כזו, צריך להיות גבול. אני חושב שאדם, שהוגלה ממדינתו, ואני מזכיר, כי הוא לא הועף ממכבי תל אביב סתם, היכולת הגבוהה שלו הייתה ידועה לכל הקבוצות, ועובדה שאף קבוצה בארץ לא רצתה לגעת בו ולא בשני (מיכה). אני לא שמעתי התנצלות ממנו. הוא בשעתו כתב מכתב, אני לא זוכר בדיוק מה נאמר.".

לאחר מכן עלה מאזין נוסף, שדווקא תמך באצילי: "לא האשימו אותו בדבר, התיק נסגר מחוסר אשמה. זה לא עניין של אף אחד", אך פלג הגיב על כך בצורה נחרצת. "אתה ציטטת את יענקל'ה שחר, ויענקל'ה מבין שנפל פה דבר. לא כל השיפוט הוא האם מדובר בעבירה פלילית או לא. בסופו של דבר, מדובר בכוכב כדורגל, נשוי ואב, בן 26, קיים יחסי מין עם שתי קטינות. זה בטוח. אין אחריות פלילית כיוון שהתברר שהם הטעו אותי באשר לגיל, אבל את זה אנחנו שמים בצד, את העניין הפלילי, אני עבדתי במכבי חיפה, וזה מותג, וביום הראשון ששחר קנה את הקבוצה הוא לקח אותי, ותמיד היה לו חשוב שמכבי חיפה תהיה נטועה בקהילה, לבקר בבתי חולים ולתרום בפעילויות חברתיות כאלה או אחרות. כל הפעילות הזאת נובעת מהמחשבה שמכבי חיפה היא מעבר לקבוצת כדורגל. אז על הרקע הזה, באים ואומרים, אדם שלא עבר עבירה פלילית, אך התנהג באופן 'חלאתי', למה הוא צריך להיות חלק מהמועדון? תאר לך שהיה מתברר, שאחד הכוכבים, נגיד שרי, מדבר בגסות ומשפיל ורודה באנשי צוות, סתם התנהגות 'דוחה', לא היית רוצה שהוא יהיה חלק מאיתנו".

המאזין ענה: "נכון ואת החוב שלו הוא ישלם, הוא יעשה כמו 'עבודות שירות' במכבי חיפה וצריך לתת לו הזדמנות".

גיא פלג: "אני גם חושב שהיה נכון להחתים אותו. אבל אתה הרי יודע שכוכבי כדורגל הם דמות לכוכב, וחבר'ה צעירים מתלבשים כמוהם, מסתפרים כמוהם, מתנהגים כמוהם, ואז שמתברר שאותו כוכב כדורגל, שהוא דמות לחיקוי עבור בני נוער, צעירים וסתם אנשים בחבר'ה, מנצל את מעמדו כדי לקיים יחסי מין עם בחורות, שאמנם לא ידע שהן קטינות, אך צעירות מאוד, האם אתה לא חושב ששווה דיון ציבורי בנושא?אז מגיע לו להיענש, על זה שנינו מסכימים. עכשיו השאלה האם העונש הציבור הוא מידתי. יש כאלה שאומרים, להחזיר אותו חודשים בודדים אחרי שסולק ממכבי תל אביב לקבוצת הפאר ממכבי חיפה, זה מוקדם מדי, צריך לחכות עוד זמן, ואני חושב שזה מספיק זמן. אבל אפשר להתווכח על זה. מה שאני רוצה לומר, שהדיון הוא לא משולל יסוד, יש טענות כבדות משקל, למה לא היו צריכים לקחת אותו. זה הדבר היחיד שאני אומר, לי יש קרובת משפחה שאמרה 'אני לא קונה יותר מנוי. אני לא רוצה להיות אוהדת של קבוצה שזה הכוכב שלה'. אלה טענות כבדות משקל, אי אפשר לבטל אותן, כאילו מדובר בטענות משוללות מהיסוד".

האזינו לתוכנית המלאה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי