"משרד הבריאות הבטיח שהכדורגל חוזר השבוע. אופטימי שיאשרו לנו לחסן"

חילי טרופר, ארז כלפון
חילי טרופר, ארז כלפון | פלאש 90

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, התראיין ב-103FM וסיפר על האפשרות שבקרוב כל השחקנים, המאמנים, הצוותים והמנהלים יקבלו חיסון נגד קורונה: "מזה שבועיים לוחצים יום-יום". וגם: מדוע אין בדיקות שבועיות?

(גודל טקסט)

ממשלת ישראל צפויה להתכנס מחרתיים (רביעי) כדי לדון באפשרות להאריך את הסגר הכללי שהוטל במדינה, אבל במנהלת הליגות משוכנעים שבסוף השבוע שתי הליגות הבכירות בישראל יתחדשו. בריאיון אתמול (ראשון) עם יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, הוא דיבר על כך וגם נשאל אם בקרוב יתקבל אישור לחסן את כל הכדורגלנים ואנשי הצוות בליגות העל והלאומית.

תחילה נשאל כלפון מדוע המנהלת לא דואגת לבדיקות קורונה מסודרות לפחות אחת לשבוע: "עם תחילת המגפה, הגענו למשרד הבריאות במטרה לאפשר בדיקות לכל המועדונים. משרד הבריאות סירב, כי יש לו סדרי עדיפויות אחרים ובדיקה היא משאב ציבורי. כמובן שהצענו לשלם על הבדיקות, אבל משרד הבריאות צריך לאשר לנו לערוך אלפי בדיקות מדי שבוע. על פי התקנון המוסכם מול משרד הבריאות, מי שסובל מתסמינים עושה בדיקה. אם נשלח כל שבוע 1,500 אנשים להיבדק, אנחנו עלולים למצוא חולים רבים כל שבוע כי הבדיקות לא מדויקות".

האזינו לריאיון של ארז כלפון ב-103FM

למה משרד הבריאות לא מאשר בדיקות: "ישבנו והתייעצנו עם משרד הבריאות ואיתם קבענו את הפרוטוקול. כל שחקן יכול להיבדק באופן עצמאי אם הוא לא מרגיש טוב, אבל מעבר לכך אנחנו יודעים לתפעל את הנושא ואם יש שחקן מתלונן על תסמינים, כל הקבוצה נשלחת לבדיקות מיד. אם נשלח קבוצות כל שבוע להיבדק באופן קבוע, נמצא כאן בטעות מאות נדבקים כי הבדיקות לא לגמרי אמינות. אני מנהל את הליגה לפי התקנון שסוכם עם משרד הבריאות".

"נמצא בטעות מאות נדבקים כי הבדיקות לא לגמרי אמינות" | אריאל שלום

למה בכל העולם משחקים וכאן לא: "אנחנו לא משחקים בגלל שהממשלה החליטה. אתם יכולים להגיד מה שאתם רוצים בתור מראיינים, אבל אני בסופו של דבר מגיע עם טיעונים מקצועיים למשרד הבריאות כדי שנשחק כדורגל".

אם הליגה הלאומית תתחדש בשישי וליגת העל בשבת: "אנחנו נערכים לחידוש הליגה. המצב הוא כזה: משרד הבריאות סגר את הכדורגל ואמר לנו שנחזור לשחק אחרי שבועיים, גם אם הסגר יימשך. ביום רביעי הממשלה מתכנסת כדי להחליט אם הסגר יתארך או לא, אבל אני בוטח באנשי משרד הבריאות שיעמדו בהבטחה ויאפשרו לנו לשחק כדורגל. אם יהיה כאן אסון בריאותי, כמובן שהמצב יכול להשתנות. אני אופטימי שביום שישי כבר תשוחק הליגה הלאומית וכל האוהדים יוכלו לראות את הקבוצות שלהם החל מסוף השבוע ומעריך שכך יהיה".

מדוע מיליונים מתושבי המדינה התחסנו, אולם המדינה מסרבת לחסן את הספורטאים האולימפיים והכדורגלנים: "ההחלטה נתונה בידי משרד הבריאות. אנחנו מזה שבועיים לוחצים יום-יום כדי לחסן את 1,500 השחקנים, המאמנים, הצוותים והמנהלים בכדורגל הישראלי. הצענו למשרד הבריאות לעשות את הכל אצלנו באצטדיונים, הגשנו תכנית מלאה ואנחנו מחכים לאישור. אני רוצה להיות אופטימי ולקוות שבשבוע הבא יאפשרו לנו להתחיל את החיסונים בקרב הקבוצות – אני מקווה שכעת, אחרי שהחלו לחסן את בני ה-45 ומעלה באוכלוסיה, יאפשרו גם לנו לחסן את הכדורגלנים בליגות המקצועניות. משרד הבריאות לא צריך לעשות דבר, רק לתת לנו את 1,500 החיסונים ואנחנו נדע לסיים עם זה תוך יום או יומיים".

ליגת העל תשוב בשבת? במנהלת אופטימיים | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי