המשיכה מאותה נקודה: בית"ר ירושלים גברה 0:2 על קריית שמונה

למרות שהפגרה עצרה אותה דווקא אחרי ניצחון מוחץ על חדרה, הקבוצה מהבירה חזרה לליגה עם תצוגה משכנעת בצפון והשיגה שלוש נקודות, בזכות שערים של עלי מוחמד וירדן שועה. החלוץ כבש מחזור שלישי ברציפות

(גודל טקסט)

השבתת הליגה בעקבות הסגר איימה למנוע מבית"ר ירושלים לייצר מומנטום חיובי, דווקא אחרי שהקבוצה הביסה 0:4 את הפועל חדרה, אך השחקנים של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה חזרו הערב (שבת) לליגת העל והמשיכו בדיוק מאותו המקום בו היו לפני הפגרה הכפויה עם ניצחון 0:2 על הפועל קריית שמונה. עלי מוחמד וירדן שועה העניקו לחבורה מעיר הבירה שלוש נקודות יקרות והאריכו את רצף המשחקים ללא הפסד מול קריית שמונה לשישה בסך הכל.

בית"ר חסרה את מיכאל אוחנה, שלא נכלל בסגל כיוון שלא חש בטוב ונמצא שלילי בבדיקת קורונה, אולם עשוי לעבור אחת נוספת על מנת לוודא שלא חל שינוי במצבו. גם בלעדיו, לירושלמים היה מי שיעשה את העבודה ותוך שתי דקות בלבד הם עלו ליתרון, כאשר עלי מוחמד ניצל הרמה של שי קונסטנטין כדי לנגוח פנימה. אחרי הפתיחה הטובה בית"ר איבדה את השליטה בקצב, אך החזירה אותה מיד לאחר ההפסקה עם השער השני, עליו כאמור חתום שועה שממשיך לפרוע שטרות ומצא את הרשת מחזור שלישי ברציפות.

למאבק על האליפות הקבוצה של דראפיץ' וברדה כבר לא תחזור העונה, אך הסיכוי להשיג כרטיס לאירופה לחלוטין קיים ועם הניצחון השני ברציפות שלה הערב, בית"ר התקרבה משמעותית לשישייה הראשונה בטבלה, ממנה כידוע עולים לפלייאוף העליון. ביום שלישי הקרוב יחכה לה משחק גדול בו תוכל לשפר את המומנטום אף יותר, כאשר תארח את הפועל תל אביב בטדי (שידור ישיר בספורט1 החל מ-19:55).

קריית שמונה, שחסרה את המאמן קובי רפואה בעקבות הרחקה שספג נגד הפועל חיפה, הייתה גם היא בתקופה טובה לפני הפגרה וניצחה את שני המשחקים הקודמים שלה, אך למרות שהצליחה לייצר מספר מצבים טובים ואף נעצרה פעם אחת על קו השער על ידי איתמר ניצן, את הרשת היא לא מצאה ובסופו של ערב הפער בינה לבית"ר הצטמק לנקודה בלבד. הכחולים מהצפון יקוו לחזור למסלול הניצחונות ביום חמישי הקרוב, אז יתארחו אצל הפועל חדרה.

כבש מחזור שלישי ברציפות. שועה לוהט | דני מרון
המשיכו מאותה נקודה. שחקני בית"ר חוגגים | דני מרון

הרכבים

הפועל קריית שמונה: דז'יוגאס ברטקוס, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן (אמיר בן שמעון, 58), יואב הופמייסטר (רועי קהת, 58), סמואל בראון, סאקו טורה, מוחמד שכר, יוג'ין אנסה (אופיר מזרחי, 77), לוסיו (עבדאללה חליחל, 77).

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אור זהבי, אוראל דגני, אורן ביטון, אביאל זרגרי, תמיר עדי (אופיר קריאף, 75), עלי מוחמד, עידן ורד, אלירן עטר (לירן רוטמן, 62), ירדן שועה (חלאופילו פלייטר, 75).

לוסיו, אור זהבי | דני מרון

מהלך המשחק

תוך דקה ו-50 שניות בלבד, שי קונסטנטין הגביה מימין ומצא את ראשו של עלי מוחמד, שנגח פנימה והעלה את בית"ר ירושלים ל-0:1. שלוש דקות חלפו והמארחת כמעט חזרה למשחק: הופמייסטר בעט רע מחוץ לרחבה, אך אורן ביטון פספס חלקית את הכדור בניסיון להרחיק וכמעט כבש לשערו הוא, לפני שניצן הציל מקו השער.

בית"ר עלתה ליתרון בזק | דני מרון

בדקה ה-10 תמיר עדי כמעט הבקיע שער סולו נדיר, כשפרץ קדימה בכדרור וחדר עמוק לרחבת הצפוניים, אלא שסמואל בראון גלש מצוין ועצר אותו רגע לפני הבעיטה. שלוש דקות חלפו וגם אור זהבי היה קרוב, כשהתרומם לנגוח כדור נייח שהגביה אורן ביטון, אך שלח אותו מעל המשקוף. המשחק נרגע למשך כרבע שעה, עד שקריית שמונה ייצרה מהלך קבוצתי יפה ולוסיו השאיר בנגיעה לטורה, שבעט מרחוק ופספס במעט את המסגרת.

קריית שמונה המשיכה ללחוץ ובדקה ה-35 כמעט השוותה: אנסה עבר את קונסטנטין באגף שמאל והרים לרחבה, נחמיאס נגח והכדור שרק ליד העמוד. במהלך האחרון לפני ההפסקה, כדור נייח הגיע לראשו של לוסיו שהצליח רק לשפשף, וניצן קלט ללא קושי.

ההצלה של איתמר ניצן | דני מרון
ורד מתקל את הופמייסטר | דני מרון

הירושלמים חזרו לשלוט בקצב בתחילת המחצית השנייה ובדקה ה-50 גם תרגמו זאת לשער: ורד מצא את שועה במסירה מצוינת, החלוץ השתלט ברחבה, זרק את דהן והכניע את ברטקוס כדי לקבוע 0:2 לבית"ר ירושלים. 10 דקות חלפו ושועה כמעט השלים צמד, אך את כדור העומק שקיבל עם הפנים לשער של ברטקוס הוא בעט החוצה. בדקה ה-64, כדור שקיפץ מרגל לרגל ברחבה הגיע לטורה, ששחרר בעיטה ופגש את הקורה. בדקות האחרונות המשחק נרגע והתוצאה נשמרה עד לשריקת הסיום.

ביצוע נפלא ברחבה. ירדן שועה | דני מרון
קונסטנטין חוגג עם שועה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי